-
141. Data: 2024-02-22 11:22:24
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 21 Feb 2024 07:47:48 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 20-02-2024 o 15:32, J.F pisze:
>> On Tue, 20 Feb 2024 10:55:53 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 20-02-2024 o 10:48, J.F pisze:
>>>>> A ice bez wymiany płynu chłodzącego, oleju, czy czegoś innego co
>>>>> wzkasywała tylko książka przeglądów, pojedzie czy stanie?
>>>>>
>>>>> Procedura jest ta sama.
>>>>
>>>> Wymieniasz lub nie, podłączasz komputer diagnostyczny, wpisujesz ze
>>>> wymienione
>>>
>>> Wymyśliłeś sobie sam tą procedurę, czy ktokolwiek i gdziekolwiek tak
>>> robił z jakimś płynem?
>>
>> w ICE jest "kasowanie inspekcji".
>> Czasem sie daje bez komputera.
>>
>> Ale te nowsze pojazdy mogą być bardziej upierdliwe :-)
>
> Czyli próbujesz rozpocząć "dyskusję" o Twoich fantasmagoriach.
> To się leczy.
Aby na pewno?
Bo cos mi się przypomniało ... a jak to jest z holowaniem BEV?
Jak ci np prądu zabraknie ? :-)
>> W koncu, jesli wymiana płynu jest konieczna, bo grozi pożarem,
> Nie grozi, to dmuchanie na zimne.
Czyms tam chyba jednak groziła, skoro poszli w koszty :-P
>> to pojazd powinien przypominać, ze czas na nią, nieprawdaż ? :-P
> Gdyby przewidziano to na etapie jego konstruowania, to nie groziłby,
> nieprawdaż?
Czyli jak - to była akcja nieplanowana?
A w których pojazdach trzeba wymieniać regularnie ?
>>> Czy jak zwykle pitolisz bez ładu, składu i żadnych podstaw co ci ślina
>>> na paluch przyniesie?
>>
>> swiat idzie z postępem :-)
>
> Ale Ty jesteś wsteczniakiem do potęgi, więc nie wiem o jakim postępie
> nawijasz.
> Chore wizje w Twojej głowie, to raczej Alzhaimer, a nie postęp.
Nowe komputery dają nowe możliwosci.
Pomyslałbys kiedys, ze parowóz sie nie da uruchomic po wizycie w
konkurencyjnym warsztacie ? :-)
Albo, ze skaner przestanie działać, jak ci się kolorowy tusz skonczy ?
J.
-
142. Data: 2024-02-22 11:31:16
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2024 o 11:17, J.F pisze:
> On Thu, 22 Feb 2024 10:38:14 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 22-02-2024 o 10:26, J.F pisze:
>>> On Thu, 22 Feb 2024 07:11:27 +0100, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 21-02-2024 o 15:55, J.F pisze:
>>>>>> Odnosiłem się do tego, czym od zawsze porusza się JF.
>>>>>>
>>>>>> Gdyby kupował nowe, to mógłby przecież kupić lepsze i tańsze, więc bev,
>>>>>> nieprawdaż?
>>>>>
>>>>> Jakbym mieszkał w Norwegii, to pewnie tak.
>>>>> U nas ceny inne, wiec bev niekoniecznie tańszy,
>>>>
>>>> Oczywiście że tańszy, przynajmniej dopóki są dotacje.
>>>> Rzecz jasna w opcji, że da się znaleźć niezłego bev, tańszego niż
>>>> podobny ice.
>>>>
>>>> Od niedawna w każdej klasie jest to możliwe.
>>>>
>>>>> Mowicie, ze Tesla z roku na rok tańsza, ale gorsza ? :-)
>>>>
>>>> Kto mówi że gorsza?
>>>
>>> Wszyscy mowią, ze jakość spadła :-)
>>
>> To znaczy kto konkretnie?
>> Twoi znajomi fani 20 letnich diesli?
>>
>> Bo jest dokładnie odwrotnie - jakość Tesli rośnie z roku na rok.
>> Choćby dlatego, że przestały do nas praktycznie trafiać najgorsze
>> egzemplarze produkowane w Stanach.
>> Jakość produkcji w Chinach i w Berlinie jest na dużo wyższy poziomie.
>>
>> Mowa oczywiście o tym co się kupuje, czyli o TM3 i TMY.
>>
>> Wyższe modele to nadal manufaktura klepana na kolanie w Teksasie, więc
>> tam jakość jest losowa.
>
> Czyli moi znajomi mieli sporo racji ? :-)
Nie - bo ilość sprzedawanych TMS i TMX jest śladowa, do tego zawsze tak
było, no a Twoi znajomi fani 20 letnich diesli, każde z tych aut
widzieli co najwyżej na obrazku.
>> Ale dostała w standardzie, czy właściciel sobie dokupił Juice Boostera?
>
> Nie wiem, w standardzie chyba cos dostaje?
Było zapytać jeśli Cię nie interesuje.
Czasem faktycznie dają takie wypasy z wymiennymi wtyczkami w std, ale
czy akurat w Skodzie?
>
>>> 11kW mogła brać z 3f, a moze i więcej.
>> Więcej nie.
>> Ładowarka pokładowa więcej nie może.
>
> troche ch*, ale w zasadzie tylko trochę :-)
> Przez noc sie bateria moze naładować.
>
>>> Audi miał podobną skrzyneczke, ale tylko z jedną wtyczką. 230V.. max 3.5kW,
>> Dostał w std czy dokupił?
>
> Pojęcia nie mam.
A skąd w ogóle wiesz, że to miało maks. 3,5 kW i było z jedną wtyczką?
>
> Ale jakby nie dostał, to chyba by cos kupił ... i czy wybrałby
> najtańszą opcję?
Kto powiedział, że to najtańsza opcja?
Najtańsze opcje nie obsługują zazwyczaj 16A, czyli nie mogą ładować z
mocą 3,5 kW.
Zresztą to wcale nie musiało być to na co Tobie wyglądało, o ile nie
czytałeś tabliczki znamionowej na evse.
-
143. Data: 2024-02-22 11:36:18
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2024 o 11:22, J.F pisze:
>> Czyli próbujesz rozpocząć "dyskusję" o Twoich fantasmagoriach.
>> To się leczy.
>
> Aby na pewno?
Spytaj psychiatry, raczej coś poradzi.
>
> Bo cos mi się przypomniało ... a jak to jest z holowaniem BEV?
> Jak ci np prądu zabraknie ? :-)
A co ma być?
Naładuje się w trakcie holowania.
Ale zazwyczaj ma dobry assistance i zawiozą lawetą do ładowarki.
>
>>> W koncu, jesli wymiana płynu jest konieczna, bo grozi pożarem,
>> Nie grozi, to dmuchanie na zimne.
>
> Czyms tam chyba jednak groziła, skoro poszli w koszty :-P
Dmuchali na zimne.
I słusznie, bo jeśli jednemu producentowi baterii (LG w Hyundaiu)
zdarzyły się przebicia wewnętrzne, to potencjalnie mogły tez innym.
Płyn nieprzewodzący mógł temu zapobiec.
A potem, jak wyszło, że problem nie dotyczy innych baterii, już nikomu
się nie chciało zmieniać wytycznych.
>
>>> to pojazd powinien przypominać, ze czas na nią, nieprawdaż ? :-P
>> Gdyby przewidziano to na etapie jego konstruowania, to nie groziłby,
>> nieprawdaż?
>
> Czyli jak - to była akcja nieplanowana?
A co myślałeś?
>
> A w których pojazdach trzeba wymieniać regularnie ?
W starszych Kia/hyundai np.
Nie wiem czy w czymkolwiek jeszcze.
-
144. Data: 2024-02-22 15:16:30
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 Feb 2024 11:36:18 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2024 o 11:22, J.F pisze:
>>> Czyli próbujesz rozpocząć "dyskusję" o Twoich fantasmagoriach.
>>> To się leczy.
>>
>> Aby na pewno?
>
> Spytaj psychiatry, raczej coś poradzi.
>
>> Bo cos mi się przypomniało ... a jak to jest z holowaniem BEV?
>> Jak ci np prądu zabraknie ? :-)
>
> A co ma być?
> Naładuje się w trakcie holowania.
Niby mógłby, standardowa rekuperacja ... ale prądu musi byc na tyle
duzo, zeby komputer sterujący ruszył :-)
Ale ... o ile pamietam, to jest jakas skomplikowana procedura, aby
takie auto móc holować. Przynajmniej w niektórych modelach.
Nowe modele, duzo komputerów, dużo programów, dużo miejsca na inwencję
programistów i kierowników :-)
> Ale zazwyczaj ma dobry assistance i zawiozą lawetą do ładowarki.
>
>>>> to pojazd powinien przypominać, ze czas na nią, nieprawdaż ? :-P
>>> Gdyby przewidziano to na etapie jego konstruowania, to nie groziłby,
>>> nieprawdaż?
>> Czyli jak - to była akcja nieplanowana?
> A co myślałeś?
I kazali za nią zapłacic?
Czy Tobie nie kazali, a inny producent/model traktuje to jako płyn
eksploatacyjny - rok, i do wymiany :-P
>> A w których pojazdach trzeba wymieniać regularnie ?
> W starszych Kia/hyundai np.
> Nie wiem czy w czymkolwiek jeszcze.
A nowsze juz mają dobry na długo?
No ale jak płyn sie skiepści, stosowne ostrzezenie wyskoczy ... to
dlugo tak pozwoli jeździć ? Bo w w sumie to o tym dyskusja :-)
J.
-
145. Data: 2024-02-22 15:23:01
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 Feb 2024 11:31:16 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2024 o 11:17, J.F pisze:
>> On Thu, 22 Feb 2024 10:38:14 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 22-02-2024 o 10:26, J.F pisze:
>>>>>> Mowicie, ze Tesla z roku na rok tańsza, ale gorsza ? :-)
>>>>> Kto mówi że gorsza?
>>>> Wszyscy mowią, ze jakość spadła :-)
>>>
>>> To znaczy kto konkretnie?
>>> Twoi znajomi fani 20 letnich diesli?
>>>
>>> Bo jest dokładnie odwrotnie - jakość Tesli rośnie z roku na rok.
>>> Choćby dlatego, że przestały do nas praktycznie trafiać najgorsze
>>> egzemplarze produkowane w Stanach.
>>> Jakość produkcji w Chinach i w Berlinie jest na dużo wyższy poziomie.
>>>
>>> Mowa oczywiście o tym co się kupuje, czyli o TM3 i TMY.
>>>
>>> Wyższe modele to nadal manufaktura klepana na kolanie w Teksasie, więc
>>> tam jakość jest losowa.
>>
>> Czyli moi znajomi mieli sporo racji ? :-)
>
> Nie - bo ilość sprzedawanych TMS i TMX jest śladowa, do tego zawsze tak
> było, no a Twoi znajomi fani 20 letnich diesli, każde z tych aut
> widzieli co najwyżej na obrazku.
A moze jednak to ci, co tesle sobie kupili?
>>> Ale dostała w standardzie, czy właściciel sobie dokupił Juice Boostera?
>> Nie wiem, w standardzie chyba cos dostaje?
>
> Było zapytać jeśli Cię nie interesuje.
> Czasem faktycznie dają takie wypasy z wymiennymi wtyczkami w std, ale
> czy akurat w Skodzie?
A niby czemu skoda wygrywała w customer satisfaction ... kiedyś :-)
Audi i Mercedes nie muszą - klient musi byc zadowolony, a jak nie
jest, to może zapłacic :-)
>>>> Audi miał podobną skrzyneczke, ale tylko z jedną wtyczką. 230V.. max 3.5kW,
>>> Dostał w std czy dokupił?
>>
>> Pojęcia nie mam.
>
> A skąd w ogóle wiesz, że to miało maks. 3,5 kW i było z jedną wtyczką?
Wtyczka zalana, kabel jednolity - nie wiem, jak mieliby wymieniac.
A wtyczka zwykla, czyli do gniazdka 16A, w przyszłosci moze tylko 6A
:-P
>> Ale jakby nie dostał, to chyba by cos kupił ... i czy wybrałby
>> najtańszą opcję?
> Kto powiedział, że to najtańsza opcja?
> Najtańsze opcje nie obsługują zazwyczaj 16A, czyli nie mogą ładować z
> mocą 3,5 kW.
To ile mogą? 10A, wcale ?
> Zresztą to wcale nie musiało być to na co Tobie wyglądało, o ile nie
> czytałeś tabliczki znamionowej na evse.
Możliwe.
Ale wiem pod jakie gniazdko był podpięty :-)
J.
-
146. Data: 2024-02-22 17:48:36
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2024 o 15:23, J.F pisze:
>>> Czyli moi znajomi mieli sporo racji ? :-)
>>
>> Nie - bo ilość sprzedawanych TMS i TMX jest śladowa, do tego zawsze tak
>> było, no a Twoi znajomi fani 20 letnich diesli, każde z tych aut
>> widzieli co najwyżej na obrazku.
>
> A moze jednak to ci, co tesle sobie kupili?
Jasne, na pewno masz na pęczki znajomych co sobie nowe Tesle klasy S i X
kupują...
I zrobili to po kilka razy w ostatnich 10 latach, więc mają porównanie.....
>>>>> Audi miał podobną skrzyneczke, ale tylko z jedną wtyczką. 230V.. max 3.5kW,
>>>> Dostał w std czy dokupił?
>>>
>>> Pojęcia nie mam.
>>
>> A skąd w ogóle wiesz, że to miało maks. 3,5 kW i było z jedną wtyczką?
>
> Wtyczka zalana, kabel jednolity - nie wiem, jak mieliby wymieniac.
Wtyka się do evse różne kable.
>>> Ale jakby nie dostał, to chyba by cos kupił ... i czy wybrałby
>>> najtańszą opcję?
>> Kto powiedział, że to najtańsza opcja?
>> Najtańsze opcje nie obsługują zazwyczaj 16A, czyli nie mogą ładować z
>> mocą 3,5 kW.
>
> To ile mogą? 10A, wcale ?
Gdyby nie było to Audi, gdzie mimo wszystko podejrzewam że dostał sprzęt
siłowy, z wieloma wtyczkami, to obstawiałbym 10-12 A.
>
>> Zresztą to wcale nie musiało być to na co Tobie wyglądało, o ile nie
>> czytałeś tabliczki znamionowej na evse.
>
> Możliwe.
> Ale wiem pod jakie gniazdko był podpięty :-)
Czyli nic nie wiesz.
Jak Cię interesuje to na drugi raz podejdź i zapytaj, właściciele nie gryzą.
A jak Cię nie interesuje to nie zawracaj gitary na grupie.
-
147. Data: 2024-02-22 17:55:03
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 22-02-2024 o 15:16, J.F pisze:
> On Thu, 22 Feb 2024 11:36:18 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 22-02-2024 o 11:22, J.F pisze:
>>>> Czyli próbujesz rozpocząć "dyskusję" o Twoich fantasmagoriach.
>>>> To się leczy.
>>>
>>> Aby na pewno?
>>
>> Spytaj psychiatry, raczej coś poradzi.
>>
>>> Bo cos mi się przypomniało ... a jak to jest z holowaniem BEV?
>>> Jak ci np prądu zabraknie ? :-)
>>
>> A co ma być?
>> Naładuje się w trakcie holowania.
>
> Niby mógłby, standardowa rekuperacja ... ale prądu musi byc na tyle
> duzo, zeby komputer sterujący ruszył :-)
ROTFL !!!
Znowu dokonujesz jakichś durnych wymysłów, na podstawie swojej totalnej
niewiedzy.
Komputer sterujący jest zasilany z baterii 12V, więc ładowanie nie jest
mu do niczego potrzebne.
A i baterie trakcyjne nie pozwolą się rozładować do zera bezwzględnego,
więc zawsze jakiś prąd mają, jeśli o to Ci chodziło.
> Ale ... o ile pamietam, to jest jakas skomplikowana procedura, aby
> takie auto móc holować. Przynajmniej w niektórych modelach.
Tak, taka sama jak w ice, trzeba odblokować automatyczną skrzynię. ;-)
Ale co Ty możesz o tym wiedzieć na podstawie doświadczeń ze złomami z
manualem.
>
> Nowe modele, duzo komputerów, dużo programów, dużo miejsca na inwencję
> programistów i kierowników :-)
>
>> Ale zazwyczaj ma dobry assistance i zawiozą lawetą do ładowarki.
>>
>
>>>>> to pojazd powinien przypominać, ze czas na nią, nieprawdaż ? :-P
>>>> Gdyby przewidziano to na etapie jego konstruowania, to nie groziłby,
>>>> nieprawdaż?
>>> Czyli jak - to była akcja nieplanowana?
>> A co myślałeś?
>
> I kazali za nią zapłacic?
> Czy Tobie nie kazali, a inny producent/model traktuje to jako płyn
> eksploatacyjny - rok, i do wymiany :-P
To właśnie mój model.
Tyle że się na kampanię załapał, więc pierwszy raz mi się udało za friko.
Ale po kolejnych 60 kkm już nie będzie zmiłuj.
Tyle że nie ma o co kruszyć kopii, bo to i tak wyjdzie taniej niż zwykły
przegląd np w kompaktowej Toyocie.
> A nowsze juz mają dobry na długo?
Tak.
>
> No ale jak płyn sie skiepści, stosowne ostrzezenie wyskoczy ...
Nie wyskoczy, bo nic tego nie bada.
A płyn możesz sobie wlać jakikolwiek, nawet norm nie musi spełniać.
-
148. Data: 2024-02-23 11:07:31
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 Feb 2024 17:48:36 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2024 o 15:23, J.F pisze:
>>>> Czyli moi znajomi mieli sporo racji ? :-)
>>>
>>> Nie - bo ilość sprzedawanych TMS i TMX jest śladowa, do tego zawsze tak
>>> było, no a Twoi znajomi fani 20 letnich diesli, każde z tych aut
>>> widzieli co najwyżej na obrazku.
>>
>> A moze jednak to ci, co tesle sobie kupili?
>
> Jasne, na pewno masz na pęczki znajomych co sobie nowe Tesle klasy S i X
> kupują...
> I zrobili to po kilka razy w ostatnich 10 latach, więc mają porównanie.....
Internet duzy jest :-)
>>>>>> Audi miał podobną skrzyneczke, ale tylko z jedną wtyczką. 230V.. max 3.5kW,
>>>>> Dostał w std czy dokupił?
>>>> Pojęcia nie mam.
>>> A skąd w ogóle wiesz, że to miało maks. 3,5 kW i było z jedną wtyczką?
>> Wtyczka zalana, kabel jednolity - nie wiem, jak mieliby wymieniac.
> Wtyka się do evse różne kable.
Wyglądało to na przepust kablowy, a nie na wtyczke.
>>>> Ale jakby nie dostał, to chyba by cos kupił ... i czy wybrałby
>>>> najtańszą opcję?
>>> Kto powiedział, że to najtańsza opcja?
>>> Najtańsze opcje nie obsługują zazwyczaj 16A, czyli nie mogą ładować z
>>> mocą 3,5 kW.
>>
>> To ile mogą? 10A, wcale ?
>
> Gdyby nie było to Audi, gdzie mimo wszystko podejrzewam że dostał sprzęt
> siłowy, z wieloma wtyczkami, to obstawiałbym 10-12 A.
I nie pociagnie 15-16A ? Cienias :-)
> >>> Zresztą to wcale nie musiało być to na co Tobie wyglądało, o ile nie
>>> czytałeś tabliczki znamionowej na evse.
>>
>> Możliwe.
>> Ale wiem pod jakie gniazdko był podpięty :-)
>
> Czyli nic nie wiesz.
>
> Jak Cię interesuje to na drugi raz podejdź i zapytaj, właściciele nie gryzą.
Nie ma go. Przeciez nie będzie kiblował pare godzin pod ładowarką :-)
> A jak Cię nie interesuje to nie zawracaj gitary na grupie.
Mnie tam interesuje kto tak ograniczył możliwosci.
Jakis niemiecki spisek, żeby ładować się dało tylko na drogich
ładowarkach :-)
J.
-
149. Data: 2024-02-23 11:29:53
Temat: Re: psychoza diesli
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 23-02-2024 o 11:07, J.F pisze:
> On Thu, 22 Feb 2024 17:48:36 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 22-02-2024 o 15:23, J.F pisze:
>>>>> Czyli moi znajomi mieli sporo racji ? :-)
>>>>
>>>> Nie - bo ilość sprzedawanych TMS i TMX jest śladowa, do tego zawsze tak
>>>> było, no a Twoi znajomi fani 20 letnich diesli, każde z tych aut
>>>> widzieli co najwyżej na obrazku.
>>>
>>> A moze jednak to ci, co tesle sobie kupili?
>>
>> Jasne, na pewno masz na pęczki znajomych co sobie nowe Tesle klasy S i X
>> kupują...
>> I zrobili to po kilka razy w ostatnich 10 latach, więc mają porównanie.....
>
> Internet duzy jest :-)
I słabo weryfikowalny.
Każdy dzban może sobie hejtować bezkarnie co mu ślina na palce przyniesie.
>>> Ale wiem pod jakie gniazdko był podpięty :-)
>>
>> Czyli nic nie wiesz.
>>
>> Jak Cię interesuje to na drugi raz podejdź i zapytaj, właściciele nie gryzą.
>
> Nie ma go. Przeciez nie będzie kiblował pare godzin pod ładowarką :-)
>
>> A jak Cię nie interesuje to nie zawracaj gitary na grupie.
>
> Mnie tam interesuje kto tak ograniczył możliwosci.
Proste - ma działać w każdych warunkach i być idiotoodporny.
Ktoś kto ogarnie prądy, w razie potrzeby, kupi sobie lepszy, bo to koszt
od kilku stówek.
A ten fabryczny można sprzedać.
-
150. Data: 2024-02-23 13:22:37
Temat: Re: psychoza diesli
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 22 Feb 2024 17:55:03 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 22-02-2024 o 15:16, J.F pisze:
>> On Thu, 22 Feb 2024 11:36:18 +0100, Cavallino wrote:
>>> W dniu 22-02-2024 o 11:22, J.F pisze:
>>>>> Czyli próbujesz rozpocząć "dyskusję" o Twoich fantasmagoriach.
>>>>> To się leczy.
>>>>
>>>> Aby na pewno?
>>>
>>> Spytaj psychiatry, raczej coś poradzi.
>>>
>>>> Bo cos mi się przypomniało ... a jak to jest z holowaniem BEV?
>>>> Jak ci np prądu zabraknie ? :-)
>>>
>>> A co ma być?
>>> Naładuje się w trakcie holowania.
>>
>> Niby mógłby, standardowa rekuperacja ... ale prądu musi byc na tyle
>> duzo, zeby komputer sterujący ruszył :-)
>
> ROTFL !!!
> Znowu dokonujesz jakichś durnych wymysłów, na podstawie swojej totalnej
> niewiedzy.
>
> Komputer sterujący jest zasilany z baterii 12V, więc ładowanie nie jest
> mu do niczego potrzebne.
Jakby to sie nie zdarzało rozładowanie i tej bateryjki.
Czy nie pisałeś o tym niedawno?
> A i baterie trakcyjne nie pozwolą się rozładować do zera bezwzględnego,
> więc zawsze jakiś prąd mają, jeśli o to Ci chodziło.
Kiedys jednak zabraknie.
Wyjedziesz na miesiąc/dwa/trzy ... i laweta?
>> Ale ... o ile pamietam, to jest jakas skomplikowana procedura, aby
>> takie auto móc holować. Przynajmniej w niektórych modelach.
>
> Tak, taka sama jak w ice, trzeba odblokować automatyczną skrzynię. ;-)
> Ale co Ty możesz o tym wiedzieć na podstawie doświadczeń ze złomami z
> manualem.
Tak jest - jeżdzę ze złomami z manualem, wiec nie znam problemów
automatów :-)
Aczkolwiek owszem - czasem w korku narzekam na to wajchowanie ...
>>>>>> to pojazd powinien przypominać, ze czas na nią, nieprawdaż ? :-P
>>>>> Gdyby przewidziano to na etapie jego konstruowania, to nie groziłby,
>>>>> nieprawdaż?
>>>> Czyli jak - to była akcja nieplanowana?
>>> A co myślałeś?
>>
>> I kazali za nią zapłacic?
>> Czy Tobie nie kazali, a inny producent/model traktuje to jako płyn
>> eksploatacyjny - rok, i do wymiany :-P
>
> To właśnie mój model.
> Tyle że się na kampanię załapał, więc pierwszy raz mi się udało za friko.
> Ale po kolejnych 60 kkm już nie będzie zmiłuj.
No coz - rzadziej niz olej, częsciej niz pasek rozrządu.
> Tyle że nie ma o co kruszyć kopii, bo to i tak wyjdzie taniej niż zwykły
> przegląd np w kompaktowej Toyocie.
Ale pytanie co będzie, jak na ten przegląd nie pojedziesz.
Minie 60kkm, 70, 80, 90 ...
>> No ale jak płyn sie skiepści, stosowne ostrzezenie wyskoczy ...
>
> Nie wyskoczy, bo nic tego nie bada.
> A płyn możesz sobie wlać jakikolwiek, nawet norm nie musi spełniać.
Sie g* znasz na elekrykach :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ZZU7Ik9lQSg
No ale pytanie jest inne - ostrzezenie sie wyswietliło, cos wykryl ...
pytanie jak dlugo pozwoli jechac.
Jade ja sobie kiedys benzyniakiem, w miare nowym, nagle sie zapala
"check engine" ... i ch* wie dlaczego. Auto jedzie jak jechało,
żadnych złych objawów nie widać, tylko ta lampka ..
Tak troche w ciemno olej sprawdzam ... bingo - za niski poziom.
co komputer mierzył ... trudno powiedziec ... poziom oleju?
W czasie jazdy? Szybkiej jazdy ...
Ale mówisz, ze w elektrykach inne zwyczaje ? :-)
J.