-
31. Data: 2012-05-06 01:42:19
Temat: Re: "rzetelna" wiedza redaktora z gazety :P
Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
> Hello J.F.,
>
> Friday, May 4, 2012, 1:47:18 PM, you wrote:
>
>>>> Poczytaj trochę o systemach spalania silników tłokowych to zrozumiesz
>>>> iloma parametrami można przyciąć spalanie stukowe. Na początek opóźnia
>>>> się zapłon, jak nie wystarczy - zmniejsza napełnienie
>>> W jaki sposób w silniku wolnossacym chcesz zmniejszyć napełnienie? W
>>> silniku benzynowym to uchylenie przepustnicy decyduje o napełnianiu.
>>> Zawory jeszcze nie są sterowane niezaleznie...
>> Ale jest wariator, vgis, czasem sprezarka, a ostatnio to i precyzyjny
>> wtrysk paliwa do cylindra :-)
>>>> W efekcie silnik projektowany na LO94 zupełnie bezpiecznie może
>>>> pracować przy LO70.
>>> Myślę, że braknie mu zakresu regulacji opóźnienia zapłonu.
>>>> Tylko mułowaty będzie niezmiernie.
>>>> Pamiętasz "oktanoselektor" w PF125P i Polonezie?
>>> Ale co Ty porównujesz?
>> No wlasnie - na tym oktanoselektorze to jaki byl zakres ?
>
> Silnik byl dostosowany do niebieskiej a oktanoselektor zmienial tylko
> wyprzedzenie zapłonu.
Nie. Silnik był według specyfikacji dostosowany do żółtej (LO95) a
oktanoselektor pozwalał w warunkach bojowych jechać na niebieskiej
(LO78) z zachowaniem dodatkowych ograniczeń (nie obciążać silnika ma
niskich obrotach!).
Czyli głupim przestawieniem zapłonu śrubką dało się przejść z LO95 na
LO78 - czy nadal twierdzisz że skomputeryzowany silnik mający możliwość
dowolnego dławienia przepustnicą, dowolnego dawkowania paliwa i
dowolnego wyboru momentu (a w większości przypadków i energii iskry)
zapłonu potrafi mniej?
--
Darek