  • 11. Data: 2009-02-15 10:45:41
    Temat: Re: speedtest.net i moje spostrzezenia
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Icek pisze:

    > a upload ile Cipokazuje ? Bo ja wolnego pasma w tej chwili mam nie mniej jak
    > 30 Mb/s w obu kierunkach i jakos nie moge osiagnac lepszego wyniku jak 10-12
    > down i 4 up.

    down pare razy miałem 30M
    czesto 10-15 - przy ponad 30 wolnego

    up, czesto ponad 10M, mimo dziesiatek wolnego.

    --
    pozdros
    icek

  • 12. Data: 2009-02-15 11:24:56
    Od: "Wlochaty" <i...@v...pl>

    Dla mnie speedtest jest tylko ciekawostka, czyms gdzie mozna sobie
    plus/minus sprawdzic jak dziala lacze, pod warukniem ze nasz wolumen nie
    przekracza kilku Mbps.
    Ostatnio mialem sytuacje u klienta: upgrade lacza z 2 do 4Mbps, modemy
    VDSL zworkami skrecone do 6Mpbs. Klient pierwsze kroki po upgradzie lacza
    kieruje na speedtest.net. Chwile pozniej wynik: 24Mbps down i 12Mbps up...

    Wlochaty

  • 13. Data: 2009-02-15 11:37:33
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Icek pisze:

    > - zle pokazuje jak masz router i zle polaczenie do routera (np. slabe radio)
    > - zle pokazuje jak z internetu za routerem ktos korzysta
    > - zle pokazuje jak np.w tle masz inna aplikacje korzystajaca z internetu
    > - zle pokazuje jak masz obciazony komputer/procesor, brak pamieci
    >
    > to tak w skrocie. Chodzi o to, ze aby wynik byl wiarygodny trzeba spelnic
    > mase warunkow.

    tak. proponuję, żeby było "wiarygodnie":
    1. podłączyć się na 2,4GHz tak dla zasady, żeby mieć kilkanście procent
    strat do bazy, bo przecież radiówka jest cool i będzie _wiarygodnie_
    2. no fakt - z mojego routera NIKT nie powinien korzystać, bo przecież
    nie będzie _wiarygodnie_
    3. no fakt - przecież mając np. pakiet 4Mbps i ssając z torrentów 3,5
    Mbps to na testerze nadal powinno się pokazywać 4Mbps - wtedy byłoby
    _wiarygodnie_
    4. brak pamięci/obciążony procesor - no cóż. są pewnie strony dla Ciebie
    specjalnie html-only - wtedy będzie _wiarygodnie_

    Chłopie ! Puknij się w czoło. Warunki, które podajesz do spełnienia są
    oczywiste !

    Wojtek

  • 14. Data: 2009-02-15 12:12:26
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > no w tym, ze ten dziwny flash zajmuje mi procesor i pomimo, ze mialem z 50
    > mega wolnego pasma to z trudem pokazywal mi wiecej niz 10. Jak tylko
    > powylaczalem wszystkie inne aplikacje ze starczylo procesoroa dla flasha
    > wiecej to i wynik skoczyl.

    Wylaczenie gownianego systemu antyvirus/firewall powoduje skok wyniku
    (zwlaszcza uploadu testowanego) o 100-150%. Piszac o "gownianym" mam na
    mysli np wszelakie NIS od 2003 do najnowszych. NOD juz np nie robi takich
    jaj.
    Problem "niewiarygodnosci" testu to raczej sprawa lokalna - Twojej maszyny.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 15. Data: 2009-02-15 15:13:07
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > specjalnie html-only - wtedy będzie _wiarygodnie_
    >
    > Chłopie ! Puknij się w czoło. Warunki, które podajesz do spełnienia są

    OK, zapodaj mi link do materialow, ktore w sposob wiarygodny mi to
    potwierdza ??

    Bo jak mowie to mojemu klientowi to mi nie wierzy. A stosownej informacji na
    stronie speedtestu nie ma.Klient klika i mysli, ze ten test tak z kosmosu
    powie mu jaki ktos ma internet

    Icek

  • 16. Data: 2009-02-15 15:21:05
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > jaj.
    > Problem "niewiarygodnosci" testu to raczej sprawa lokalna - Twojej

    poruszylem temat bo kazdego dnia jakis klient pisze do m,nie maila typu:

    "wlaczylem speedtest i wcale nie mam 6 Mb/s bo test pokazuje ze mam 3 !!!
    Prosze o naprawienie lacza".

    Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
    ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

    Icek

  • 17. Data: 2009-02-15 16:36:12
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 15.02.2009, Icek <i...@d...pl> wroted:

    > Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
    > ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

    Gdybyś jeszcze na początek zastanowił się i doprecyzował co masz na myśli
    mówiąc "szybkość internetu", może z tej rozmowy coś by dla Ciebie wynikło.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 18. Data: 2009-02-15 17:20:21
    Od: Robert Bogacz <r...@l...4game.pl>

    Icek pisze:

> [...]
    >
    > Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
    > ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

    Może zrób sobie u siebie w sieci swój http://www.speedtest.net/mini.php
    i wystaw klientom jako jedynie słuszny i wiarygodny test łącza.
    Co prawda klienci będą dzwonić że mają 997 zamiast 1024 ale to już inna
    bajka ;)

  • 19. Data: 2009-02-15 21:16:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Gdybyś jeszcze na początek zastanowił się i doprecyzował co masz na myśli
    > mówiąc "szybkość internetu", może z tej rozmowy coś by dla Ciebie wynikło.

    ehh
    Ja specjalnie i z rozwaga napisalem "jak badac szybkosc internetu" gdyz
    takiego materialu potrzebuje. Nie po to aby sie uczyc tylko po to aby go
    rozpropagowac dla debili co nie wiedza, nie umieja, nie rozumieja i maja
    muchy w nosie. Sadze, ze kupuja lacze 12Mb/s i test zawsze i w kazdych
    warunkach ma pokazywac 12Mb/s. Ani mniej ani wiecej.

    Icek

  • 20. Data: 2009-02-15 21:51:16
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 15.02.2009, Icek <i...@d...pl> wroted:

    > ehh
    > Ja specjalnie i z rozwaga napisalem "jak badac szybkosc internetu" gdyz
    > takiego materialu potrzebuje.

    To będę Cię musiał przykro rozczarować: nie ma czegoś takiego jak
    "szybkość internetu".

> [...]
    > muchy w nosie. Sadze, ze kupuja lacze 12Mb/s i test zawsze i w kazdych
    > warunkach ma pokazywac 12Mb/s. Ani mniej ani wiecej.

    Poinformuj ich więc przy zawieraniu umowy, że jest to np. 12 Mb/s do routera
    brzegowego i olej wszelkie reklamacje oparte na czymkolwiek innym niż pomiar
    przepustowości do routera brzegowego. No, chyba że masz taką misję, żeby
    krzewić wśród klientów wiedzę i zrozumienie, wtedy możesz jeszcze napisać
    broszurkę wyjaśniającą dlaczego tak jest i co to oznacza i załączać ją
    do umów.

    GS