  • 21. Data: 2010-10-14 13:17:47
    Temat: Re: silniki start stop
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Krzysiek Kielczewski napisał:

    > Lki które widuję to raczej 2000 obr/min nie przekraczają - więc nie mają
    > problemów ze schładzaniem turbiny...
    Tak, ale L'ki ciagle robia stop & go i to nieplanowany nawet kilka razy z rzedu co
    daje
    klikadziesiat takich akcji w ciagu dnia. W watku piszemy o systemie stop & go
    sterowanym jakims
    kompem co przewiduje zatrzymanie sie auta a niektorzy na PMSie i tak sie martwia o
    zywotnosc turbiny
    wiec podalem przyklad L'ki. Zreszta na autostradzie lub ekspresowce raczej stop & go
    nie
    zastosujesz, chyba ze trafisz na korek lub w jakis sposob zgasisz auto :-)
    ps. sam mam zaturbiona benzyne i po palowaniu i tak nigdy nie staje sie w miejscu i
    gasi silnik
    (wyjatek stacja paliw/poarking przy szybkiej trasie - wowczas trzeba poczekac). Poza
    tym zawsze jest
    jakis dojazd na parking, parkowanie pod domem/blokiem, szukanie miejsca parkingowego
    itp. wiec
    turbina nie jest czerwona i wylaczana jest w normalnych warunkach. Chyba, ze ktos
    jedzi po miescie
    do odciecia lub depta gaz na zimnym silniku :-)
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 22. Data: 2010-10-14 13:22:31
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-14 12:27:10 Frantic Freddie

    > Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane
    > "niegaszenie" silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie
    > ostrym katowaniu turbodiesla.

    Dokładnie tak. Najbardziej turbinie szkodzi po prostu
    zły olej i sam przelot. Turbo może też zabić z miejsca
    "rozbiegany" i nie stłumiony w porę silnik -- ale
    to sporadyczne przypadki a często są wynikiem
    puszczającej olej turbawki.

    --
    Pozdor Myjk

  • 23. Data: 2010-10-14 13:23:56
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-14 09:55:05 Mario

    > a myślisz, że samochód odróżnia zatrzymanie
    > z powodu korka od czerwonego światła? ;-)

    Taki jest sprytny, żę odróżnia.
    Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2010-10-14 13:36:07
    Od: Konrad L <p...@o...pl>

    > Spisek jak nic.

    Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o
    0,2 l mniej pali :)

  • 25. Data: 2010-10-14 13:38:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 13:36:07 +0200, Konrad L napisał(a):

    > Jaki tam spisek... biznes producenta + zadowolenie klienta ze mu auto o
    > 0,2 l mniej pali :)

    OIDP to ta funkcja jest wyłączalna przez użytkownika, więc nikt nikogo nie
    zmusza

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 26. Data: 2010-10-14 14:04:26
    Od: "kacyba" <k...@p...onet.pl>

    mam mazde 3 2.0 benzyna z takim systemem. jak kupowałem to miałem
    obiekcje-myslalem ze bedzie mnie denerwowalo gasniecie na swiatlach i w
    jakis sposob mnie spowolnialo...a teraz??teraz to caly czas jezdze z tym
    i-stopem wlaczonym i nie przeszkadza to w niczym. podjezdzam na swiatla
    hamuje wrzycam na luc i silnik gasnie, zapala sie pomiaranczowe - wciskam
    sprzeglo silnik startuje wrzucam jedynke i jade, zadnych opoznien...

  • 27. Data: 2010-10-14 14:04:29
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-10-14 13:23, Myjk pisze:
    > 2010-10-14 09:55:05 Mario

    > Taki jest sprytny, żę odróżnia.
    > Robi też dużo więcej ciekawych rzeczy ;)

    no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i
    odpalał gdy wciskałem sprzęgło.

    Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
    samochodzie.

    pozdrawiam
    mario

  • 28. Data: 2010-10-14 14:38:32
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-10-14 14:04:29 Mario

    > no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał.

    Może dlatego, że tam nie ma dlań różnicy. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2010-10-14 14:41:25
    Od: PaPi <...@...3>

    > Wygląda na to że nie taka turbina straszna i to zalecane "niegaszenie"
    > silnika po jeździe ma sens ino po faktycznie ostrym katowaniu turbodiesla.

    A czy nie dotyczy to bardziej turbobenzyny ? Tam temperatury sa wyzsze
    niz w turbodieslu.

  • 30. Data: 2010-10-14 15:00:30
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mario" <c...@o...pl> wrote in message news:i96rj7$1n2$1@news.onet.pl...

    > no popatrz, jeździłem bmw1 i nie odróżniał. Gasł za każdym razem i odpalał
    > gdy wciskałem sprzęgło.
    >
    > Reasumując, straszne to wkurzające gówno i nie chciałbym mieć tego w
    > samochodzie.

    Jezdzilem seria 3 z tym systemem i nie bardzo rozumiem, dlaczego "gowno".
    Gasl sobie w korku albo na swiatlach, po wcisnieciu sprzegla startowal w pol
    sekundy, zanim jeszcze bieg zdazylem wrzucic.

    Pozdrawiam
    Kamil