  • 101. Data: 2019-04-10 07:34:37
    Temat: Re: samochód . Wtargnięcie. do Lorda
    Od: p...@g...com

    sila spokoju ... respekt

  • 102. Data: 2019-04-10 08:53:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-09 o 23:39, kk pisze:

    > W jakim sensie? Przenikania?

    W sensie, że skoro doszło do wypadku, to pieszy musiał się znajdować się
    już na przejściu, a nie przed przejściem (chyba że rozważamy potrącenie
    na chodniku, ale w takim przypadku nie ma chyba wątpliwości czyja wina?).

    --
    Liwiusz

  • 103. Data: 2019-04-10 10:53:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Apr 2019 08:53:03 +0200, w <q8k3sg$j0t$3@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > W sensie, że skoro doszło do wypadku, to pieszy musiał się znajdować się
    > już na przejściu, a nie przed przejściem (chyba że rozważamy potrącenie
    > na chodniku, ale w takim przypadku nie ma chyba wątpliwości czyja wina?).

    Mógł wtargnąć.
    Ale na to trzeba mieć żelazne dowody, najlepiej z 10 świadków, a i wideo z 3
    kamer.

  • 104. Data: 2019-04-10 11:07:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-10 o 10:53, r...@k...pl pisze:

    > Mógł wtargnąć.
    > Ale na to trzeba mieć żelazne dowody, najlepiej z 10 świadków, a i wideo z 3
    > kamer.

    Wtargnięcie nie zmienia faktu, że ma pierwszeństwo.

    --
    Liwiusz

  • 105. Data: 2019-04-10 13:06:31
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Apr 2019 11:07:10 +0200, w <q8kbo0$qt8$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz

    > Wtargnięcie nie zmienia faktu, że ma pierwszeństwo.

    Sądy nie podzielają tej opinii w wielu przypadkach.

  • 106. Data: 2019-04-10 13:18:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-10 o 13:06, r...@k...pl pisze:

    > Sądy nie podzielają tej opinii w wielu przypadkach.

    A w wielu podzielają (tak naprawdę podzielają we wszystkich, tylko ci
    się myli współwina pieszego z rzekomym dawaniu pierwszeństwa samochodowi).

    --
    Liwiusz

  • 107. Data: 2019-04-10 14:43:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 10 Apr 2019 13:18:53 +0200, w <q8kjeu$2ga$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz

    > A w wielu podzielają (tak naprawdę podzielają we wszystkich, tylko ci
    > się myli współwina pieszego z rzekomym dawaniu pierwszeństwa samochodowi).

    Nawet nie współwina, ale wina wyłączna.
    Wtargnięcie nie przyznaje automatycznie pierwszeństwa.

  • 108. Data: 2019-04-10 14:55:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-10 o 14:43, r...@k...pl pisze:

    > Nawet nie współwina, ale wina wyłączna.
    > Wtargnięcie nie przyznaje automatycznie pierwszeństwa.

    Jasne, że nie przyznaje, bo pierwszeństwo wynika z przepisów, a nie z
    faktu, czy wtargnął, czy nie.

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2019-04-10 17:24:45
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-10 08:53, Liwiusz wrote:

    > W sensie, że skoro doszło do wypadku, to pieszy musiał się znajdować się
    > już na przejściu, a nie przed przejściem

    No nie, samochód mógł wjechać jednocześnie z wejściem pieszego lub
    wcześniej. Miałeś przykład.

  • 110. Data: 2019-04-10 22:25:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-10 o 17:24, kk pisze:

    > No nie, samochód mógł wjechać jednocześnie z wejściem pieszego lub
    > wcześniej. Miałeś przykład.

    W sensie, że jak samochód z drogi głównej walnie w bok mojego auta, to
    jego wina?

    --
    Liwiusz