  • 81. Data: 2019-04-04 20:02:45
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 14:06, LEPEK pisze:

    > Nie, nie ma.
    > Pieszy ma pierwszeństwo dopiero znajdując się na pasach.
    > Jak się do nich zbliża, to kierujący pojazdem nie musi mu ustępować
    > pierwszeństwa.

    Kierujący ma obowiązek zwolnić (którego pieszy nie ma), żeby nie narazić
    wchodzącego na przejście na niebezpieczeństwo. Innymi słowy: przepuścić
    a inaczej nie wymuszać na pieszym pierwszeństwa.

    > A pojazd na skrzyżowaniu równorzędnym musi ustąpić pierwszeństwa innemu
    > pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony.

    Przejście dla pieszych nie jest równorzędne ze skrzyżowaniem
    równorzędnym. Pieszy na pasach ma pierwszeństwo z prawej i lewej strony.

    Tobie też zadam to pytanie bo jak widać interpretujesz przepisy po
    swojemu. Zobaczymy jak poradzisz sobie z obowiązującymi przepisami i
    fizyką :)

    Teren zabudowany, droga dwukierunkowa, jednojezdniowa, zwykłe "pasy"
    dzień, sucho.

    Jesteś kierowcą i jedziesz sobie 50km/h czyli ok 14m/s w odległości ok
    150m widzisz znak D-6 ale na przejściu nikogo nie ma. Zauważasz nagle że
    do przejścia dochodzi pieszy (policjant w mundurze) i znajduje się w
    odległości 10m od tego przejścia idąc z prędkością 5km/h czyli 1,4m/s.
    Idzie równym krokiem prostopadle do Twojego kierunku jazdy po Twojej
    prawej, zmierzając prosto na przejście. Co robisz i jaka jest Twoja reakcja?

    Dodatkowe pytanie, zmniejsz teraz odległości obu o 50% czyli samochód ma
    do przejścia 75m a pieszy 5m i podaj jaka jest Twoja reakcja.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>

  • 82. Data: 2019-04-04 22:26:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pieszy ma zachowac szczegolna ostroznosc. Szczegolna ostroznosc to bardzo szerokie
    pojecie. Ale na 120% nie ocenienie czy mozna wejsc na jezdnie nawet jak sa pasy i/lub
    sygnalizator z zielonym swiatlem dla pieszych jest niezachowaniem szczegolnej
    ostroznosci.

  • 83. Data: 2019-04-04 22:27:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-04-04 o 19:53, LordBluzg(R) pisze:

    > Przecież masz to wyraźnie opisane w definicji znaku D-6 który w tym
    > wątku wiele razy cytowałem ale nie przyswoiłeś wiedzy :)

    No to oświeć mnie, bo nie śledzę i nie czytam wszystkiego.

    > Z różnych powodów. Przede wszystkim z tego, że pieszych jest tam więcej
    > :) Łotsonie.

    Gówno prawda Szerloku. W takim lesie pieszy widzi samochód z 200m i na
    przejście nawet nie wchodzi, a w obszarze zabudowanym nawet nie spojrzy
    w lewo tylko od razu ładuje się na przejście.

    > Mnie zadajesz to pytanie? Pieszy ma pierwszeństwo i tyle. Kierowca musi
    > ustąpić mu pierwszeństwa i nie może wpływać na to że pieszy ma zwolnić
    > lub przyspieszyć. Kierujący musi się dostosować do warunków panujących
    > na drodze i tyle.

    Póki co nie ma przepisu, że kierowca ma ustąpić pierwszeństwa pieszemu,
    który nie jest na pasach.

> [...]

    > Dodatkowe pytanie, zmniejsz teraz odległości obu o 50% czyli samochód ma
    > do przejścia 75m a pieszy 5m i podaj jaka jest Twoja reakcja.

    Wijesz się jak pizda w occie, ale nie odpowiedziałeś na najważniejsze
    pytanie. Kto przecina komu drogę, pieszy kierowcy - przechodząc przez
    jezdnię na druga stronę czy kierowca pieszemu - przejeżdżając przez
    przejście dla pieszych?

  • 84. Data: 2019-04-04 22:43:23
    Temat: Re: samochód
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 19:38:50 +0200, w <q85ffb$qqs$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > a tu ciężko będzie pieszemu wykazać że nie zauważył karetki która wyje,

    Świadkowie zeznają, że nadjechała nagle i bardzo szybko.
    Że szybko to wiadomo -- dziecko poleciało 30m. Więc było bardzo szybko.

    Nie ma szans, by kierowca z tego wybronił się.

