eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypytanie w temacie ronda
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 145

  • 41. Data: 2011-07-28 12:31:11
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Myjk" datowanym 28 lipca 2011 (11:47:45) napisano:

    > Thu, 28 Jul 2011 10:15:36 +0200, Javelin

    >> Jak widać na tym zdjęciu po śladach na jezdni prawie wszyscy
    >> opuszczają to rondo w sposób nieprawidłowy.

    > Można zjechać z ronda z wewnętrznego pasa, pod warunkiem zachowania Art.
    > 22. zwłaszcza punkt 1. i 4. Tak więc stwierdzenie, że wszyscy opuszczają je

    A jak to się ma to do punktu 2 tegoż artykułu? punkt 1 mówi tylko o
    zachowaniu ostrożności a nie o możliwości skrętu z innego pasa a punkt
    4 mówi o zmianie pasa a nie o skręcaniu jw.

    Jakoś nie widzę tego usprawnienia ruchu jeżeli gość na wewnętrznym
    paie stoi i czeka żeby przepuścić wszystkich którzy jadą pasem
    zewnętrznym "na wprost" przez rondo. A korek rośnie.


    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 42. Data: 2011-07-28 12:31:59
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Haha wrote:
    > Javelin wrote:
    >> Witam!
    >>
    >> kolizji, kto sygnalizował a kto nie wykonanie manewru, itd. Sytuacja
    >> raczej nie do rozwiązania "teoretycznie" bez oględzin miejsca
    >
    > No niestety. Wydaje mi się, że sygnalizowanie zmiany pasa było
    > na zasadzie "migne sobie na ułamek sekundy w połowie manewru" ale
    > mogę się mylić.
    >
    > Bardziej mnie interesuje to czy z takiego ronda można sobie zjechać na
    > dowolny
    > pas. Znalazłem różne opinie na ten temat ale nikt tego nie potafi poprzeć
    > żadnymi przepisami.

    Zajrzyj do PoRD. Po zmianie kierunku na skrzyżowaniu można zająć dowolny pas
    ruchu (chyba, że jest dodatkowe oznakowanie tego zabraniające, ale to się
    wyjątkowo rzadko zdarza).

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 43. Data: 2011-07-28 12:33:03
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: "Haha" <e...@g...com>


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:13e2eeav8l0t5.dlg@myjk.org...
    > Thu, 28 Jul 2011 10:05:07 +0200, Haha
    >
    >> Jedyne zdjęcie to prawie identyczne rondo
    >
    > Coś strasznie kombinujesz.
    >
    > Nie możesz po prostu podać namiarów
    > na to rondo na maps.google.pl ?

    Nie mogę. Rondo jest takie jak na zdjęciu. Można spokojnie przyjąć że to
    właśnie to rondo. Jeżeli ktoś ma mi
    udowadniać kłamstwo to niech się po prostu w ogóle nie wypowiada. Szukam
    raczej kogoś mądrego kto
    w każdej sytuacji potrafi znaleźć jakieś okoliczności łagodzące. Zakładam
    zaprzęgnięcie do tego wszystkich
    możliwych środków (biegli, dobry prawnik).




  • 44. Data: 2011-07-28 12:36:16
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Excite" datowanym 28 lipca 2011 (12:03:35) napisano:

    > W dniu 2011-07-28 08:59, Haha pisze:
    >>Znalazłem różne opinie na ten temat ale nikt tego nie potafi poprzeć
    >> żadnymi przepisami.

    > Do puki w PORD nie pojawi się pojęcie ronda z opisem zasad na nim
    > panujących to zawsze tak będzie że co osoba to odmienna interpretacja.
    > Ronda w przepisach praktycznie nie istnieją, zasady jazdy po nich to
    > tylko przyjęta przez pewne grupy zawodowe interpretacja zasad ogólnych
    > plus dopowiedzenie tego co w przepisach brakuje.

    Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
    opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
    Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
    chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
    Żadne dodatkowe regulacje nie sa potrzebne. Potrzebna jest jedynie
    prawidłowa edukacja kierowców oraz skuteczne karanie za łamanie
    obowiązujących przepisów, z czasem nawet oporni będą pokonywali rondo
    prawidłowo.

    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 45. Data: 2011-07-28 12:44:16
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 12:36:16 +0200, Javelin napisał(a):

    > Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
    > opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
    > Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
    > chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.

    A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?


    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 46. Data: 2011-07-28 12:45:12
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-07-28 12:26, Cavallino pisze:
    > Chyba A.

    A tak, racja popiepszyło mi się. Wina A.


  • 47. Data: 2011-07-28 12:47:04
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 28 lipca 2011 (12:44:16) napisano:

    >> Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
    >> opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
    >> Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
    >> chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.

    > A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?

    A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
    lewego pasa żeby zająć lewy pas?


    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 48. Data: 2011-07-28 12:56:29
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 12:47:04 +0200, Javelin napisał(a):

    >>> Bez przesady. Zgodnie z poruszonym już w tej dyskusji art. 22 PORD
    >>> opuszczamy rondo zbliżając się maksymalnie do prawej krawędzi jezdni.
    >>> Wyjazd z ronda traktujemy jak "coś na kształt" skrzyżowania i tyle,
    >>> chyba że organizacja ruchu mówi inaczej.
    >
    >> A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
    >
    > A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
    > lewego pasa żeby zająć lewy pas?

    Tak. I z prawego, żeby zająć prawy, chyba, że znaki nakazują inaczej. Bo
    inaczej dwa i więcej pasów na skrzyżowaniu nie mają żadnego sensu.
    Zresztą większość wielopasmowych rond ma właśnie takie oznakowanie,
    wyraźnie pozwalające tak robić.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 49. Data: 2011-07-28 13:00:41
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Javelin <s...@o...pl>

    Witam!

    W liście od "Waldek Godel" datowanym 28 lipca 2011 (12:56:29) napisano:


    >>> A co z rondami z których wyjazdy mają po dwa pasy?
    >>
    >> A jak skręcasz z drogi dwupasmowej w drogę dwupasmową to robisz to z
    >> lewego pasa żeby zająć lewy pas?

    > Tak. I z prawego, żeby zająć prawy, chyba, że znaki nakazują inaczej. Bo
    > inaczej dwa i więcej pasów na skrzyżowaniu nie mają żadnego sensu.

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego że jeżeli nie jest inaczej oznaczone
    to ten z prawego pasa może pojechać prosto i musisz go wtedy
    przepuścić? I gdzie tu wtedy sens blokowania lewego pasa? Poza tym
    skręcając w ten sposób łamiesz art. 22 pkt. 2 nakazujący zjazd do
    krawędzi jezdni przed wykonaniem manewru skrętu.

    --
    Javelin
    Kraków
    Citroen Xantia II Break TurboD


  • 50. Data: 2011-07-28 13:03:26
    Temat: Re: pytanie w temacie ronda
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 13:00:41 +0200, Javelin napisał(a):

    > Ale zdajesz sobie sprawę z tego że jeżeli nie jest inaczej oznaczone
    > to ten z prawego pasa może pojechać prosto i musisz go wtedy
    > przepuścić? I gdzie tu wtedy sens blokowania lewego pasa? Poza tym
    > skręcając w ten sposób łamiesz art. 22 pkt. 2 nakazujący zjazd do
    > krawędzi jezdni przed wykonaniem manewru skrętu.

    Niestety może i trzeba na to uważać. To jest skutek braku rozwoju PoRD wraz
    z rozwojem dróg.
    A skoro konstrukcja skrzyżowania jest sprzeczna z artykułem, to już trudno.
    Zazwyczaj wielopasmowe rondo jest tam, gdzie jest duży ruch. Jakby wszyscy
    zaczęłi zjeżdżać tylko z prawego pasa, to momentalnie rondo by się
    zakorkowało taką zwężką.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: