  • 21. Data: 2009-02-15 22:52:24
    Temat: Re: speedtest.net i moje spostrzezenia
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Icek pisze:
    > 50
    > maszyny.
    >
    > poruszylem temat bo kazdego dnia jakis klient pisze do m,nie maila typu:
    >
    > "wlaczylem speedtest i wcale nie mam 6 Mb/s bo test pokazuje ze mam 3 !!!
    > Prosze o naprawienie lacza".
    >
    > Poszukuje zatem jakiegos niezaleznego materialu, z niezaleznego zrodla,
    > ktory jasno okresli jak badac szybkosc internetu.

    Ja odpaliłem mini speedtesta. Działa na moim serwerze i tylko te testy uznaję za
    w miarę wiarygodne. Dlaczego w miarę ?
    Łącze 100Mbit stacja - serwer, wykazuje ok. 70-80Mbit ale jest to zależne od
    przeglądarki, komputera.
    * komp 1 - FF 50 Mbit
    * komp 1 - IE 89 Mbit
    * komp 2 - FF 30 Mbit
    * komp 2 - IE 45 Mbit

    i komu to wierzyć ?

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 22. Data: 2009-02-15 22:59:42
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Łącze 100Mbit stacja - serwer, wykazuje ok. 70-80Mbit ale jest to zależne
    > od
    > przeglądarki, komputera.
    > * komp 1 - FF 50 Mbit
    > * komp 1 - IE 89 Mbit
    > * komp 2 - FF 30 Mbit
    > * komp 2 - IE 45 Mbit

    Wiesz, kabelek kabelkowi nierowny a switch switchowi.
    Mi sie max na kablu bezposerdnio wpietym do routera uzyskac 90Mbit/s. Na
    STmini.

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 23. Data: 2009-02-16 00:28:46
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 15.02.2009, Piotr Sz. <a...@a...pl> wroted:

    > Wiesz, kabelek kabelkowi nierowny a switch switchowi.
    > Mi sie max na kablu bezposerdnio wpietym do routera uzyskac 90Mbit/s. Na
    > STmini.

    A komuś się w ogóle udało na FastEtehernecie zobaczyć równe 100 Mb/s?
    Przecież to tylko teoretyczne maksimum.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 24. Data: 2009-02-16 00:38:30
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

  • 25. Data: 2009-02-16 00:46:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> writes:

    > A komuś się w ogóle udało na FastEtehernecie zobaczyć równe 100 Mb/s?
    > Przecież to tylko teoretyczne maksimum.

    Zalezy jak liczyc, ale po dodaniu wszelkich dodatkowych elementow ramek
    - owszem. Takze 1 Gb/s w przypadku gigabitowego Ethernetu i takze
    z 64-bajtowymi pakietami.

    Przyznaje ze to ostatnie jest niezupelnie trywialne, jesli w gre wchodzi
    normalny "komputer" (a nie tylko np. switche Ethernet) - ale osiagalne
    (prawie 1.5 mln pakietow/sekunde).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2009-02-16 07:48:53
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To będę Cię musiał przykro rozczarować: nie ma czegoś takiego jak
    > "szybkość internetu".

    i jak odpisze tak klineotiw to dostane "wiedzialem, ze jestesie z dupy
    operator bo ja wiem, ze jest cos takiego"

    znaqczy mamy stracic klienta ?

    Icek

  • 27. Data: 2009-02-16 08:59:46
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Icek pisze:

    > i jak odpisze tak klineotiw to dostane "wiedzialem, ze jestesie z dupy
    > operator bo ja wiem, ze jest cos takiego"

    nikt nie mówił, że to będzie prosta branża :)

    pietruszkę jest łatwiej sprzedać, bo widać, czy świeża czy nie ...

    Wojtek

  • 28. Data: 2009-02-16 09:09:56
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 16.02.2009, Icek <i...@d...pl> wroted:

    > i jak odpisze tak klineotiw to dostane "wiedzialem, ze jestesie z dupy
    > operator bo ja wiem, ze jest cos takiego"
    [...]
    > znaqczy mamy stracic klienta ?

    Możesz też oczywiście przestawić firmę i zamiast świadczyć usługi operatorskie
    poświęcać czas na udowadnianie, że nie jesteś wielbłądem. Nie byłbym jednak
    taki pewien, że to cokolwiek da w przypadku gości którzy i tak wiedzą lepiej.
    Sorry, ale jak klient zakłada, że speedtest prawdę mu powie a Ty go
    okłamujesz, to możesz stanąć na rzęsach -- tracąc przy tym kupę czasu --
    a i tak go nie przekonasz. Znacznie prościej i zdrowiej jest ustalić jasną
    zasadę: kupujesz pan 12 Mb/s mierzone stąd dotąd, jeśli się nie podoba, to
    proszę szukać operatora który gwarantuje pasmo po całości Intenetu, życzę
    powodzenia i krzyżyk na drogę.

    GS

  • 29. Data: 2009-02-16 09:53:25
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    Piotr Sz. pisze:

    > Wiesz, kabelek kabelkowi nierowny a switch switchowi.
    > Mi sie max na kablu bezposerdnio wpietym do routera uzyskac 90Mbit/s. Na
    > STmini.

    To ten sam switch i ten sam kabel :P

  • 30. Data: 2009-02-16 19:39:31
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > proszę szukać operatora który gwarantuje pasmo po całości Intenetu, życzę

    nie no OK, ale ja znalazlem rozwiazanie na takich. Wszystkie powyzsze
    informacje spisane w jakims niezaleznym miejscu.

    Klient czyta. Jak nie wierzy to ch.. mu w pupe. Ale moze przeczyta i da
    wiare. Dlatego bylo pytanie czy ktos juz moze zebral materialy w jakiejs
    zjadliwej dla laika formie w jakims miejscu ;)

    Icek