-
41. Data: 2011-07-28 12:31:11
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Myjk" datowanym 28 lipca 2011 (11:47:45) napisano:
> Thu, 28 Jul 2011 10:15:36 +0200, Javelin
>> Jak widać na tym zdjęciu po śladach na jezdni prawie wszyscy
>> opuszczają to rondo w sposób nieprawidłowy.
> Można zjechać z ronda z wewnętrznego pasa, pod warunkiem zachowania Art.
> 22. zwłaszcza punkt 1. i 4. Tak więc stwierdzenie, że wszyscy opuszczają je
A jak to się ma to do punktu 2 tegoż artykułu? punkt 1 mówi tylko o
zachowaniu ostrożności a nie o możliwości skrętu z innego pasa a punkt
4 mówi o zmianie pasa a nie o skręcaniu jw.
Jakoś nie widzę tego usprawnienia ruchu jeżeli gość na wewnętrznym
paie stoi i czeka żeby przepuścić wszystkich którzy jadą pasem
zewnętrznym "na wprost" przez rondo. A korek rośnie.
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
42. Data: 2011-07-28 12:31:59
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
Haha wrote:
> Javelin wrote:
>> Witam!
>>
>> kolizji, kto sygnalizował a kto nie wykonanie manewru, itd. Sytuacja
>> raczej nie do rozwiązania "teoretycznie" bez oględzin miejsca
>
> No niestety. Wydaje mi się, że sygnalizowanie zmiany pasa było
> na zasadzie "migne sobie na ułamek sekundy w połowie manewru" ale
> mogę się mylić.
>
> Bardziej mnie interesuje to czy z takiego ronda można sobie zjechać na
> dowolny
> pas. Znalazłem różne opinie na ten temat ale nikt tego nie potafi poprzeć
> żadnymi przepisami.
Zajrzyj do PoRD. Po zmianie kierunku na skrzyżowaniu można zająć dowolny pas
ruchu (chyba, że jest dodatkowe oznakowanie tego zabraniające, ale to się
wyjątkowo rzadko zdarza).
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
-
43. Data: 2011-07-28 12:33:03
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: "Haha" <e...@g...com>
Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:13e2eeav8l0t5.dlg@myjk.org...
> Thu, 28 Jul 2011 10:05:07 +0200, Haha
>
>> Jedyne zdjęcie to prawie identyczne rondo
>
> Coś strasznie kombinujesz.
>
> Nie możesz po prostu podać namiarów
> na to rondo na maps.google.pl ?
Nie mogę. Rondo jest takie jak na zdjęciu. Można spokojnie przyjąć że to
właśnie to rondo. Jeżeli ktoś ma mi
udowadniać kłamstwo to niech się po prostu w ogóle nie wypowiada. Szukam
raczej kogoś mądrego kto
w każdej sytuacji potrafi znaleźć jakieś okoliczności łagodzące. Zakładam
zaprzęgnięcie do tego wszystkich
możliwych środków (biegli, dobry prawnik).
-
44. Data: 2011-07-28 12:36:16
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Excite" datowanym 28 lipca 2011 (12:03:35) napisano:
> W dniu 2011-07-28 08:59, Haha pisze:
>>Znalazłem różne opinie na ten temat ale nikt tego nie potafi poprzeć
>> żadnymi przepisami.
> Do puki w PORD nie pojawi się pojęcie ronda z opisem zasad na nim
> panujących to zawsze tak będzie że co osoba to odmienna interpretacja.
> Ronda w przepisach praktycznie nie istnieją, zasady jazdy po nich to
> tylko przyjęta przez pewne grupy zawodowe interpretacja zasad ogólnych
> plus dopowiedzenie tego co w przepisach brakuje.
Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
Żadne dodatkowe regulacje nie sa potrzebne. Potrzebna jest jedynie
prawidłowa edukacja kierowców oraz skuteczne karanie za łamanie
obowiązujących przepisów, z czasem nawet oporni będą pokonywali rondo
prawidłowo.
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
45. Data: 2011-07-28 12:44:16
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 28 Jul 2011 12:36:16 +0200, Javelin napisał(a):
> Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
> opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
> Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
> chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
46. Data: 2011-07-28 12:45:12
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>
W dniu 2011-07-28 12:26, Cavallino pisze:
> Chyba A.
A tak, racja popiepszyło mi się. Wina A.
-
47. Data: 2011-07-28 12:47:04
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 28 lipca 2011 (12:44:16) napisano:
>> Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
>> opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
>> Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
>> chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
> A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
lewego pasa żeby zająć lewy pas?
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
48. Data: 2011-07-28 12:56:29
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 28 Jul 2011 12:47:04 +0200, Javelin napisał(a):
>>> Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
>>> opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
>>> Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
>>> chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
>
>> A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
>
> A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
> lewego pasa żeby zająć lewy pas?
Tak. I z prawego, żeby zająć prawy, chyba, że znaki nakazują inaczej. Bo
inaczej dwa i więcej pasów na skrzyżowaniu nie mają żadnego sensu.
Zresztą większość wielopasmowych rond ma właśnie takie oznakowanie,
wyraźnie pozwalające tak robić.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
49. Data: 2011-07-28 13:00:41
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Javelin <s...@o...pl>
Witam!
W liście od "Waldek Godel" datowanym 28 lipca 2011 (12:56:29) napisano:
>>> A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
>>
>> A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
>> lewego pasa żeby zająć lewy pas?
> Tak. I z prawego, żeby zająć prawy, chyba, że znaki nakazują inaczej. Bo
> inaczej dwa i więcej pasów na skrzyżowaniu nie mają żadnego sensu.
Ale zdajesz sobie sprawę z tego że jeżeli nie jest inaczej oznaczone
to ten z prawego pasa może pojechać prosto i musisz go wtedy
przepuścić? I gdzie tu wtedy sens blokowania lewego pasa? Poza tym
skręcając w ten sposób łamiesz art. 22 pkt. 2 nakazujący zjazd do
krawędzi jezdni przed wykonaniem manewru skrętu.
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
-
50. Data: 2011-07-28 13:03:26
Temat: Re: pytanie w temacie ronda
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Thu, 28 Jul 2011 13:00:41 +0200, Javelin napisał(a):
> Ale zdajesz sobie sprawę z tego że jeżeli nie jest inaczej oznaczone
> to ten z prawego pasa może pojechać prosto i musisz go wtedy
> przepuścić? I gdzie tu wtedy sens blokowania lewego pasa? Poza tym
> skręcając w ten sposób łamiesz art. 22 pkt. 2 nakazujący zjazd do
> krawędzi jezdni przed wykonaniem manewru skrętu.
Niestety może i trzeba na to uważać. To jest skutek braku rozwoju PoRD wraz
z rozwojem dróg.
A skoro konstrukcja skrzyżowania jest sprzeczna z artykułem, to już trudno.
Zazwyczaj wielopasmowe rondo jest tam, gdzie jest duży ruch. Jakby wszyscy
zaczęłi zjeżdżać tylko z prawego pasa, to momentalnie rondo by się
zakorkowało taką zwężką.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.