  • 21. Data: 2010-05-12 20:55:07
    Temat: Re: sk?d ma?e srubki do plastiku (5mm, srednica 1 do 1,5).
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    %C4%85cze%29

    > Nie cos, tylko wkret :-P

    Nie byłbyś sobą, jakbyś kija w szprychy nie wsadził. Znaczy
    gwintowanego pręta ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2010-05-12 21:02:31
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> wrote in message

    > Śrubą kręcić nie trzeba, a nawet nie należy. Kręci się głównie
    > nakrętką. Ale to też tylko najczęściej, bo ewidentnie nie zawsze.

    Zastawiłeś na siebie pułapkę, w którą wpadłeś. Jak widzisz "nulla regula
    .....".

    No to przykład. Dwie blachy z otworami skręcone ze sobą śrubą i nakrętką.
    Ktoś wpadł na pomysł i nakrętkę przyspawał do blachy. Czy śruba jest nadal
    śrubą ? Oczywiście tą nakrętką już nie pokręcisz.

    I dla utrudnienia. Sytuacja j.w., tylko nakrętka przyspawana w przestrzeni
    zamkniętej i nie wiesz czy to nakrętka, czy fragment konstrukcji z naciętym
    gwintem. W/g twojej definicji, ponieważ nie wiesz czy w przestrzeni
    zamkniętej jest nakrętka więc nie wiesz, czy masz doczynienia z wkrętem czy
    śrubą.

    Krzysztof, podaj jeszcze miarodajne i wiarygodne źródło definicji śruby i
    wkręta. Coś do czego można się odnieść. Bo w praktyce zdania są podzielone.

  • 23. Data: 2010-05-12 21:37:12
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "d530" <d...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Krzysztof, podaj jeszcze miarodajne i wiarygodne źródło definicji śruby i
    > wkręta. Coś do czego można się odnieść. Bo w praktyce zdania są

    Teraz nie mam takiego źródła.
    Może Polskie Normy...
    Może Poradnik Inżyniera Mechanika... chyba tom 2.

    Ale sam dajesz przykłady, że między śrubą a wkrętem
    granica jest nieostra.

    Kilka dni temu z uciechą znalazłem w tyskim Obi wyrób który
    zaczynał się wkrętem a kończył śrubą. A w 1971 majster na
    szkolnych warsztatach wyśmiał mnie, jak mu tłumaczyłem,
    że takie coś bardzo by mi się przydało do mocowania głośników
    w kolumnach.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 24. Data: 2010-05-12 21:45:53
    Od: "d530" <d...@p...com>

    > Kilka dni temu z uciechą znalazłem w tyskim Obi wyrób który
    > zaczynał się wkrętem a kończył śrubą.

    Masz na myśli szpilki służące do mocowania umywalek ?

  • 25. Data: 2010-05-12 21:59:48
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> wrote in message

    > Teraz nie mam takiego źródła.
    > Może Polskie Normy...
    > Może Poradnik Inżyniera Mechanika... chyba tom 2.

    To może rysunki z odnośnikami do norm:

    wkręty http://www.ferrodo-poznan.com.pl/twr02.htm

    śruby http://www.ferrodo-poznan.com.pl/twr01.htm

    Oczywiście nie jest to źródło w pełni wiarygodne, ale poglądowe chyba jest.

  • 26. Data: 2010-05-12 23:07:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-12 10:46 bagno napisał(a):

    > Skad takie srubki w ilosci 500 (jednorazowo) ? Dlugosc okolo 5mm
    > i srednica miedzy 1 a 2mm.

    Tu powinni mieć:
    http://www.fabory.pl/

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 27. Data: 2010-05-13 07:33:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>
    > Hello J,

    > Nie byłbyś sobą, jakbyś kija w szprychy nie wsadził.

    Nie ja wymyslilem taki glupi podzial :-P

    > Znaczy gwintowanego pręta ;P

    Pret nie ma lba :-)

    Prety gwintowane sa dostepne i nazywaja sie prety, nawet nie
    szpilki :-)

    J.

  • 28. Data: 2010-05-13 07:45:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > śruby http://www.ferrodo-poznan.com.pl/twr01.htm
    >
    > Oczywiście nie jest to źródło w pełni wiarygodne, ale poglądowe

    Tendencyjne rysunki :-)

    Co ma gwint nienakretkowy nazywa sie wkret, niezaleznie od lba.

    Z gwintem metalowym:
    - lby z nacieciem plaskim i krzyzowym daja wkrety.
    - lby szesciokatne i imbusowe daja sruby
    - te z lbem nie przewidzianym do krecenia to tez sruby, tylko czemu
    czesc narysowana z nakretka, a inne nie :-)

    Ciekawe co to jest jak ma dziure na torxa :-)

    J.

  • 29. Data: 2010-05-13 08:04:46
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    > "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> wrote in message

    > Masz na myśli szpilki służące do mocowania umywalek ?

    Może umywalek...
    Z jednego końca był wkręt do wkręcania w drewno,
    a z drugiego zwykła śruba (a może też wkręt?)
    z typowym gwintem metrycznym.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 30. Data: 2010-05-13 08:42:02
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    J.F. pisze:
    > Co ma gwint nienakretkowy nazywa sie wkret, niezaleznie od lba.
    Brzmi sensownie, zresztą chyba tak zazwyczaj ludzie mówią.

    > Z gwintem metalowym:
    > - lby z nacieciem plaskim i krzyzowym daja wkrety.
    > - lby szesciokatne i imbusowe daja sruby
    dlaczego imbusowe?
    > - te z lbem nie przewidzianym do krecenia to tez sruby, tylko czemu
    > czesc narysowana z nakretka, a inne nie :-)
    >
    > Ciekawe co to jest jak ma dziure na torxa :-)
    Tak samo jak z imbusem - mam i klucze imbusowe i wkrętaki imbusowe -
    albo zakładamy więc, że zależnie od użytego narzędzia będzie to wkręt
    albo śruba, albo zostaniemy przy tym co napisałeś na początku:
    jak ma gwint nakrętkowy to śruba a inaczej wkręt.

    Btw - a co z kołkami szybkomontarzowymi? "Wkręca" się je młotkiem a
    wykręca wkrętakiem.

    Michoo