  • 41. Data: 2015-01-07 18:26:10
    Temat: Re: python...
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, January 7, 2015 5:34:41 PM UTC+1, firr wrote:

    > szkodliwy tez chyba nie jest.
    Na zdrowie nie szkodzi, chociaż kto go tam wie ;-)
    Ale jak napiszesz aplikację w Pythonie, potem stwierdzisz że za wolno
    działa, albo zżera za dużo RAM i przepiszesz na C, to pewnie stracisz
    więcej czasu, niż gdybyś od razu pisał w C.

    > dla mnie c++ i java tez nie sa potrzebne,
    > powaznie mowie ze prawdopodobniej bez nich swiat by wygladal
    > lepiej ale co robic :<
    Moim zdaniem, zarówno programując w Javie, w C++, albo w C# zachowuje
    się przyzwoitą szybkość tworzenia aplikacji przy utrzymaniu dużej wydajności
    kodu wynikowego. Rzekomo w Javie i w C# szybciej się tworzy aplikacje niż w C++. Nie
    wiem
    czy to jest prawda, może w nieznacznym stopniu jest. Jeśli jeden język nie
    ma istotnej przewagi nad drugim, to uważam przynajmniej jeden z nich
    za niepotrzebny - a nie dlatego że nie używam, albo mi się nie podoba.

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2015-01-07 18:46:32
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 7 Jan 2015 08:34:39 -0800 (PST), firr napisał(a):

    > dla mnie c++ i java tez nie sa potrzebne,
    > powaznie mowie ze prawdopodobniej bez nich swiat by wygladal lepiej ale co robic :<

    czyj swiat?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 43. Data: 2015-01-07 20:21:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-01-07 09:09, Marek Borowski wrote:
    > Ze jest na poziomie LOGO :-) ? A tak na powaznie to kolejny tysieczny
    > jezyk skryptowy. Jak dla mnie rownie dobrze mozna uzywac PHP, Ruby,
    > Perl lub innego basha dla adminow. Owczywiscie kazde narzedzie ma swoje
    > zastosowanie, ale nadmiar zywych jezykow skryptowych jest dla mnie
    > mocno dziwny.

    Link ten oznacza z grubsza że nie ważne czy Python jest dobry czy zły.
    Własnie produkowane są duże ilości ludzi którzy w niedalekiej
    przyszłości wpłyną na IT. Ja nie wiem czy to dobrze. Ale napewno trzeba
    się mocno przyglądać co się będzie działona rynku. Duzy nacisk na
    Pythona na uczelniach w moim przypadku na szczęście gwarantuje
    zatrudnienie do końca życia (w C++ :D ).

  • 44. Data: 2015-01-08 00:52:07
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 07/01/2015 18:26, M.M. wrote:

> [...]
    > działa, albo zżera za dużo RAM i przepiszesz na C, to pewnie stracisz
    > więcej czasu, niż gdybyś od razu pisał w C.

    Czasem w biznesie logika jest taka, że może i stracisz więcej czasu, ale
    przynajmniej będziesz miał z tego jakąś kasę.

> [...]
    > ma istotnej przewagi nad drugim, to uważam przynajmniej jeden z nich
    > za niepotrzebny - a nie dlatego że nie używam, albo mi się nie podoba.

    Zasadniczy sens językó programowania nie jest taki, żeby się cośtam dało
    napisać szybciej lub wolniej, tylko żeby ktoś to mógł potem przeczytać i
    zrozumieć. Dany język może być potrzebny np. dlatego, że tym kimś nie
    będziesz ty.

  • 45. Data: 2015-01-08 01:14:37
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2015-01-07, bartekltg <b...@g...com> wrote:

    > Nie to słowo.
    > Enkapsulacja to "bardziej angielski" synonim hermetyzacji.
    > Ukrycia części kodu/danych przed użytkownikiem obiektu.
    >
    > To, co opisujesz, upakowanie danych i operacji w jeden
    > logiczny obiekt, to... po prostu programowanie obiektowe ;-)

    Nie, to właśnie enkapsulacja (encapsulation). To, co opisujesz ty, to
    information hiding (albo hermetization właśnie).

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 46. Data: 2015-01-08 01:54:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 01:14:38 UTC+1 użytkownik Stachu 'Dozzie' K.
    napisał:

    > Nie, to właśnie enkapsulacja (encapsulation). To, co opisujesz ty, to
    > information hiding (albo hermetization właśnie).

    Googlu googlu.... Widać są dwie szkoły ;-)

    "In programming languages, encapsulation is used
    to refer to one of two related but distinct notions,
    and sometimes to the combination[1][2] thereof:

    A language mechanism for restricting access to
    some of the object's components.[3][4]
    A language construct that facilitates the bundling
    of data with the methods (or other functions) operating
    on that data.[5][6]
    "

    pzdr
    bartekltg

  • 47. Data: 2015-01-08 07:08:02
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 7 Jan 2015 05:39:09 -0800 (PST), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > napisałeś tak, ponieważ Ty masz na ten temat coś więcej niż
    > subiektywną opinię. Chętnie ją przeczytam.

    C# powstał choć C++ miał się całkiem dobrze. Podobnie Java - po co
    komu Java, gdy jest np. Ada? Jednak nowe języki programowania ciągle
    powstają (a w starych zachodzą zmiany, np. obiekty w Fortranie,
    lambdy w C++). Zmiany są tworzone przez ludzi którzy chcą
    zmian/postępu. Możesz, jako konserwatysta, udawać że ich nie ma.
    Możesz np. nie pisać programów w Pythonie. Uznać że wystarczą
    Ludzkości 3 języki: Fortran II, Cobol i PL/1... Tyle że Ludzkość
    niespecjalnie będzie tym poruszona... a ty zwyczajnie stracisz
    kontakt z rzeczywistością.

  • 48. Data: 2015-01-08 09:31:17
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 8 stycznia 2015 07:08:00 UTC+1 użytkownik slawek napisał:

> [...]
    > Ludzkości 3 języki: Fortran II, Cobol i PL/1... Tyle że Ludzkość
    > niespecjalnie będzie tym poruszona... a ty zwyczajnie stracisz

    osobiscie polecam

  • 49. Data: 2015-01-08 09:43:29
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 18:26:11 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > ma istotnej przewagi nad drugim, to uważam przynajmniej jeden z nich
    > za niepotrzebny - a nie dlatego że nie używam, albo mi się nie podoba.

    to bazuje na twoich osobistych doswiadczeniach i podejsciu, wiekszosc ludzi ma
    zupelnie inne
    dla mnie jesli porownacby programowanie do biegania czy podrozowania w pierwszym
    rzedzie nie liczy sie szybkosc ale bardziej to by zajechac w jakies ciekawe rejony

    - poswiecac lat czasu na cos innego niz c w moim wypadku tez mi sie nie chce, ale
    istnienie pythona samo w sobie mi chyba nie szkodzi, chociaz gdyby wszyscy pisali w c

    commnity programistow byloby bardziej zwarte i nie byloby pewnie takiego balaganu;
    dzis i tak kazdy zna c + jest bałagan

  • 50. Data: 2015-01-08 10:07:32
    Od: firr <p...@g...com>

    W dniu środa, 7 stycznia 2015 08:46:04 UTC+1 użytkownik g...@g...com napisał:
> [...]
    chyab zadnych wypowiedzi i nie kojarze (Kiedys w "koders at work" chyba czytalem
    wypowiedzi tworcy javaskryptu i ten 'autor' o ile pamietam mowil z sensem - dlatego
    poniekad jakos od pewnego czasu interesuje sie zestwaieniem javascript vs python ale
    ledwo znam i ten i ten)

    > Jest taka ksiazka "Wielkie umysly programowania" (naprawde fatalnie
    > przetlumaczona na jezyk polski, o czym moze napisze w osobnym watku),
    > i w niej mozna przeczytac wywiad z Guido.
    >
    > Tym, co mnie zrazilo, bylo m.in. przytaczane chyba na tej grupie stwierdzenie:
    > "Prymitywne operacje konieczne do zaimplementowania [pojec z jezykow funkcyjnych]
    sa wbudowane w pythonie, natomiast w jezykach funkcyjnych
    > pojecia te wystepuja jako operacje prymitywne. Operacje 'reduce()' mozna
    > napisac za pomoca kilku linijek kodu w Pythonie. W jezyku funkcyjnym
    > jest zupelnie inaczej"

    > znasz, tylko o tym nie wiesz
    > PHP to skladnia C (z tym ograniczeniem, ze wszystkie zmienne musza sie
    > zaczynac od dolara) i dynamiczne typowanie z lispu (czyli z grubasza taka
    > jak w Pythonie. W innych modnych jezykach jak Perl czy Ruby znajdziesz
    > to samo)

    mi sie chyab gorsze niz dziwne deklaracje typow w c)

    > Wiele problemow zwiazanych z przetwarzaniem tekstu daje sie najzwiezlej
    > i najwygodniej wyrazic przy pomocy wyrazen regularnych

    obj-c i c++ - bo sa to tak naprawde klony

    > mowiac szczerze, to nie za bardzo znam jave, c# i objective-c, ale
    > nie wydaje mi sie, zeby slowo "klon" tutaj dobrze pasowalo. chyba
    > lepszym slowem bylby "mutant" :)

    klon lepsze bo java cs c++ obj-c nie modyfikuje c tylko go zwyczajnie i na czysto
    'dziedziczą' - moze troche przycinaja sam nie wiem, ale i tak znaczenie tego
    dziedziczenia
    jest ogromne

    okazuje sie ze jest cala paczka wywiadow z owym guido

    https://www.python.org/~guido/interviews.html

    moze rzuce okiem, zobacze czy znajdzie sie cos ciekawego