  • 1. Data: 2004-06-08 11:12:40
    Temat: pule ip providerów?
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    hej
    na potrzeby pisania softu firewallującego (konfigurator firewalli)
    potrzebuję zgromadzić możliwie dużo informacji nt. klas ip jakie
    przydzielają "znani" providerzy internetu.
    znanych wziąłem w cudzysłów, bo nie wszyscy dla wszystkich są znani, ale
    chodzi mi o przynamniej z 10-20 największych.

    macie pomysł jak tego szukać?
    jak do tej pory to po prostu gdy potrzebowałem np. "chello", to
    grepowałem posty na newsach po chello w nagłówku nntp-posting-host,
    robiłem whois'a na otrzymanym ip i dodawałem otrzymane maski sieci.
    ale ta metoda jest jakaś taka ... "brzydka". a może już ktoś ma taką
    listę?

    depesz

    --
    napisanie do mnie na priv daje 99.9% gwarancję braku odpowiedzi
    *---------------------------------------------------

  • 2. Data: 2004-06-08 11:46:13
    Temat: Re: pule ip providerów?
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    hubert depesz lubaczewski wrote on 2004-06-08 13:12:

> [...]
    > robiłem whois'a na otrzymanym ip i dodawałem otrzymane maski sieci.
    > ale ta metoda jest jakaś taka ... "brzydka". a może już ktoś ma taką

    http://42.pl/pl/

    * Maciej Wierzbicki * At paranoia's poison door *
    * VOO1-RIPE VOO1-6BONE *

  • 3. Data: 2004-06-08 12:08:55
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>

    On Tue, 8 Jun 2004 13:12:40 +0200 I had a dream that hubert depesz lubaczewski
    <d...@d...com> wrote:
> [...]
    > robiłem whois'a na otrzymanym ip i dodawałem otrzymane maski sieci.
    > ale ta metoda jest jakaś taka ... "brzydka".

    Brawo.
    Bardziej nie patrz na maski, tylko z whoisa dla danego adresu IP weź
    numer AS, a potem daj: whois -i origin asXYWTZ

  • 4. Data: 2004-06-08 12:44:58
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    Maciej Wierzbicki wyrzeźbił(a):
    > http://42.pl/pl/

    ooo to miłe. thx.

    depesz

  • 5. Data: 2004-06-08 12:47:08
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    Grzegorz Janoszka wyrzeźbił(a):
    > Brawo.

    czemu brawo?

    > Bardziej nie patrz na maski, tylko z whoisa dla danego adresu IP weź
    > numer AS, a potem daj: whois -i origin asXYWTZ

    no tak, ale to mi zwróci klasy as'a. też nie wszystkie. np.
    ip 217.17.46.135. whois zwraca as'a atmana.
    a w whois -i origin <as atmana> nie ma klasy z 217.17.46.135.

    depesz

  • 6. Data: 2004-06-08 13:07:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>
    w wiadomości <news:slrn.pl.ccbdac.l3m.depesz@master.hq.eo.pl> wstukał:

    [...]
    > a w whois -i origin <as atmana> nie ma klasy z 217.17.46.135.

    A to 217.17.32.0/20?

    --
    ----------------- Tomasz Nycz (to reply see X-Email) --------------

  • 7. Data: 2004-06-08 13:52:15
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> wrote:
    > no tak, ale to mi zwróci klasy as'a. też nie wszystkie. np.
    > ip 217.17.46.135. whois zwraca as'a atmana.
    > a w whois -i origin <as atmana> nie ma klasy z 217.17.46.135.

    Jak to nie ma? Może poducz się podstaw CIDR przed pisaniem
    konfiguratora firewalli.

    I już tu podawali 42.pl/pl/, dodam tylko, że można sobie
    własne template'y robić i ściągać w życzonym sobie formacie.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 8. Data: 2004-06-08 14:02:08
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    'Tom N' wyrzeźbił(a):
    > A to 217.17.32.0/20?

    fakt. przeoczyłem.

    depesz

  • 9. Data: 2004-06-08 14:23:22
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com>

    Piotr KUCHARSKI wyrzeźbił(a):
    > Jak to nie ma? Może poducz się podstaw CIDR przed pisaniem
    > konfiguratora firewalli.

    oj doucz, doucz. umie. tylko przeoczyłem.

    > I już tu podawali 42.pl/pl/, dodam tylko, że można sobie
    > własne template'y robić i ściągać w życzonym sobie formacie.

    na 42.pl/pl/ zajrzałem. mam i dziękuję :)

    depesz