-
21. Data: 2013-01-11 09:09:28
Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2013-01-10 15:03, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Thu, 10 Jan 2013 07:01:28 +0000 (UTC), mierzvoj napisał(a):
>
>> witam czy mozna obawiac sie, ze nowy samochod z tym silnikiem bedzie
problematyczny
>> w kwestii awarii silnika? pozdrawiam
>
> Swoją drogą, to bardzo dziwne parametry ma ten silnik.
>
> 85KM to w sumie niewiele jak na wolnossący silnik o tej pojemności, a tu
> jeszcze turbo i takie nic?
>
> Fiat miał 86KM z 1.2 i to z 15 lat temu.
>
Może VW chodziło o to żeby nie wypalało dziur w tłokach, skoro 1,4 TSI
zrównali mocą z 1,4 16V które tłuką już ładnych parę latek ;)
Pozdro !
-
22. Data: 2013-01-11 09:54:27
Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 11 Jan 2013 09:09:28 +0100, Cezary Daniluk
> Może VW chodziło o to żeby nie wypalało dziur w tłokach, skoro 1,4 TSI
> zrównali mocą z 1,4 16V które tłuką już ładnych parę latek ;)
Po prostu założyciel wątku się klepnął.
Zapewne chodziło o 85 kW :P
--
Pozdor Myjk
-
23. Data: 2013-01-11 09:56:12
Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 10 Jan 2013 16:59:25 +0100, J.F
>>>>Ciągnąć to i mój jakoś ciągnie.
>>>>Tylko niezbyt kulturalnie. :P
>>> A ten kulturalnie..
>>Owszem. Tym mnie własnie uwiódł.
> Ale ja tu o dieslu opla pisalem.
A, w takim razie nie wierzę. :P Jeździłem dieslem Insigni z AT, było
porównywalnie jak w mojej Mazdzie 6. Diesel klepie i zawsze będzie klepać
(warczeć) przy butowaniu. Taka jest technologia i koniec.
>>To masz chyba jakieś gumowe, "deczko" przytłumione
>>ucho albo rozpatrujesz optymalny wariant, tj. obroty
>>spoczynkowe w granicy 1,5 do 2,5k obrotów
> No ale tak sie jezdzi, no powiedzmy do 3k rpm.
W czasie przyśpieszania hałas jest większy niż w TFSI.
W spoczynkowym ciągnięciu też jest, niewiele ale zawsze, ciszej.
> No to widac ford potrafi lepiej wyciszyc kabine.
Jest taka opcja, aczkolwiek szczerze w to wątpię. Raczej nie chcesz
dopuścić do siebie faktu, że gówniana Octavka może lepiej i ciszej jechać
niż Mondeo czy M6. :P Też się wkurzam -- ale już się pogodziłem. :P
>>> Moze tylko glosniej ... ale z benyzna ze
>>> sredniej polki w trasie moze konkurowac.
>>Pytanie podstawowe brzmi: jechałeś,
>> choćby taką Octavią, z TFSI?
> Nie
Więc najpierw zasiądź, a potem podyskutujemy. :P
Też do niedawna broniłem diesla, bo żeby z wolnossaka wycisnąc nominalną
moc, to trzeba było wykręcić na 4-5k -- a wtedy faktycznie zaczynał się
hałas. Ale TFSI to inna bajka.
> ale jesli jest znacznie ciszej, to ta octavia nie
> jest ze sredniej polki, tylko z dobrej :-)
Na to wychodzi.
> P.S. Osobiscie nie lubie zbyt cichych samochodow - lubie
> slyszec silnik w czasie jazdy. Cicho, ale jednak slyszec.
Ja bym najchętniej jeździł elektrykiem. :P
--
Pozdor Myjk
-
24. Data: 2013-01-11 11:57:53
Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Myjk" napisał w wiadomości grup
Thu, 10 Jan 2013 16:59:25 +0100, J.F
>> No to widac ford potrafi lepiej wyciszyc kabine.
>Jest taka opcja, aczkolwiek szczerze w to wątpię. Raczej nie chcesz
>dopuścić do siebie faktu, że gówniana Octavka może lepiej i ciszej
>jechać
>niż Mondeo czy M6. :P Też się wkurzam -- ale już się pogodziłem. :P
Ale ja nie twierdze ze jezdzi ciszej niz Octavia.
Jezdzi jak dla mnie wystarczajaco cicho, mozna jechac 120 i rozmawiac
nie podnoszac glosu,
a sam odglos silnika w zaden sposow nie przypomina klekotu.
I naprawde mozna by odglos tego diesla pomylic z wieloma srednio
glosnymi benzyniakami.
Musze sprobowac nagrac ... tylko teraz same ambitne telefony, z
wycinaniem szumow :-)
>> P.S. Osobiscie nie lubie zbyt cichych samochodow - lubie
>> slyszec silnik w czasie jazdy. Cicho, ale jednak slyszec.
>Ja bym najchętniej jeździł elektrykiem. :P
A mnie jednak przeszkadza brak "sprzezenia zwrotnego" :-)
J.
-
25. Data: 2013-01-11 22:06:16
Temat: Re: skoda 1.4 TSI 85 KM
Od: "moophone_" <m...@g...pl>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:kcoh8i$pgc$...@n...task.gda.pl...
>> W cenniku skody jest opcja Twin Power (LPG) dla 1.4 TSI/90 kW (122 KM)
>> więc pewnie się da (inna kwestia, czy się to opłaci).
>>
>>
>>
> Pewnie na 4 wtryski gazu jeden wtrysk benzyny, albo coś na tą modłę :) bo
> inaczej to ja tego nie widzę.
>
> Pozdro !
>
> PS:
> Ciekawe jak to wychodzi w kosztach użytkowania ?
Z tego co pamietam, jedyna i najwieksza roznica od "klasyczej" instalacji
wtrysku gazu byla taka, iz Skodach TSI z fabryczbym LPG na biegu jalowym
zasilanie jest benzyna ;)
Oszczednosc napewno mniejsza...
Link:
http://www.skoda-auto.pl/oferta/auto-z-lpg
Pozdr
Mirek