-
1. Data: 2011-08-31 20:42:13
Temat: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: "Doby" <l...@a...pl>
Czym roznia sie te silniki ?
1) BUN 155kW (211KM)
2) BKS 165kW (224KM)
rok produkcji 2007
chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
to wlasnie silnik
zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....
-
2. Data: 2011-08-31 22:10:52
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: Regand <r...@w...pl>
> Czym roznia sie te silniki ?
> 1) BUN 155kW (211KM)
> 2) BKS 165kW (224KM)
>
> rok produkcji 2007
> chce wybrac dla siebie auto - mam 2 podobne egzemplarze - najwieksza roznica
> to wlasnie silnik
> zalezy mi bardziej na niezawodnosci niz na osiagach....
Pewnie duzo nie pomoge ale silniki sa praktycznie identyczne, 99% czesci
do nich sa te same ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
Ale patrzac jeszcze z punktu okresu produkcji:
BKS: 11/2004-05/2008
BUN: 03/2006-11/2007
oznaczaloby, ze wprowadzony pozniej BUN byl jakims niewypalem bo
przestali go robic wczesniej niz wczesniej wprowadzony BKS :)
-
3. Data: 2011-09-02 08:00:55
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Wed, 31 Aug 2011 22:10:52 +0200, Regand
> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
salonie okazalej wyglądała?
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
4. Data: 2011-09-02 09:08:51
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-09-02, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
>
> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
> salonie okazalej wyglądała?
A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
zmienić?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
5. Data: 2011-09-02 16:32:58
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: kamil <k...@s...com>
On 02/09/2011 08:08, Krzysiek Kielczewski wrote:
> On 2011-09-02, Myjk<m...@n...op.pl> wrote:
>
>>> ale czym konkretnie sie roznia nie wiem :)
>>
>> Prawdopodobnie blok i osprzęt silnika jest identyczny -- różny jest
>> komputer i program sterujący. Tak samo jest w przypadku MZR-CD w Mazdach.
>> Identyczny silnik, 143KM i 121KM. Podmieniajac kompa można mieć 143KM. Co
>> ciekawe, te wersje silników były sprzedawane równocześnie. Do tej pory nie
>> rozumiem tego zabiegu. Sztuczne powiększenie gamy silników, żeby oferta w
>> salonie okazalej wyglądała?
>
> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
> zmienić?
A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
wprowadzać różnych cen?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
6. Data: 2011-09-02 17:40:44
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: omega_fan <o...@n...org>
> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
> wprowadzać różnych cen?
Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.
-
7. Data: 2011-09-02 17:51:26
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: kamil <k...@s...com>
On 02/09/2011 16:40, omega_fan wrote:
>> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
>> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
>> wprowadzać różnych cen?
>
> Po to, że w niektórych krajach opłaty są zależne od np. mocy silnika.
Ubezpieczenie - tak. Podatek drogowy od ilości CO2 też.
Ale ja nie piszę o opłatach, tylko o cenie samochodu i kasowaniu więcej
za mocniejszą wersję, która kosztuje producenta dokładnie tyle samo.
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
8. Data: 2011-09-02 18:16:56
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
On 2011-09-02, kamil <k...@s...com> wrote:
>> A po co wydawać kasę na zaprojektowanie tańszego i słabszego silnika dla
>> mniej zamożnych klientów, skoro wystarczy parę linijek w programie
>> zmienić?
>
> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu
> wprowadzać różnych cen?
Dlatego, że na mocniejszą wersję tych klientów nie stać - nie sprzedasz
im czegoś to nic nie zarobisz. No a czymś się muszą te wersje różnić.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
9. Data: 2011-09-02 18:45:11
Temat: Re: roznice w silnikach VAG 3.0 TDI
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Fri, 2 Sep 2011, kamil wrote:
> A po co sprzedawać mniej zamożnym klientom silnik ze zmienionymi kilkoma
> linijkami, skoro jego produkcja kosztuje tyle samo i nie ma powodu wprowadzać
> różnych cen?
Ależ jest powód - to ci "lepsi" klienci, zdolni (i chętni) zapłacić
więcej za "więcej mocy".
Pytanie zadajesz odwrotnie i w tym problem.
Dlaczego nie wziąć więcej od tych, którzy są skłonni zapłacić
(więcej) za pełne wykorzystanie możliwości silnika, przy okazji
nie tracąc szerszej "masy", która warunkuje pokrycie kosztów
produkcji?
Praktyka w niczym nie różni się od produkcji procesorów z "zablokowanym
mnożnikiem" na przykład.
pzdr, Gotfryd