-
1. Data: 2021-04-03 21:32:59
Temat: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: KIKI <y...@p...uu>
Mam silnik 3F 400V kilka kW, który zmierzyłem licznikiem i pokazuje mi,
+3500kVAr. Czy mam kupić taki dokładnie kondensator kompensacyjny czy
jakoś go dobrać jeszcze? cos wynosi 0.85 około.
Na jakie napięcie? 400V 440V czy więcej?
-
2. Data: 2021-04-04 09:12:15
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: m <...@e...com>
W dniu 03.04.2021 o 21:32, KIKI pisze:
> Mam silnik 3F 400V kilka kW, który zmierzyłem licznikiem i pokazuje mi,
> +3500kVAr. Czy mam kupić taki dokładnie kondensator kompensacyjny czy
> jakoś go dobrać jeszcze? cos wynosi 0.85 około.
> Na jakie napięcie? 400V 440V czy więcej?
>
witam.
celem kompensacji jest zmniejszenie tangensa fi do wymaganej wartości
zazwyczaj poniżej 0.4. Jak to wyjdzie to zależy od obciążenia silnika i
od zmienności tego obciążenia w czasie, gdy obciążenie stałe możesz
kompensować dokładnie, gdy zmienne lepiej niedokompensować by nie
ryzykować charakteru pojemnościowego za który się płaci zawsze.
Można na przykład tak 3500/3 = 1,67 *0,85 = 991var -> Q=u^2/x
->400*400/991 = 161 ohm -> x=1/2*pi*f*c
co daje c=19,7 uf czyli 3x 20 uf połączone w trójkąt na przykład takie:
http://www.miflex.com.pl
nie muszą być strikte do kompensacji mogą być robocze będzie troche taniej.
michal
-
3. Data: 2021-04-04 14:16:59
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 04.04.2021 09:12, m wrote:
> nie muszą być strikte do kompensacji mogą być robocze będzie troche taniej.
>
> michal
Bardzo dziękuję. Panele zakładam i zmienią licznik z tarczowego na
elektroniczny w firmie i będzie się działo... Założyłem taki mały smart
licznik żeby to ogarnąć. Okazuje się, że samego "tła" gdy nic ciężkiego
nie pracuje mam około -1000 VAr do nawet -1500 VAr i jeszcze muszę
zakombinować z małymi dławikami, żeby to "tło" przenieść na dodatnie VAr.
-
4. Data: 2021-04-04 14:50:59
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: KIKI <y...@p...uu>
.. aa i jeszcze pytanie... czy silnik schowany za falownikiem też
powinien być wstępnie skompensowany? Mam też takie motory 1-2kW i za
falownikiem dają pojemnościową od -200 do -300 VAr ale same silniki nie
mają kondensatorów. Są po prostu podłączone kablem silnikowym, tym w
oplocie.
Tamten jeden silnik mam bez falownika.
-
5. Data: 2021-04-04 17:41:11
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2021-04-04 o 14:16, KIKI pisze:
> Bardzo dziękuję. Panele zakładam i zmienią licznik z tarczowego na
> elektroniczny w firmie i będzie się działo... Założyłem taki mały smart
> licznik żeby to ogarnąć. Okazuje się, że samego "tła" gdy nic ciężkiego
> nie pracuje mam około -1000 VAr do nawet -1500 VAr i jeszcze muszę
> zakombinować z małymi dławikami, żeby to "tło" przenieść na dodatnie VAr.
Falownikiem PV można ogarnąć moc bierną.
L.
-
6. Data: 2021-04-04 18:11:59
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 04.04.2021 17:41, Lisciasty wrote:
> W dniu 2021-04-04 o 14:16, KIKI pisze:
>> Bardzo dziękuję. Panele zakładam i zmienią licznik z tarczowego na
>> elektroniczny w firmie i będzie się działo... Założyłem taki mały smart
>> licznik żeby to ogarnąć. Okazuje się, że samego "tła" gdy nic ciężkiego
>> nie pracuje mam około -1000 VAr do nawet -1500 VAr i jeszcze muszę
>> zakombinować z małymi dławikami, żeby to "tło" przenieść na dodatnie VAr.
>
> Falownikiem PV można ogarnąć moc bierną.
>
> L.
>
Jak falownik pracuje w dzień i jak masz sprzężenie zwrotne z pomiaru w
złączu kablowym. Ta sącząca się moc bierna leci całą dobę. Mocy biernej
o przeciwnym znaku nie wyprodukujesz na zapas.
-
7. Data: 2021-04-04 21:48:29
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
W dniu 2021-04-04 o 18:11, KIKI pisze:
> Jak falownik pracuje w dzień i jak masz sprzężenie zwrotne z pomiaru w
> złączu kablowym. Ta sącząca się moc bierna leci całą dobę. Mocy biernej
> o przeciwnym znaku nie wyprodukujesz na zapas.
Jak się ma bieda-falownik to nie. Jak się ma taki co oferuje
"Q on demand 24/7" to owszem.
L.
-
8. Data: 2021-04-05 13:39:07
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: m <...@e...com>
W dniu 04.04.2021 o 14:50, KIKI pisze:
> .. aa i jeszcze pytanie... czy silnik schowany za falownikiem też
> powinien być wstępnie skompensowany? Mam też takie motory 1-2kW i za
> falownikiem dają pojemnościową od -200 do -300 VAr ale same silniki nie
> mają kondensatorów. Są po prostu podłączone kablem silnikowym, tym w
> oplocie.
>
> Tamten jeden silnik mam bez falownika.
>
Nie. tym zajmuje się falownik. W instrukcji wszystkich falowników jakie
miałem w ręku wyraźnie zabraniali montować kondensatory do silników.
Michal
-
9. Data: 2021-04-05 13:39:49
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: m <...@e...com>
W dniu 04.04.2021 o 21:48, Lisciasty pisze:
> W dniu 2021-04-04 o 18:11, KIKI pisze:
>> Jak falownik pracuje w dzień i jak masz sprzężenie zwrotne z pomiaru w
>> złączu kablowym. Ta sącząca się moc bierna leci całą dobę. Mocy biernej
>> o przeciwnym znaku nie wyprodukujesz na zapas.
>
> Jak się ma bieda-falownik to nie. Jak się ma taki co oferuje
> "Q on demand 24/7" to owszem.
>
> L.
Można wiedzieć jaki producent ?
Michal
-
10. Data: 2021-04-05 15:57:01
Temat: Re: silnik indukcyjny i kompensacja Q
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 05.04.2021 13:39, m wrote:
> Nie. tym zajmuje się falownik. W instrukcji wszystkich falowników jakie
> miałem w ręku wyraźnie zabraniali montować kondensatory do silników.
Co Ty powiesz :-) Nigdy nie czytałem tych wykrzykników, disklajmerów na
początku :-) Zawsze szukałem gdzie jest tabelka z parametrami... Aż
zaraz poszukam :-)