eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipspecjalistaspecjalista
  • Data: 2005-05-10 20:46:57
    Temat: specjalista
    Od: Neas <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Pewien irc-kiddie DDoS-ował mnie dzisiaj dość natarczywie i jak to zwykle
    bywa w takich sytuacjach postanowiłem zadzwonić do polpaku. Zgłosiłem
    incydent i po niedługiej chwili zadzwonił do mnie tzw. 'specjalista'. Na
    wstępie stwierdził atak na tcp:22 po czym zaproponował inteligentne
    rozwiazanie polegające na zablokowaniu tego portu i ew. odblokowanie dla
    jakichś ipków. Nie zgodziłem się na to, bo raz, że jest to uciązliwe, a
    dwa, że g* daje, bo jak nie w 22 to walną w inny. I tak można pokolei
    zablokować wszystkie porty.

    Po mojej odmowie stwierdził, że nic innego 'nie da się zrobić', bo atak jest
    rozproszony, a on nie będzie blokował 2000 IP. Stwierdziłem, że mam powody
    sądzić, że to zwykły DDoS-net, więc IP-ki nie zmienią się tak szybko i ma
    to sens, ale ten powtarzał dalej swoje. W końcu zaczął mnie irytować, więc
    delikatnie zasugerowałem, ze skoro płacę za łącze to powinno działać i że
    generalnie on jest od tego, żeby znaleźć rozwiązanie. Odpowiedział, że nie
    ma tego w umowie i że może to ja powoduje ten ruch, tudzież, że on nie wie,
    czy to DDoS (przypominam, że od stwierdzenia, ze to DDoS sam rozpoczął
    rozmowę), a potem stwierdził, że - uwaga - może się komuś naraziłem (w
    domyśle - to moja wina) :D. Na koniec dodał, ze nic po za zablokowaniem
    mojego portu nie zrobi i mogę sobie zgłosić na policję. Po tym ostatnim
    stwierdzeniu doszedłem do wniosku ze dalsza rozmowa nie ma sensu, więc
    poprosiłem go o imię i nazwisko celem złożenia skargi. Stwierdził, że nie
    poda i rozłączył się.

    Zadzwoniłem jeszcze raz na ten postawowy numer i kobieta, która odebrała,
    oświadczyła, że wg. 'specjalisty' jedyną możliwością usunięcia problemu
    jest zablokowanie portu u mnie. Na moje pytanie dlaczego jest to jedyna
    możliwość, skoro dzwoniłem z takimi problemami wiele razy i były
    rozwiązywane inaczej, odparła, że jest to jedyna możliwość bo jest to
    jedyna możliwość.

    Pewnie dobrze się bawili, a jedna z moich maszynek była przez 4h odłączona
    od świata (98-99% loss).

    Kiedyś miałem zupełnie inne doświadczenia z 'działem bezpieczeństwa', nawet
    odnośnie SDI kilka lat temu. Zwykle radzili sobie z takim rzeczami w ciągu
    od kilku minut do godziny od zgłoszenia. Czyżby ktoś zwolnił techników, a
    zatrudnił... z resztą nieważne, po co się denerwować.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: