  • Data: 2010-08-02 21:09:05
    Temat: przyciskowy start komputera
    Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Umyśliłem sobie coś takiego żeby za pomocą kilku, kilkunastu
    przełączników uruchamiać poszczególne podzespoły komputera i związane z
    nim peryferia.

    ponieważ bardziej zależy mi na ładnym wyglądzie to zwykłe listwy i
    przełączniki takie ordynarne nie wchodzą w grę.

    Komputer i tak jest schowany wiec nie musi być na nim nic zamontowane a
    kable moga wychodzić z niego pęczkami.

    CO mam zamiar uruchamiać?
    - sam start komputera (power on/reset (banalne do przeniesienia)
    - zasilanie komputera - jak wiadomo zasilacz niby 400W a realia ze
    poniżej 150W wychodzi)
    - dysk twardy SATA (czy warto)?
    - poszczególne urządzenia USB
    - HiFi, Drukarkę, drugi monitor
    - i pare pomniejszych rzeczy albo na 230V z sieci, albo na 5/12V z
    komputera (np. CB radio)
    - linie telefoniczne.

    Do tego wszystkiego panel sygnalizujący włączenie lub nie.
    Do tego kilka ledów przeniesionych z komputera - możliwe rozwiązania
    programowe np z wykorzystaniem LPT.
    - zasilanie,
    - praca dysku/dysków (o ile się da),
    - sieciówek,
    - użycia CPU/RAM

    Komus może wydawać sie to bajerowe ale jak za każdym razem ma macać
    wszystkie przełączniki to mnie szlag trafia, wolał bym to mieć w postaci
    ładnego panelu przykręconego do biurka.

    Nie mam czym programować wiec wykluczam obecnie uC.