eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmspoothing? › Re: spoothing?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacv26.neoplus
    .adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: spoothing?
    Date: Mon, 24 Jun 2024 19:02:25 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <1...@4...net>
    References: <v51q3v$887$1@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aacv26.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.73.26";
    logging-data="31326";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:+Cdit0V05SKt9tma3rhRmSj1zPI=
    sha256:+AjYbir31DrcZMrjSXtYT1J833k4gLuKKtPJnpeQPp4=
    sha1:PZiYGD4/hgEI2/WxvYXfJhvWzjo=
    sha256:shCVALZW/DSqq/RxcYHiVHSKO7pqfglHdEsiJXJwYvg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1102310
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 20 Jun 2024 19:49:52 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Znam taki przypadek, gdzie numer abonenta "wydzwania" do przypadkowych
    > osób 7 dni co kilkadziesiąt minut między 6:00 a 23:59. Polega to na tym:
    >
    > SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca odbiera: głucho

    Bywa.
    Dosc częste w tych call center, ze komputer dzwoni, jak nie ma zadnego
    wolnego człowieka. Jak odbierzesz, to może się znajdzie.

    > SPAMER ->->-> telefonuje ->->-> odbiorca nie odebrał, ma nieodebrane poł
    >
    > ODBIORCA ->->-> oddzwania ->->-> prawdziwy abonent odbiera, rozmawiają,
    > że jakiś syf wydzwania
    > Znamy to, są jakieś zagraniczne bramki do podszywania się pod numer.

    Prawdopodobnie.
    Jakiś Voip?

    > Od osób, które odebrały takie fałszywe połączenie, podobno to głuche
    > połączenie nikt nic nie mówi.
    > Jeśli odbiorca ma nieodebrane połączenie, to oczywiście oddzwania do
    > prawdziwego abonenta. Dowiaduje się że pomyłka.

    Ale sensu w tym za grosz.
    Jak nie chcą nic przekazać, to po co dzwonią?

    Raczej agresywnie ustawiony call center, a w ogóle mają jakis zły cel
    w rozmowie, bo po co by tak ukrywali swój numer

    > Jakie macie pomysły? Jak się tego pozbyć? To już trwa od 2020 roku lub
    > dłużej.

    Odbierac i potrzymać, nic się nie odzywając?
    Dostaną rachunek, to się skończy :-)

    Bo zakładająć, ze to nie złosliwość, to jakies sensowne wytłumaczenia
    widzę dwa:
    -chcą naciągnąć na odzwonienie na drogi numer ... trzeba patrzec, co
    tam z przodu: +48, czy brak plusa?

    -numer ma jakis podobny do innego gdzies na świecie. Choc +48 IMO
    przypadkiem wykręcic trudno.


    J.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: