  • 111. Data: 2017-05-18 11:21:26
    Temat: Re: samochód do 2000zł
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-18 o 11:00, Budzik pisze:

    > Problem polega na tym ze jak zwykle zycie swoje a prawo swoje (powolutku).
    > Bo to wszystko prawda, tyle tylko ze w takiej sytuacji wypadałoby
    > zlikwidować licencje taksówkarskie no i oczywiście zadbać zeby ci z ubera
    > płacili podatki na takich samych zasadach jak taksówkarz.
    >
    > Bo skoro ktos wykonuje dg jezdzac dla ubera ale nie ma jej de facto
    > zarejestrowanej, być moze płaci pit ale tez nie do konca wierze a taki
    > taksówkarz płaci pewnie z 1600-1700 kosztów podatkowych na start (zus plus
    > pewnie karta podatkowa) to nic dziwnego ze ceny ma wyzsze.
    >
    > Rozumiem obie strony... :)

    To już się skończyła praktyka że taryfiarz kupował ziemie pod miastem
    i płacił KRUS zamiast ZUSu ?

    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2017-05-18 17:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > To już się skończyła praktyka że taryfiarz kupował ziemie pod miastem
    > i płacił KRUS zamiast ZUSu ?

    A tego to nie wiem :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 113. Data: 2017-05-18 20:58:26
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]

    Problem polega na tym ze jak zwykle zycie swoje a prawo swoje (powolutku).
    Bo to wszystko prawda, tyle tylko ze w takiej sytuacji wypadałoby
    ---
    Po co ? Przecież ciągle są chętni na korzystanie z nich.

    no i oczywiście zadbać zeby ci z ubera
    płacili podatki na takich samych zasadach jak taksówkarz.
    ---
    A niby czemu mieliby płacić na takich samych zasadach jak jeżdżą na innych ?
    Ideą Ubera była możliwość przejechania się luksusowym samochodem za grosze.
    Taki autostop. Byłoby zdecydowanie lepiej, gdyby każdy mógł prowadzić taką
    aktywność a nie by mogli robić to tylko wybrani, choćby miał to być tańszy
    Uber.

    Bo skoro ktos wykonuje dg jezdzac dla ubera ale nie ma jej de facto
    zarejestrowanej,
    ---
    A po co obywatel ma rejestrować działalność gospodarczą ?

    być moze płaci pit ale tez nie do konca wierze
    ---
    Co za różnica ? Okrada Cię ?

    a taki
    taksówkarz płaci pewnie z 1600-1700 kosztów podatkowych na start (zus plus
    pewnie karta podatkowa) to nic dziwnego ze ceny ma wyzsze.
    ---
    Jejku, są tanie hotele i drogie hotele.

    Rozumiem obie strony... :)
    ---
    A miedzę ?

  • 114. Data: 2017-05-18 22:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

> [...]
    > wypadałoby zlikwidować licencje taksówkarskie
    > ---
    > Po co ? Przecież ciągle są chętni na korzystanie z nich.

    Zeby konkurencja była uczciwa?

> [...]
    > każdy mógł prowadzić taką aktywność a nie by mogli robić to tylko
    > wybrani, choćby miał to być tańszy Uber.

    Przeciez to sa te same zasady...
    Zarobkowy przewóz ludzi...
    Dlaczego jedni maja płacic podatek a inni nie?
    Nie porównuj do autostopu bo to zupełnie inne sprawy.

    > Bo skoro ktos wykonuje dg jezdzac dla ubera ale nie ma jej de facto
    > zarejestrowanej,
    > ---
    > A po co obywatel ma rejestrować działalność gospodarczą ?

    Zgoda.
    Ale albo wszyscy albo nikt.

    > być moze płaci pit ale tez nie do konca wierze
    > ---
    > Co za różnica ? Okrada Cię ?

    Rozumiem, ze podwazasz sens istnienia podatków?
    Czy tylko idee zeby wszyscy płacili jednakowe?

> [...]
    > taksówkarz płaci pewnie z 1600-1700 kosztów podatkowych na start (zus
    > plus pewnie karta podatkowa) to nic dziwnego ze ceny ma wyzsze.

    I zarówno tanie jak i drogie działają w oparciu o te same przepisy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 115. Data: 2017-05-18 23:24:53
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > wypadałoby zlikwidować licencje taksówkarskie
    > ---
    > Po co ? Przecież ciągle są chętni na korzystanie z nich.

    Chcesz by taksówki zniżyły się do poziomu Ubera ?

> [...]
    Zarobkowy przewóz ludzi...
    Dlaczego jedni maja płacic podatek a inni nie?
    Nie porównuj do autostopu bo to zupełnie inne sprawy.
    Zostaw podatki. Taksówka jedzie, dajmy na to, za 1zł; Uber za 1/2 złotego;
    autostop za 0 złotych.

> [...]
    > zarejestrowanej,
    > ---
    > A po co obywatel ma rejestrować działalność gospodarczą ?

    Nie, ktoś chce mieć działalność to sobie ją zakłada, ktoś inny nie chce to
    nie zakłada. Podatki i tak musi płacić.

> [...]
    > Co za różnica ? Okrada Cię ?

    Rozumiem, ze podwazasz sens istnienia podatków?
    Czy tylko idee zeby wszyscy płacili jednakowe?
    Ubywa Ci coś czy nie ?

> [...]
    > ---
    > Jejku, są tanie hotele i drogie hotele.

    I zarówno tanie jak i drogie działają w oparciu o te same przepisy.
    No nie, motele mają inne przepisy niż hotele a jest jeszcze wynajem
    okazjonalny i nieokazjonalny. Zupełnie różne standardy.

  • 116. Data: 2017-05-19 09:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > Zeby konkurencja była uczciwa?
    > ---
    > Chcesz by taksówki zniżyły się do poziomu Ubera ?

    Jezdze taksówka raz do roku do wiec nie ma to dla mnie wiekszego znaczenia.
    Uwazam, ze konkurencja powinna być uczciwa czyli na równych zasadach. I
    tyle.

> [...]
    > ---
    > Zostaw podatki. Taksówka jedzie, dajmy na to, za 1zł; Uber za 1/2

    No i?

> [...]
    > Nie, ktoś chce mieć działalność to sobie ją zakłada, ktoś inny nie
    > chce to nie zakłada. Podatki i tak musi płacić.

    Traci mi absurdalnoscia to co napisałes...
    Działalnosci nie rejestruje sie dla widzimisie tylko ze wzgledu na wymogi
    prawa.
    Zreszta samo zarejestrowanie DG to jest pikus - to praktycznie nic nie
    kosztuje.
    Natomiast kosztuja wiazace sie z tym daniny.
    Ale zdaje sie rzad szykuje obecnie jakies przepisy o tym ze do 1000zł
    przychodu bedzie mozna traktować taka działalnosc jako nierejestrowalną.
    I ZUS ma być nizszy - moze to bedzie dobre rozwiazanie dla okazyjnych
    uberowców.

    > Rozumiem, ze podwazasz sens istnienia podatków?
    > Czy tylko idee zeby wszyscy płacili jednakowe?
    > ---
    > Ubywa Ci coś czy nie ?

    Jestes w stanie odpowiedziec na moje pytanie?
    Jestes w stanie spojrzec na sprawe troche szerzej niz tylko przez pryzmat
    własnej kieszeni?

> [...]
    > No nie, motele mają inne przepisy niż hotele a jest jeszcze wynajem
    > okazjonalny i nieokazjonalny. Zupełnie różne standardy.

    Różne standardy, rózne ceny ale nadal te same przepisy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

  • 117. Data: 2017-05-21 15:06:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "frost" <f...@p...com> wrote in message
    > Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Nie patrz na model tylko szukaj po bogatszych znajomych i rodzinie,
    > gdzie mają te 2-3 samochody na rodzinę. Często jest tak, że trzymają
    > takiego małego pierdzipęda do jeżdżenia po bułki, ale jak posmędzisz
    > odpowiednio długo, to sprzedadzą za grosze, bo zwykle taki
    > dodatkowy blachowóz najczęściej stoi, a OC płacić trzeba.
    >
    > To rada w stylu szukaj pracy po znajomości, dziękuje, do niczego mi się
    > nie przydała.

    Ale to całkiem dobra rada, bo za takie pieniądze musisz znaleźć
    kogoś kto nie próbuje zarobić na sprzedaniu Ci rzęcha... :-)
    Właśnie jakiś bogatszy członek rodziny, który znudził się zabawką,
    albo kolega, przyjaciel, kolega-kolegi...

    Ja właśnie za takie symboliczne 2000zł (a dokładniej $500 USD)
    kupiłem wczoraj 2004 Passata z silnikiem V6 2,8l. Kupiłem go
    od kolegi: gościa który go kochał 10 lat temu ale którejś zimy Passat
    nie zapalił, a że gościu miał inny samochód i ten Passat przezimował
    całą zimę na parkingu pod chmurą - gościu potem kupił inny samochód
    a nigdy nie miał serca aby się zabrać za tego Passata... Przeleżał pod
    chmurką prawie 3 lata i poszedłby na złom za $300 gdyby nie ja :-))

    Oczywiście auto jest zaniedbane i wymaga włożenia w niego trochę
    dukatów aby znowu było miło w nim pojeździć ale myślę że warto.

    Jak poszukasz auta na giełdzie za 2000zł to wtopisz niemożebnie.

  • 118. Data: 2017-05-21 23:19:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

> [...]
    > Chcesz by taksówki zniżyły się do poziomu Ubera ?

    Jezdze taksówka raz do roku do wiec nie ma to dla mnie wiekszego znaczenia.
    Ohoho, to właśnie powinieneś być zainteresowany. Bo nie wiesz jakie pułapki
    na Ciebie czyhają.

    Uwazam, ze konkurencja powinna być uczciwa czyli na równych zasadach. I
    tyle.
    ---
    W piątek jechałem i z nudów zagaiłem o tego Ubera. Tym razem gość faktycznie
    zwrócił uwagę na konieczność posiadania licencji i kas fiskalnych a nie jak
    poprzednio na podatki. To mu mówię, że jakoś jadę taksówką a nie Uberem. On,
    że niby inni jeżdżą Uberem. No to niech jeżdżą, różne standardy. Pytam czy
    jeździ dla Ubera. Mówi mi "po co, ja już to wszystko mam" w sensie, że kasę
    fiskalną i licencję. No to o co chodzi ?! Chce jeździć to jeździ !

> [...]
    > ---
    > Zostaw podatki. Taksówka jedzie, dajmy na to, za 1zł; Uber za 1/2

    Autostop pasuje tak samo jak Uber.

> [...]
    Traci mi absurdalnoscia to co napisałes...
    Działalnosci nie rejestruje sie dla widzimisie tylko ze wzgledu na wymogi
    Ależ ... to Ty tak na to patrzysz. W wielu wypadkach można nie zakładać.

[...]
    A szykuje też likwidację kas fiskalnych ?

> [...]
    > ---
    > Ubywa Ci coś czy nie ?

    Jestes w stanie odpowiedziec na moje pytanie?
    Jakie ? Napisałeś, że nie wierzysz w płacenie, więc zapytałem "Co za różnica
    ? Okrada Cię ?"

    Jestes w stanie spojrzec na sprawe troche szerzej niz tylko przez pryzmat
    własnej kieszeni?
    ---
    Kiedy ja taksówką jeżdżę a nie Uberem. Może i kiedyś podejmę się jeżdżenia
    Uberem, ale nie bardzo zanosi się. Jeśli zmienię taksówkę na Ubera to co
    najwyżej zmaterializuje się, że taksówki są przestarzałe a nie, że należy je
    dopasowywać do niskich standardów Ubera czy autostopu. O ile oczywiście te
    standardy są niskie.

    To nie znasz się na tym a dyskutujesz