  • 85. Data: 2019-04-04 22:44:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 20:02:45 +0200, w <5ca646ea$0$476$65785112@news.neostrada.pl>,
    LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Kierujący ma obowiązek zwolnić (którego pieszy nie ma), żeby nie narazić

    Jak to nie ma? Już w szkole uczą -- zatrzymać się, lewo, prawo, lewo.
    No nie mów, że do szkoły też nie chodziłeś :D

  • 86. Data: 2019-04-04 22:46:02
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie. do Lorda
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 4 Apr 2019 19:56:46 +0200, w <q85ggv$frn$1@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

    > Oczywiste - tu się wszyscy zgadzamy gdy pieszy jest na przejściu lub w
    > jakikolwiek sposób sygnalizuje chęć wejścia - stoi, patrzy, podnosi rękę
    > - ma pierwszeństwo.

    Jest na przejściu -- ma pierwszeństwo.
    Sygnalizuje chęć wejścia -- nadal pierwszeństwa nie ma.

  • 87. Data: 2019-04-04 22:53:50
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Pieszy ma zachowac szczegolna ostroznosc.

    Kierowca też.

    > Szczegolna ostroznosc to bardzo szerokie pojecie.

    Pieszy nie posiada narzędzia zniszczenia. Jest bezbronny. Urządzenie do
    zadawania śmierci kierującemu to nie adidas ani okulary. Kierujący
    posiada śmiercionośne narzędzie które zabija. "Na śmierć" :D
    To on jest tutaj "agresorem" który niesie zniszczenie. posiada
    niebezpieczne narzędzie i na nim spoczywa większa odpowiedzialność.

    > Ale na 120% nie ocenienie czy mozna wejsc na jezdnie nawet jak sa pasy i/lub
    sygnalizator z zielonym swiatlem dla pieszych jest niezachowaniem szczegolnej
    ostroznosci.

    Kierowcy dotyczy ta sama zasada jak i inne.

    Kierowca ma OBOWIĄZKI dodatkowe, których nie ma pieszy. Ma zwolnić i nie
    ma pierwszeństwa,

    Sumując. Pieszy jest pod szczególną opieką kierującego, na którego
    nakłada się obowiązek że ma nie zabijać bo pieszy raczej takiej
    możliwości nie posiada :)

    A teraz napisz że jest inaczej i udowodnij że masz pieszego w dupie i
    możesz sobie zapierdalać i zabijać, bo tak ci się podoba :)

  • 88. Data: 2019-04-04 22:55:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 22:44, r...@k...pl pisze:

    > Jak to nie ma? Już w szkole uczą -- zatrzymać się, lewo, prawo, lewo.

    PoRD poproszę a nie elementarz :)

  • 89. Data: 2019-04-04 23:04:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-04 19:22, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nieznajomosc prawa nie zwalnia z obowiazku podporzadkowania sie mu i
    odpowiedzialnosci za niepodporzadkowanie. Masz cos jeszcze do dodania?

    Nie ma obowiązku podporządkowania się. To jest kwestia co normalnie
    akcpetujemy.

  • 90. Data: 2019-04-04 23:06:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-04 o 22:27, nadir pisze:

    > No to oświeć mnie, bo nie śledzę i nie czytam wszystkiego.

    Czyli nie znasz PoRD. I jak tu rozmawiać z ignorantem pozbawionym
    podstawowej wiedzy?

    > Gówno prawda Szerloku. W takim lesie pieszy widzi samochód z 200m i na
    > przejście nawet nie wchodzi, a w obszarze zabudowanym nawet nie spojrzy
    > w lewo tylko od razu ładuje się na przejście.

    Gdyby miał więcej masy, to pewnie byłoby odwrotnie. Niestety pieszy ceni
    sobie życie i debilowi pod koła raczej nie wchodzi, co nie oznacza że
    debil ma pierwszeństwo

    > Póki co nie ma przepisu, że kierowca ma ustąpić pierwszeństwa pieszemu,
    > który nie jest na pasach.

    Ma nie doprowadzać do niebezpiecznej sytuacji pieszego WCHODZĄCEGO na
    przejście jak i będącego na przejściu, czyli nie może wpływać ani na
    przyspieszanie pieszego ani na zatrzymanie tuż przed pasami czy na pasach.

    Doczytaj ze spokojem definicję ZNAKU D-6 bo ciągle pierdolisz bzdury.

> [...]
    > pytanie. Kto przecina komu drogę, pieszy kierowcy - przechodząc przez
    > jezdnię na druga stronę czy kierowca pieszemu - przejeżdżając przez

    Dla mnie nie jest to żadne istotne pytanie. Napisałem Ci kto ma
    pierwszeństwo na pasach a kto nie ma. Widać że tego nie rozumiesz i
    wymyślasz jakieś pytania o przecinaniu. To nie jest skrzyżowanie.

    Oczywiście pytanie/test olałeś bo zwyczajnie nie znasz przepisów, co