  • 41. Data: 2010-05-04 12:20:31
    Temat: Re: soft pod Media Center
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:ka30u550opel2e40us7b781gcm04i9dmfo@4ax.com...

    > ale przeciez daleko to nie jest!

    To nawet już by mogło być z miejsca, przecież taki telewizor z dyskiem, usb
    i tunerem dvb-s posiada wszystko co potrzebne.
    Filmy odtwarzać umie, fakt że tylko nagrane przez siebie, ale dołożenie
    kilku kodeków nie powinno stanowić problemu, skoro dvd za 100 zł to
    potrafią.
    Więc problem jest wyłącznie z softem.

    Jeśli w środku siedzi jakiś linuch, to wystarczyłoby pewnie
    dorobić.uruchomić coś pozwalającego wgrać swój soft (w sensie modułu do
    obsługi wybranych funkcji) i jechane.

  • 42. Data: 2010-05-04 12:45:54
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    a...@p...pl pisze:
    > ale przeciez daleko to nie jest! Ale przeciez (chyba) wiekszosc nowy
    > tv lcd/plasma to sa komputery i biega tam jakis linux (+ jakis soft na
    > GPL licencjach). To nic innego jak komp z przyklejonym duzym
    > wyswietlaczem lcd i nawet juz Internet moga miec.

    wiem, tylko jak to chodzi

    > Ale sa pewne rzeczy, ktore nigdy nie zostana oficjalne dolozone do
    > takiego sprzedawanego tv - wszystko co narusza prawa autorskie nigdy
    > nie zostanie wlaczone do takiego sprzetu. Wiec chyba lepiej polegac na
    > pospolitym ruszeniu OpenSource.

    dlatego wolę jako osobne urzadzenie. jak czegoś mi zabraknie to je
    zmienię, a nie cały tv.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 43. Data: 2010-05-04 12:56:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > dlatego wolę jako osobne urzadzenie. jak czegoś mi zabraknie to je
    > zmienię, a nie cały tv.

    Pamiętaj, żeby uważać przy zakupie następnego tv, żebyś przypadkiem nie
    kupił takiego z tunerem dvb-t. ;-)
    IMO takie rzeczy powinny być wyposażeniem dodatkowym, tak jak w samochodzie.
    A najlepiej kartą rozszerzeń.

  • 44. Data: 2010-05-04 13:35:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:

    > No widzisz, a u mnie dvd to wyjątek, więc szkoda mi zagracania pokoju
    > dodatkowym klamotem.

    > Hmmm, nie zwracam na to uwagi podczas oglądania, więc to nie jest
    > żaden wyznacznik czegokolwiek, przynajmniej dla mnie.
    > Inna sprawa że rzadko odtwarzam coś wprost z dvd, najczęściej najpierw
    > przerzucam całość na hdd i oglądam później.
    > Ale jak zapomnę wyciagnąć płytkę z napędu, to zauważam to tylko przy
    > odpalaniu kompa, czyli dopóki nie pojawi się dźwięk z tv, więc
    > jakiegoś specjalnego hałasu nie robi w stosunku do hdd i wentylatorów
    > obudowy/procka.

    hm moje media center to słuchać tylko w nocy jak jest permanentna cisza bo
    mieszkam na wsi, podejrzewam że w mieście szum tła by skutecznie zagłuszył
    wentylatory.

  • 45. Data: 2010-05-04 15:53:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > hm moje media center to słuchać tylko w nocy jak jest permanentna cisza bo
    > mieszkam na wsi, podejrzewam że w mieście szum tła by skutecznie zagłuszył
    > wentylatory.

    Dokładnie takie sam mam wrażenia.
    Mieszkam na obrzeżach miasta, więc szum miejski jest znikomy, ale i tak w
    dzień rzadko włączam htpc, więc co za tym idzie pozostawioną płytkę też
    usłyszę raczej w nocy.

  • 46. Data: 2010-05-04 19:56:09
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    "Cavallino", dnia 04-05-2010 o godzinie 12:34:02 w wiadomości
    <news:hrot6r$t5d$1@news.onet.pl> napisał/a:

    > spełnić moje wymagania.....
    >
    > No to inaczej - masz w jakim urządzeniu tuner sat,dvb-t ORAZ czytnik dvd
    > (względnie możliwość podłączenia zewnętrznego źródła dla filmów)?

    Dreambox 8000HD ma wszystko to co czym piszesz. Jest jeszcze o połowę
    tańszy Marusys VU+ Duo, ale ten z kolei nie ma głowicy dvb-t (ale
    patrząc jak rozwija się soft do niego to podejrzewam, że za jakiś czas
    wyjdzie obsługa dvb-t na stickach usb). Do jednego i drugiego możesz
    wsadzić dysk.
    IMO w tej chwili to jedyne STB HD na linuksie, którymi warto się
    zainteresować.

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 47. Data: 2010-05-04 21:33:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomek C" <a...@...sigu.> napisał w wiadomości

    > Dreambox 8000HD ma wszystko to co czym piszesz.

    Domyślam się, Lyngbox pewnie też.
    Tylko cena nie ta, mnie chodzi o jakąś sensowną alternatywę, a nie o zabawkę
    o możliwościach htpc, za to o cenie dwa razy wyższej.

    Bo jak te klocki tak doposażyć jak pisałem, plus zewnętrzne dvd, to nie ma
    bata żeby się zmieścił w 2500-3000.

    >Jest jeszcze o połowę
    > tańszy Marusys VU+ Duo, ale ten z kolei nie ma głowicy dvb-t (ale
    > patrząc jak rozwija się soft do niego to podejrzewam, że za jakiś czas
    > wyjdzie obsługa dvb-t na stickach usb).

    Połowę tańszy mówisz?
    No to by już było w rozsądnej cenie.

    Odpali aby każdego divxa z zewnętrznego napędu?

  • 48. Data: 2010-05-05 05:15:13
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:
    > Pamiętaj, żeby uważać przy zakupie następnego tv, żebyś przypadkiem nie
    > kupił takiego z tunerem dvb-t. ;-)

    a widziałeś takiego bez tunera??

    > IMO takie rzeczy powinny być wyposażeniem dodatkowym, tak jak w
    > samochodzie.
    > A najlepiej kartą rozszerzeń.

    no

  • 49. Data: 2010-05-05 07:48:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > a widziałeś takiego bez tunera??

    A nic Cię w tylną część ciała nie ugryzło?

  • 50. Data: 2010-05-05 09:50:44
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > A nic Cię w tylną część ciała nie ugryzło?

    zostawię to bez komentarza