  • 1. Data: 2011-04-22 22:20:55
    Temat: sensowny i szybki organizator zdjec
    Od: I.Tichy <i...@i...pl>

    Witam.

    Na dysku mam pare tysiecy zdjec, posortowanych po katalogach
    z datami i opisami miejsc, gdzie zostaly zrobione. Ale katalogow jest
    sporo, a tematyka zdjec czesto sie powtarza, wiec mam pewien problem
    z szybkim dotarciem do wszystkich zdjec przedstawiajacych np.
    konkretna osobe czy rzecz. Poszukuje zatem programu, w ktorym
    moglbym tworzyc kategorie i przypisywac do niej zdjecia, ustawiac
    slowa kluczowe, po ktorych pozniej program wyswietlilby mi wszystkie
    zdjecia z danej kategorii. Oczywiscie program ma nie ingerowac w miejsca,
    gdzie fizycznie znajduja sie pliki i ich nie przenosic - ma trzymac tylko o nich
    informacje
    i umiec mi szybko jes wyswietlic/skopiowac grupe w inne miejsce.

    Polecicie jakis soft, ktorego uzywacie? Moze z jakimis innymi przydatnymi rzeczami,
    ktore moga mi
    sie przydac, a o ktorych przydatnosci jeszcze nie mam swiadomosci :-)
    Najlepiej darmowy, ale jakby taki sensowny nie istnial, to jestem sklonny tez
    zaplacic.

  • 2. Data: 2011-04-23 09:46:24
    Temat: Re: sensowny i szybki organizator zdjec
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    z tego co potrzebujesz, to chyba najlepszy byłby Lightroom - z tym, że
    trzeba wpisać do exifa słowa kluczowe.
    Jak się to robi systematycznie (przy każdym imporcie z karty) to nie
    ma problemu z ilością pracy. Można też hurtowo nadawać słowa kluczowe
    i nadawać kategorie (kolory) oraz zaznaczać flagami lepsze zdjęcia.
    Lightroom nie jest darmowy, ale wersja dla nauczycieli i studentów
    jest w przystępnej cenie.
    Lightroom jest tak naprawdę do wywoływania rawów, ale jako
    przeglądarko-wyszukiwarka jest nieoceniony.

    Innym programem mógłby być Bridge - ale znam go tylko z teorii (z
    opisów co potrafi zrobić). To jest tylko przeglądarka.

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2011-04-23 12:10:33
    Od: I.Tichy <i...@i...pl>

    Les <s...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >jest w przystępnej cenie.
    >Lightroom jest tak naprawdę do wywoływania rawów, ale jako
    >przeglądarko-wyszukiwarka jest nieoceniony.

    Slyszalem, ale to kombajn jest i szkoda mi wywalac tyle kasy na cos, co bede
    wykorzystywal
    moze tylko w paru %.

    >Innym programem mógłby być Bridge - ale znam go tylko z teorii (z
    >opisów co potrafi zrobić). To jest tylko przeglądarka.

    Dzieki za propozycje, przyjrze sie, niemniej czekam tez na inne propozycje :)

  • 4. Data: 2011-04-23 12:57:15
    Od: mofiki <k...@g...com>

    On 23 Kwi, 14:10, I.Tichy <i...@i...pl> wrote:
> [...]
    > moze tylko w paru %.

    > Dzieki za propozycje, przyjrze sie,  niemniej czekam tez na inne propozycje :)

    prosty do tworzenia baz również z zewnętrznych dysków i przeglądania
    plików:
    http://www.cerious.com/
    są również kombajny (drogie) R.

  • 5. Data: 2011-04-27 17:45:03
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Les napisał:
    > Innym programem mógłby być Bridge - ale znam go tylko z teorii (z
    > opisów co potrafi zrobić). To jest tylko przeglądarka.

    Kiedyś Bridge'a dodawali jako część Creative Suite. Jeśli OP ma
    Photoshopa być może w instalatorze gdzieś jest opcja zainstalowania B.

    m.

  • 6. Data: 2011-04-28 08:23:40
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Napisze dla potomnych, bo widze, ze na grupie nikt nie uzywa
    takich programow lub nie chce pomoc, jedno z dwojga.

    Z darmowych bardzo dobry jest Zoner Photo Studio 12, z platnych
    (jesli tylko ktos nie chce uzywac platnych kombajnow typu Lightroom)
    to swietny jest ACDSee Photo Manager 12.
    Sa tez inne katalogery o dosc ciekawych funkcjach, np. wyszukania duplikatow
    nie po nazwach czy wielkosciach ale po zawartosci zdjec czy z rozpoznawaniem
    facjat ludzi, ale jesi ktos nie potrzebuje takich fiuczerow, to polecam
    te dwa pierwsze - chociaz ich sposob dzialania nieco sie rozni.