  • 1. Data: 2010-08-04 23:19:57
    Temat: pytanie o olej
    Od: megrims <m...@i...pl>

    Witam.

    Teoretyczne pytanie:
    Czy można wlać olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40
    do silnika benzynowego w C63AMG

    Wiem, że to trochę druciarskie, ale powiedzmy, ze na
    desce choinka i bagnet prawie suchy.

    Przebieg 30 kkm.

  • 2. Data: 2010-08-04 23:34:56
    Temat: Re: pytanie o olej
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    megrims pisze:
    > Witam.
    >
    > Teoretyczne pytanie:
    > Czy można wlać olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40
    > do silnika benzynowego w C63AMG

    W zasadzie można, ale prawdopodobnie nie ma takiej potrzeby.
    Zwłaszcza jeżeli na co dzień jeździsz na innym oleju.

    > Wiem, że to trochę druciarskie, ale powiedzmy, ze na
    > desce choinka i bagnet prawie suchy.

    To że bagnet jest prawie suchy to jeszcze nie jest powód do robienia
    czegokolwiek na szybko.
    Tak długo jak w misce olejowej jest choćby minimalny poziom oleju, to
    silnik będzie normalnie smarowany - tak samo dobrze jak przy maksymalnym
    poziomie oleju.
    To że zapaliła się na desce kontrolka poziomu oleju to jeszcze nie jest
    niczym niepokojącym.

    Jedyne środki ostrożności podczas jazdy z niskim poziomem oleju, to nie
    kręcenie bączków i nie jeżdżenie w kółko po rondach z dużą prędkością
    (wtedy rośnie ryzyko że olej ucieknie gdzieś w bok i silnik zostanie bez
    oleju - przy niskim poziomie oleju zwiększa się szansa na to).

    No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka
    ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże, silnik należy
    wyłączyć, samochód zaholować do warsztatu i tam szukać przyczyny braku
    smarowania.

    > Przebieg 30 kkm.

    IMO nie ma co kombinować.
    Podjedź po prostu na jakąś lepszą stację benzynową i kup sobie olej
    takiej samej klasy jak ten którym masz zalany silnik.
    Syntetyki można mieszać, ale np. moja instrukcja obsługi mówi że po
    wymieszaniu znacznie się skraca okres między wymianami dla tego oleju.
    Nie wiem jakie prawa fizyki za tym stoją, ale pewnie coś w tym jest.

  • 3. Data: 2010-08-04 23:44:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No chyba że zapala się podczas pracy silnika czerwona kontrolka ciśnienia
    > oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże

    Wtedy już nic nie pomoże.
    Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
    Mimo iż wyłączyłem go od razu.

  • 4. Data: 2010-08-04 23:55:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Cavallino pisze:

    > Wtedy już nic nie pomoże.
    > Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
    > Mimo iż wyłączyłem go od razu.

    Mi się udało.
    Uderzyłem w kamulca tak, że mi urwało całą miskę olejową.
    Zapaliła się lampka i zgasiłem szybko silnik.
    Dwie godziny drutowania i można było nawet jechać dalej.

    Oczywiście życia to silnikowi pewnie nie przedłużyło, no ale zatrzeć się
    nie zdążył.

  • 5. Data: 2010-08-05 00:09:01
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-08-04 23:34, Tomasz Pyra pisze:
> [...]
    (ciach)
    > To że zapaliła się na desce kontrolka poziomu oleju to jeszcze nie jest
    > niczym niepokojącym.
    Jak jeżdżę spokojnie, to mam napis "check oil level next refueling".
    Oczywiście na stacji, zawsze zapominam sprawdzić. Ale jak taki napis
    się pojawia, dolewam litra od razu i na kolejne 1200 km wystarczy.

    > kręcenie bączków i nie jeżdżenie w kółko po rondach z dużą prędkością
    to mi zawsze będziecie pamiętać :)

> [...]
    > ciśnienia oleju - wtedy dolanie oleju nie pomoże, silnik należy
    > wyłączyć, samochód zaholować do warsztatu i tam szukać przyczyny braku
    oczywiście

    > IMO nie ma co kombinować.
    > Podjedź po prostu na jakąś lepszą stację benzynową i kup sobie olej
    > takiej samej klasy jak ten którym masz zalany silnik.
    jutro - jak nie zapomnę

  • 6. Data: 2010-08-05 00:17:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    megrims pisze:

> [...]
    > Oczywiście na stacji, zawsze zapominam sprawdzić. Ale jak taki napis
    > się pojawia, dolewam litra od razu i na kolejne 1200 km wystarczy.

    Z drugiej strony jeżeli silnik z 30kkm przebiegu wciąga litr na 1200km,
    to nie wiem czy nie trzeba by się temu bliżej przyjrzeć.
    Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)

  • 7. Data: 2010-08-05 00:23:08
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Wtedy już nic nie pomoże.
    > Sprawdzone na niemieckiej autostradzie - efekt to zatarcie silnika.
    > Mimo iż wyłączyłem go od razu.

    wynika to z tego, że w niektórych autach próg zadziałania czujnika oleju to
    30% wartości nominalnej ciśnienia smarowania na biegu jałowym, więc jak już
    się zapali kontrolka to w zasadzie można jedynie dzwonić do serwisu, że
    przyciągniesz auto na remont silnika,

    brat

  • 8. Data: 2010-08-05 00:38:41
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)

    a to normy zużycia u poszczególnych producentów samochodów różnią się od
    siebie? ;-)

    brat

  • 9. Data: 2010-08-05 01:18:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    bratPit pisze:

    > a to normy zużycia u poszczególnych producentów samochodów różnią się od
    > siebie? ;-)

    Znasz jakiegoś innego producenta silników czterosuwowych, który w

  • 10. Data: 2010-08-05 01:27:07
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-08-04, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Z drugiej strony jeżeli silnik z 30kkm przebiegu wciąga litr na 1200km,
    > to nie wiem czy nie trzeba by się temu bliżej przyjrzeć.
    > Takie zużycie to już przekracza nawet oplowskie normy ;)

    Z trzeciej strony jak ktoś pisze o oszczędzaniu kilkudziesięciu złotych
    na oleju w kontekście C63AMG to zapewne bredzi...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski