  • 11. Data: 2009-09-27 09:01:57
    Temat: Re: router
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ja bym jeszcze sprawdził adresy DNS w routerze, czy je prawidłowo pobiera lub wpisał
    na stałe (np. przepisując z któregos podpiętego
    do tego internetu komputera).
    JaC

    -----

    > no wlasnie klonowanie MAC z komputera nie pomoaga, a na kazdym komputerze z osobna
    dziala, nowy na pewno nie byl zglaszany.

  • 12. Data: 2009-09-27 17:08:55
    Od: GraaaL <g...@w...TO.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Przy okazji dla takiego przypadku:
    > Czy switch też zwiększa TTL podobnie jak router?
    > JaC
    >

    > ----

    przychodzącego - ma to zapobiegać dzieleniu łącza.

    absolutnie NIE

    pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-09-27 17:18:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak od strony technicznej: dlaczego router zwiększa, a switch nie zwiększa?
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2009-09-27 17:26:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Tak od strony technicznej: dlaczego router zwiększa, a switch nie zwiększa?

    Bo router działa w warstwie sieciowej, a switch - warstwie
    łącza danych. A bardziej kolokwialnie -- switch nie "rozumie"
    protokołu IP, a więc nie ma prawa wpływać na TTL.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-09-28 10:56:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    ąćęłńóśźż <u...@w...eu> napisał(a):

    >Przy okazji dla takiego przypadku:
    >Czy switch też zwiększa TTL podobnie jak router?

    Routery zmniejszaja a nie zwiekszaja.

  • 16. Data: 2009-09-28 14:50:41
    Temat: Re: router, switch, a TTL.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Skrót myslowy - mając po drodze router powinien być ustawiony wiekszy dopuszczalny
    TTL.

    Pytanie:
    Jeżeli router przestawimy do trybu 'Bridge', to router staje się "przezroczysty" jak
    switch, czy nadal ma wpływ na TTL?
    JaC

    -----

  • 17. Data: 2009-10-01 10:15:53
    Od: GraaaL <g...@w...TO.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Skrót myslowy - mając po drodze router powinien być ustawiony wiekszy dopuszczalny
    TTL.

    TTL jest ustawiany przez system operacyjny. Najczęściej jest to liczba
    64 bądź 127. Liczba ta jest w nagłówku przesyłanego pakietu. Za każdym
    razem jak przechodzimy przez kolejny router w sieci to liczba ta jest
    zmniejszana o 1. Jeśli dojdzie do zera router wyrzuca taki pakiet i nie
    przesyła go dalej.
    Celem takiego działania jest unikanie zapętleń. Gdyby tego nie było, a
    sieć była źle skonfigurowana to pakiety mogłyby krążyć w nieskończoność.

    > Pytanie:
    > Jeżeli router przestawimy do trybu 'Bridge', to router staje się "przezroczysty"
    jak switch, czy nadal ma wpływ na TTL?
    > JaC

    Bridge jest urządzeniem działającym w niższej warstwie i nie ma nic do
    protokołu IP, Można powiedzieć więcej - bridge nie zdaje sobie sprawy z
    istnienia protokołu IP, a co za tym idzie z tego co jest przenoszone
    (np. TTL, adresy ip - typu 192.168.0.7)

    Posłużę się prostym przykładem :) :)

    Wyobraź sobie, że chcesz przenieść książki z jednego pokoju do drugiego.
    Wkładasz je do siatek i Twoi koledzy pomagają Ci je przenosić.

    Jeśli po drodze jest punkt przepakowywania, który np. rozpakowuje
    książki z siatek, może przepakowuje do innych i kieruje je do
    odpowiednich pokoi - to będzie działał jak router.

    Ale jeśli jest tylko ktoś kto tylko podaje siatki - działa jak bridge...
    Czyli nie wie czy w środku są ziemniaki, arbuzy czy książki...

    A teraz pomyśl, że TTL zapisany jest zawsze na pierwszej stronie książki
    :) :) :)

    Mam nadzieję, że wytłumaczyłem

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-10-01 10:33:27
    Od: BartekK <s...@N...org>

    - pisze:
    > pytam osob majacych doswiadczenie w dzieleniu sygnalu z modemow
    > kablowych - po podlaczeniu brak internetu, siec dziala.
    >
    > po podlaczeniu routera (asmax) do komputerow ustawiam wg opisu ip:
    > router ma stale x.y.z.1
    > komputer 1: x.y.z.2
    > komputer 2: x.y.z.3
    > brama i maska podsieci - wszystko wg instrukcj
    Nie ma być "wg instrukcji" tylko ma być dobrze, czyli:
    brama = router czyli x.y.z.1
    maska 255.255.255.0
    dodatkowo DNS musisz też ustawić, skoro chcesz by działał internet 'po
    nazwach. Adresy DNSów są zależne od twojego operatora. Jeśli problem
    leży w dns-ach (albo ich braku) to łatwo sprwadzić - czy dochodzi "ping
    212.77.100.101" (wp.pl)? Jeśli dochodzi, a "ping wp.pl" nie, to znaczy
    ze dnsów nie masz skonfigurowanych/działających.
    Najwygodniej by było ustawić wszystko w dhcp w routerze, a na
    komputerach na auto/dhcp-client...

    A nawet jak wszystko super dobrze ustawisz, to nadal może nie działać z
    okazji ograniczeń wprowadzanych przez twojego ISP:
    - ograniczenie dostępu do sieci z konkretnego MAC (klonowanie powinno
    załatwić sprawę)
    - ograniczenie "rozpowszechniania" internetu dalej (przez proste
    routery) przez ograniczenie TTL=1, bardziej zaawansowane routery
    potrafią to obejść "regenerując" TTL pakietów >1

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173