-
1. Data: 2011-07-15 07:09:00
Temat: silnik mazdy 2.0 diesel 143KM - opinie
Od: "karkow" <k...@o...pl>
witam
poszukuje opinii nt w/w silnika. Jakies typowe bolaczki? spalanie?
Mam upatrzona mazde 3 z 2007r z takim motorem i zastanawiam sie czy warto.
Wczesniej ogladalem 1.6 d ale z tego co mi wiadomo sa to silniki francuskie
do ktorych nie mam przekonania (jezdzilem kiedys 2.0 gdi w p307).
Widze ze juz w nowych mazdach 3 takiego motoru nie ma. W mazdzie 6 jest z
kolei 2.2d. Czyzby z 2.0 bylo cos nie tak?
dzieki z opinie
-
2. Data: 2011-07-15 08:06:43
Temat: Re: silnik mazdy 2.0 diesel 143KM - opinie
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
karkow wrote:
> witam
> poszukuje opinii nt w/w silnika. Jakies typowe bolaczki? spalanie?
> Mam upatrzona mazde 3 z 2007r z takim motorem i zastanawiam sie czy
> warto. Wczesniej ogladalem 1.6 d ale z tego co mi wiadomo sa to
> silniki francuskie do ktorych nie mam przekonania (jezdzilem kiedys
> 2.0 gdi w p307). Widze ze juz w nowych mazdach 3 takiego motoru nie ma. W
> mazdzie 6
> jest z kolei 2.2d. Czyzby z 2.0 bylo cos nie tak?
> dzieki z opinie
forum.mazdaspeed.pl - dzial Diesel (wiekszej skarbnicy wiedzy nie
znajdziesz)
-
3. Data: 2011-07-15 08:38:07
Temat: Re: silnik mazdy 2.0 diesel 143KM - opinie
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 15 Jul 2011 08:06:43 +0200, Marek P.
>> Widze ze juz w nowych mazdach 3 takiego motoru
>> nie ma. W mazdzie 6 jest z kolei 2.2d. Czyzby
>> z 2.0 bylo cos nie tak?
Nie widze postu źródłowego, dlatego odpiszę za pomocą Marka P. Z silnikiem
2.0 Mazdy wszystko jest OK. Mam taki silnik w swojej M6 GG, tj. 143KM z
DPF. Zadbany chodzi jak pszczółka. Ty kupujesz używany, więc się *strzeż*
(czytaj mazdaspeed.pl od deski do deski), bo sporo jest zeszroconych. W
zeszłym roku sprzedawałem xCL człowiekowi, który zanabył M6 z 2005 z 202
tys. km. na liczniku. Przyjechał do mnie zadowolony, chwilę pogadaliśmy i w
tym samym czasie dostał info od ASO. Po sprawdzeniu przebiegu okazało się,
że auto w 2008 roku przy ostatniej wizycie w ASO u Niemca miało na blacie
nabite AFAIR 300 tys. km -- a gdzie jeszcze 3 lata do 2010?
Trójki z tym silnikiem to wyjątkowa rzadkość. Na forum Mazdy widziałem
takie może ze dwie, ale to jakby niewiele zmienia, choć możę "trójki" tak
nie gonili mocno po autozdradach. Jeśli silnik będzie zadbany i sprawny, to
bierz. Będziesz zadowolony.
Jeśli chodzi o powstanie silnika 2.2 to po prostu technologia pozwoliła na
zwiększenie pojemności i co za tym idzie osiągów bez wrostu spalania. Tylko
dlatego powstało 2.2.bo 2.0 było bardzo udaną konstrukcją.
> forum.mazdaspeed.pl - dzial Diesel (wiekszej
> skarbnicy wiedzy nie znajdziesz)
Zwłaszcza warto przeczytać wątki podwieszone w tym dziale. Zarówno obydwa
poradniki, jak i wątek o smoku olejowym. Warto także przeczytać dział
"Kupuję Mazdę!" i tam zapodać ogłoszenie i wszelkie posiadane dane. Na
koniec przed samym zakupem udać się do _ASO_, zapłacić 300 zł za tzw.
przegląd sprzedażowy, gdzie w cenie będzie sprawdzenie przebiegu i napraw w
globalnym systemie. To może sporo rozjaśnić.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl