    From: bartek <b...@N...rwl.torun.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: skanowanie portow
    Date: Thu, 16 May 2002 15:43:32 +0000 (UTC)

    Witam!

    Czy ktos moglby mi odpowiedziec na pytanie dlaczego skanowanie portow jest
    naruszeniem prawa? i czy w ogole jest?
    Przeciez program skanujacy loguje sie na port danego hosta tak samo jak
    robi to przegladarka internetowa czy ftp. Czyli jesli pobieram cos z
    ftp.icm.edu.pl to naruszam prawo? Przeciez jesli maszyna udostepnia
    wszystkim te porty to chyba moga sie na nie logowac wszyscy? Jesli nie moga
    to po jaka cholere udostepnia? Przeciez program skanujacy nie otwiera sobie
    portow ktore zamknal administrator (:>) wiec nierozumiem dlaczego kazde
    skanowanie portow danego hosta w sieci ktorej jestem uzytkownikiem jest
    odbierane jako naruszenie prawa.
    Pewnie za malo jeszcze wiem. Czy moglibyscie mi podac jakies adresy gdzie
    znajde informacje na temat "co wolno a czego nie wolno mi robic w
    internecie" :>

    p.