  • 1. Data: 2012-04-03 13:06:08
    Temat: rysik pojemnosciowy?
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
    I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
    rezystywnych?

  • 2. Data: 2012-04-03 13:48:49
    Temat: Re: rysik pojemnosciowy?
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 3 Apr 2012 04:06:08 -0700 (PDT), Vza Vizenza napisał(a):

    > Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
    > I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
    > rezystywnych?

    Nie da się. Ale można parówką. Najlepiej cielęcą

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 3. Data: 2012-04-03 13:55:43
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Apr 3, 1:48 pm, Waldek Godel <n...@y...org>
    wrote:

    > Nie da się.

    Serio? Przeciez w rezystywnych sie przeciez da

    > Ale można parówką. Najlepiej cielęcą

    To chodzi moze o ten efekt pojemnosciowy (ktorego zapalka nie ma)?
    Jaka jest wiec precyzja jednego i drugiego rysika, pojemnosciowego
    wzgledem rezystywnego? Jest spora roznica?

  • 4. Data: 2012-04-03 14:42:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vza Vizenza" napisał w wiadomości grup

    >Serio? Przeciez w rezystywnych sie przeciez da

    Nie da sie, bo rezystywne sa czule na nacisk, rezystywnosc jest w
    drugiej kolejnosci.

    A pojemnosciowe sa czule na pojemnosc pewnego obszaru ekranu do
    otoczenia, i sa czule na obecnosc w poblizu pewnego duzego i nieco
    przewodzacego przedmiotu.

    >To chodzi moze o ten efekt pojemnosciowy (ktorego zapalka nie ma)?
    >Jaka jest wiec precyzja jednego i drugiego rysika, pojemnosciowego
    >wzgledem rezystywnego? Jest spora roznica?

    Nie mam to sie nie wypowiem, ale cos mi sie widzi ze taka na "cwierc
    palca".

    J.

  • 5. Data: 2012-04-03 19:23:11
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On Apr 3, 2:42 pm, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    > rezystywne sa czule na nacisk,

    to jest zasada dzialania taka troche mechaniczna, w pewnym sensie?

    > rezystywnosc jest w drugiej kolejnosci.

    ale jak skoro przeciez stosuje sie folie ochronne?

    > A pojemnosciowe sa czule na pojemnosc pewnego obszaru ekranu do
    > otoczenia, i sa czule na obecnosc w poblizu pewnego duzego i nieco
    > przewodzacego przedmiotu.

    A ktore sa bardziej TRWALE, rezystywne czy pojemnosciowe?
    I co wplywa na trwalosc ( co w jednych a co w drugich), jakie nawyki w
    uzywaniu, czy np. silne przyciskanie w rezystywnych powoduje "zuzycie
    sie" skoro tam jest jakis pierwiastek mechaniki w zasadzie dzialania?

  • 6. Data: 2012-04-03 20:23:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >to jest zasada dzialania taka troche mechaniczna, w pewnym sensie?

    Jak najbardziej - tam istotne jest zetkniecie dwoch powierzchni.

    >ale jak skoro przeciez stosuje sie folie ochronne?

    Bo to jest w srodku

    http://en.wikipedia.org/wiki/Resistive_touchscreen

    >A ktore sa bardziej TRWALE, rezystywne czy pojemnosciowe?

    Sie martwisz, co to - piszesz po ekranie przez 8h dziennie i ma
    wytrzymac 10 lat ?

    J.

  • 7. Data: 2012-04-03 23:43:25
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Vza Vizenza <v...@g...com> wrote:
    > Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?

    Potrzebne do malowania w Paincie na tabletach. Bo paluchy sa za grube.

  • 8. Data: 2012-04-03 23:56:19
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Vza Vizenza <v...@g...com> wrote:

    > to jest zasada dzialania taka troche mechaniczna, w pewnym sensie?

    > ale jak skoro przeciez stosuje sie folie ochronne?

    Nie stosuje się. Dałeś się nabrać sprzedawcom folijek.

> [...]
    > uzywaniu, czy np. silne przyciskanie w rezystywnych powoduje "zuzycie
    > sie" skoro tam jest jakis pierwiastek mechaniki w zasadzie dzialania?

    Pojemnościowe. Bo zazwyczaj głaska się je miękkimi paluchami a nie drapie
    rysikami. A droższe mają dodatkowo twarde szklane powłoki, na które
    rezystywne nie mogą sobie pozwolić.

  • 9. Data: 2012-04-04 01:06:35
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-03 13:06, Vza Vizenza pisze:
    > Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
    > I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
    > rezystywnych?

    Nie ujarzmiłam dobrze swojego telefonu i mnie denerwowało, że przy
    pisaniu sms-a wyskakuje inna litera nią ta, którą chcę. Dokupiłam rysik.
    Przydaje sie czasami, bo nie lubie sms-ów w telefonach pisać. Fakt, że
    rysik działa tak jak palec, ale jest mniejsza możliwość pomylenia liter.
    http://www.sklepik-gsm.pl/index.php?produkt_rysik_sa
    msung_gt-c6712_star_ii_duos

    --
    animka

  • 10. Data: 2012-04-04 01:08:54
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-03 13:06, Vza Vizenza pisze:
    > Takie cudo sprzedaje rozne media markety, potrzebne to i dlaczego?
    > I jeszcze dopytam czy nie da sie np. zwykla zapalka jak w
    > rezystywnych?

    Normalnie lekko dotykasz opuszkiem palca. W moim telefonie najlepiej
    palcem wskazującym :D

    --
    animka