  • 1. Data: 2016-03-28 00:14:06
    Temat: rysowanie schematów
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Możecie polecić program o rysowania schematów. Darmowy
    Raczej automatyka, styczniki, przekaźniki, czarne skrzynki, czyli
    potrzeba samodzielnego dodania elementu.
    Po przepytaniu googla próbowałem Dia, Eti-pro ale się nie nadają.
    Pierwszy to chyba tylko diagramy, a drugi dosyć rozbudowany i nie wiem
    czy można rysować swoje komponenty. I nie chcę tracić czasu na naukę, a
    okaże się niodpowiedni dla mnie

    To co potrzebuję, to możliwość narysowania stycznika z np. trzema
    stykami pomocniczymi, czarnej skrzynki z opisanymi zaciskami, listwy
    zaciskowej i przewody (najlepiej w wiązkach), jakieś elektrozawary do
    pneumatyki Typowa maszyna CNC.

    Ktoś coś używa i poleci?

    Robert

  • 2. Data: 2016-03-28 10:20:46
    Temat: Re: rysowanie schematów
    Od: m...@g...com

    witam,

    http://qelectrotech.org/

    pzdr
    Tomek

  • 3. Data: 2016-03-28 13:26:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > stykami pomocniczymi, czarnej skrzynki z opisanymi zaciskami, listwy
    > zaciskowej i przewody (najlepiej w wiązkach), jakieś elektrozawary do

    Spróbuj Kicad-a http://kicad-pcb.org/ dość wygodnie się rysuje i dodaje
    nowe elementy, tworzysz sobie własną biblotekę, proponuję trochę starszą
    wersje gdzie bibloteki masz u siebie bo w nowej domyślnie są w necie.
    http://downloads.kicad-pcb.org/archive/KiCad_stable-
    2013.07.07-BZR4022_Win_full_version.exe

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2016-03-28 14:34:21
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-03-28 o 10:20, m...@g...com pisze:
    > witam,
    >
    > http://qelectrotech.org/
    Dziękuję, rewelacja.

    Robert
    P.S.
    Wysłałem wcześniej wiadomość, ale nie pojawiła sie na serwerze.

  • 5. Data: 2016-03-28 21:08:57
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Spróbuj Kicad-a http://kicad-pcb.org/ dość wygodnie się rysuje i dodaje
    > nowe elementy, tworzysz sobie własną biblotekę, proponuję trochę starszą
    > wersje gdzie bibloteki masz u siebie bo w nowej domyślnie są w necie.

    Czy to znaczy, że nowa wersja nie odpala się, jak nie ma sieci?

    Miłego.
    Irek.N.

  • 6. Data: 2016-03-28 22:08:05
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2016-03-28 o 21:08, Irek.N. pisze:

    > Czy to znaczy, że nowa wersja nie odpala się, jak nie ma sieci?

    Mam najnowszą wersję i chodzi mi na własnych bibliotekach z dysku. Tylko
    że nowa wersja inaczej zapisuje elementy płytkowe. Trzeba sobie
    przekonwertować stare biblioteki.

    http://kicad.elektroda.eu/w/biblioteki/konfiguracja-
    fp-lib-table

  • 7. Data: 2016-03-28 22:17:09
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    > Czy to znaczy, że nowa wersja nie odpala się, jak nie ma sieci?
    Nie wiem, wiem za to że nie otwiera starych projektów, dałem sobie
    spokój wróciłem do starszej wersji jak na razie, tu piszą coś więcej na
    jej temat

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=151
    48395#15148395

    --