  • 31. Data: 2024-06-24 19:02:25
    Temat: Re: spoothing?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jun 2024 19:49:52 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Znam taki przypadek, gdzie numer abonenta "wydzwania" do przypadkowych
    > osób 7 dni co kilkadziesiąt minut między 6:00 a 23:59. Polega to na tym:
    >
    > SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca odbiera: głucho

    Bywa.
    Dosc częste w tych call center, ze komputer dzwoni, jak nie ma zadnego
    wolnego człowieka. Jak odbierzesz, to może się znajdzie.

    > SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca nie odebrał, ma nieodebrane poł
    >
    > ODBIORCA ->->-> oddzwania ->->-> prawdziwy abonent odbiera, rozmawiają,
    > że jakiś syf wydzwania
    > Znamy to, są jakieś zagraniczne bramki do podszywania się pod numer.

    Prawdopodobnie.
    Jakiś Voip?

    > Od osób, które odebrały takie fałszywe połączenie, podobno to głuche
    > połączenie nikt nic nie mówi.
    > Jeśli odbiorca ma nieodebrane połączenie, to oczywiście oddzwania do
    > prawdziwego abonenta. Dowiaduje się że pomyłka.

    Ale sensu w tym za grosz.
    Jak nie chcą nic przekazać, to po co dzwonią?

    Raczej agresywnie ustawiony call center, a w ogóle mają jakis zły cel
    w rozmowie, bo po co by tak ukrywali swój numer

    > Jakie macie pomysły? Jak się tego pozbyć? To już trwa od 2020 roku lub
    > dłużej.

    Odbierac i potrzymać, nic się nie odzywając?
    Dostaną rachunek, to się skończy :-)

    Bo zakładająć, ze to nie złosliwość, to jakies sensowne wytłumaczenia
    widzę dwa:
    -chcą naciągnąć na odzwonienie na drogi numer ... trzeba patrzec, co
    tam z przodu: +48, czy brak plusa?

    -numer ma jakis podobny do innego gdzies na świecie. Choc +48 IMO
    przypadkiem wykręcic trudno.

    J.

  • 32. Data: 2024-06-24 19:04:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 20 Jun 2024 21:30:41 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Piter, nie rozumiesz, ale dlatego że wątkotwórca opisał to jak pizda.
    >
    > Chodzi o to, że ktoś PODSZYWA się pod czyiś numer i dzwoni na randomowe.
    > Oni oddzwaniają i wkurwiają właściciela podszytego numeru.
    > Łapiesz?

    Być może, ale wątpię.
    Zauważ, ze oddzwoniony nic takiego nie mówił.

    J.

  • 33. Data: 2024-06-24 19:05:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jun 2024 02:36:32 +0200, Animka wrote:

    > Ja mam Blokuj i Zgłoś spam.

    Ale to znów nieuzasadnione, jak to numer uczciwego człowieka.

    J.

  • 34. Data: 2024-06-24 19:16:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 22 Jun 2024 01:26:17 +0200, Animka wrote:
> [...]

    A tam "ukradła". Posługuje się.

    > Proponuję zapisać się do jakiegoś komendanta policji, żeby zgłosić
    > sprawę, bo zwykli policjanci nic nie załatwią, tylko zaszkodzą i nie
    > wiadomo czy ktoryś z nich nie jest w tej szajce.

    Komendant nie po to jest komendantem, żeby przyjmował zgłoszenia od
    maluczkich. Odeśle do "zwykłych".

    Jeśli to ma znamiona nękania, to może i zareagują, ale nic nie zrobią,
    komendant teĹź pewnie nic nie moĹźe.
    Prawdopodobnie pochodzi to z zagranicy, i możliwości się kończą.

    No chyba, ze masz znajomego prokuratora, to moĹźe operator namierzy
    skąd to przychodzi ... tylko co - zablokuje? wyłączy im przychodzący
    numer?

    > Poza tym dla świętego spokoju wyrzucić kartę SIM i kupić nową oraz
    > powiadomić swoich, zmienić numer telefonu w Banku i tam, gdzie aktualny
    > telefon musi być podany.

    Ogolnie jakoś tak.

    J.

  • 35. Data: 2024-06-24 19:21:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jun 2024 06:55:38 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:

    > Dokładnie tak! Jakiś sqrwiel, bot, czy cokolwiek fałszuje CLIR i
    > fałszywy CLIR tego jednego konkretnego numeru wysyła 30-50 razy dziennie

    Podejrzewam, ze nie tylko tego jednego numeru.

    Czyz nie pisałeś na początku, ze telefony od różnych numerów ?

    > na randomowe numery. Z czego więcej niż połowa, nie zdąża odbierać,
    > oddzwania i stąd właściciel numeru wie o tym zjawisku.

    Jakos tak, a pewnie jest jednym z wielu

    J.

  • 36. Data: 2024-06-24 22:49:34
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja oddzwaniam :/...taką mam pracę z moim numerem :/
    > Co do Ącka, to jest jebnięty w mózg/nazawsze :) Dlatego siedzi w PLĄKU u
    > mnie:D

    Weź jakiś pamiętnik pisz i dzieciom pokazuj.