  • 1. Data: 2009-09-10 20:39:14
    Temat: skanowanie z przeglądarki
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    Witam
    Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z obsługą skanera z poziomu przeglądarki?

    Najprostszy przypadek użycia - user klika coś, skaner skanuje i wysyła post
    do serwera (upload). Wolałbym coś przenośnego ale w skrajnym przypadku może
    być i ocx. Skaner zgodny ze standardami TWAIN i ISIS (Fujitsu-Siemens
    fi-6130).

    Znalazłem takie coś
    http://www.chestysoft.com/ximage/twainupload.asp
    ale jeszcze nie testowałem - poza tym wolałbym coś otwartego i/lub darmowego
    albo przynajmniej sprawdzonego.

    pozdrawiam
    --
    Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
    jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994

  • 2. Data: 2009-09-11 07:21:18
    Temat: Re: skanowanie z przeglądarki
    Od: fv <f...@c...com>

    Marcin Gryszkalis wrote:
> [...]
    > do serwera (upload). Wolałbym coś przenośnego ale w skrajnym przypadku może
    > być i ocx. Skaner zgodny ze standardami TWAIN i ISIS (Fujitsu-Siemens

    Myślę, że gdybyś podzielił zadanie następujące części:
    1. użytkownik skanuje coś w sposób dowolny, może nawet zeskanował w pracy i wysłał
    sobie mailem?
    2. użytkownik wysyła zdjęcie POSTem do twojego serwera. Może to być nawet zdjęcie
    misia, nie ważne.
    3. obsługujesz ten request

    to zyski byłyby wprost niesamowite. Przede wszystkim mógłbyś zlać punkt 1, który od
    ciebie nie zależy.

    > Znalazłem takie coś

    O ile nie zostałeś zmuszony do zrobienia czegoś w konkretny sposób, to teraz jest
    dobry moment aby
    zawrócić ze złej drogi.

    --
    fv
    Xbox gamertag: fastviper PL

  • 3. Data: 2009-09-11 21:42:56
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Marcin Gryszkalis" <m...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może
    > być i ocx. Skaner zgodny ze standardami TWAIN i ISIS (Fujitsu-Siemens

    Najprosciej to bedzie kupic jakiegos photosmarta z karta sieciowa i
    wbudowana taka funkcjonalnoscia :D
    Uzywam, chociaz niezwykle rzadko (bardziej dla testow niz do rzeczywistego
    wykorzystania)... latwiej i prosciej zeskanowac cos z poziomu
    kserokopiarki/drukarki i wyslac bezposrednio z niej do konkretnego
    adresata/ftp/smb

    Pozdrawiam
    Michal

  • 4. Data: 2009-09-12 00:40:34
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    Marcin Gryszkalis pisze:
> [...]
    > do serwera (upload). Wolałbym coś przenośnego ale w skrajnym przypadku może
    > być i ocx. Skaner zgodny ze standardami TWAIN i ISIS (Fujitsu-Siemens
    piszemy o userach w jakieś sieci wewnętrznej?

    poza tym w pełni funkcjonalne to będzie chyba tylko a'la AcitveX

    Rozwiązania por:
    http://www.dynamsoft.com/Products/WebTWAIN_Overview.
    aspx

    i te mniej:
    http://www.sharewareconnection.com/gdtwain-ocx-twain
    -activex-control.htm
    http://www.ciansoft.com/twaincontrolx/default.asp?g6

    emila to on
    on to ja

  • 5. Data: 2009-09-12 03:59:32
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    fv wrote:

> [...]

    > O ile nie zostałeś zmuszony do zrobienia czegoś w konkretny sposób, to
    > teraz jest dobry moment aby zawrócić ze złej drogi.

    Nie no, moment, może faktycznie powienienem doprecyzować o co chodzi - nie
    robię kolejnej fotki.pl z ułatwionym wrzucaniem zdjęć - to jest intranetowa
    aplikacja webowa gdzie user wypełnia formularze w tempie kilkudziesięciu na
    godzinę do każdego podczepiając skan papierowego dokumentu, skanowanie do
    pliku i potem szukanie go przez zwykły mechanizm powoduje niemały
    niepotrzebny narzut czasowy...

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-09-12 04:05:21
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    emila wrote:
    > poza tym w pełni funkcjonalne to będzie chyba tylko a'la AcitveX

    dzięki za linki, niestety większość $200/seat albo $1000-$3000/site, troszkę
    drogo. Natomiast sam znalazłem ciekawe otwarte rozwiązanie a w postaci
    apletu (niestety też opartego o dll):
    http://www.mms-computing.co.uk/uk/co/mmscomputing/de
    vice/twain/index.php

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-09-12 06:29:51
    Od: emila <w...@p...onet.eu>

    Marcin Gryszkalis pisze:
    > Natomiast sam znalazłem ciekawe otwarte rozwiązanie a w postaci
    > apletu (niestety też opartego o dll):
    > http://www.mms-computing.co.uk/uk/co/mmscomputing/de
    vice/twain/index.php

    tak pobieżnie przeglądam źródła i nie widzę tam żadnego apletu i raczej
    nie zobaczę, bo jest tam takie coś: "import java.io.File;"
    aplet AFAIK nie ma dostępu do plików użytkownika a tym bardziej do
    wywoływania jakiś bibliotek czy to server-side (piszę o apletach nie
    servlets) czy klienta.

    btw ogólnie nie wiem czemu "niestety" oparty o dll ?

    --
    emila to on
    on to ja

  • 8. Data: 2009-09-13 00:22:09
    Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl>

    emila wrote:
    > tak pobieżnie przeglądam źródła i nie widzę tam żadnego apletu i raczej

    http://www.mms-computing.co.uk/uk/co/mmscomputing/de
    vice/twain/applet/index.php

    > btw ogólnie nie wiem czemu "niestety" oparty o dll ?
    bo wymaga windows?

    pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-09-13 01:18:48
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>