eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyroznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 9

  • 1. Data: 2011-08-31 20:42:13
    Temat: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: "Doby" <l...@a...pl>

    Czym roznia sie te silniki ?
    1) BUN 155kW (211KM)
    2) BKS 165kW (224KM)

    rok produkcji 2007
    chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
    to wlasnie silnik
    zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....




  • 2. Data: 2011-08-31 22:10:52
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: Regand <r...@w...pl>

    > Czym roznia sie te silniki ?
    > 1) BUN 155kW (211KM)
    > 2) BKS 165kW (224KM)
    >
    > rok produkcji 2007
    > chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
    > to wlasnie silnik
    > zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....



    Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci
    do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

    Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji:
    BKS: 11/2004-05/2008
    BUN: 03/2006-11/2007

    oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo
    przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :)


  • 3. Data: 2011-09-02 08:00:55
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 31 Aug 2011 22:10:52 +0200, Regand

    > ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)

    Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
    komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
    Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
    ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
    rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
    salonie okazalej wyglądała?

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player
    http://xcarlink.pl


  • 4. Data: 2011-09-02 09:08:51
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-02, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    >> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
    >
    > Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
    > komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
    > Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
    > ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
    > rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
    > salonie okazalej wyglądała?

    A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
    mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
    zmienić?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 5. Data: 2011-09-02 16:32:58
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/09/2011 08:08, Krzysiek Kielczewski wrote:
    > On 2011-09-02, Myjk<m...@n...op.pl> wrote:
    >
    >>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
    >>
    >> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
    >> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
    >> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
    >> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
    >> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
    >> salonie okazalej wyglądała?
    >
    > A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
    > mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
    > zmienić?


    A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
    linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
    wprowadzać różnych cen?



    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 6. Data: 2011-09-02 17:40:44
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    > A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
    > linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
    > wprowadzać różnych cen?

    Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.




  • 7. Data: 2011-09-02 17:51:26
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/09/2011 16:40, omega_fan wrote:
    >> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
    >> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
    >> wprowadzać różnych cen?
    >
    > Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.

    Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też.

    Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej
    za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo.





    --
    Pozdrawiam,
    Kamil


  • 8. Data: 2011-09-02 18:16:56
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-09-02, kamil <k...@s...com> wrote:

    >> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
    >> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
    >> zmienić?
    >
    > A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
    > linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
    > wprowadzać różnych cen?

    Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz
    im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 9. Data: 2011-09-02 18:45:11
    Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Sep 2011, kamil wrote:

    > A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
    > linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać
    > różnych cen?

    Ależ jest powód - to ci "lepsi" klienci, zdolni (i chętni) zapłacić
    więcej za "więcej mocy".
    Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem.
    Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić
    (więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji
    nie tracąc szerszej "masy", która warunkuje pokrycie kosztów
    produkcji?
    Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z "zablokowanym
    mnożnikiem" na przykład.

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: