  • Data: 2010-08-03 14:09:26
    Temat: Re: przyciskowy start komputera
    Od: "Koteczek" <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    > CO mam zamiar uruchamiać?
    > - sam start komputera (power on/reset (banalne do przeniesienia)

    nie wiem, w bios ustawilem sobie start z klawiatury (gorzej ze na haslo nie
    chce dzialac, na sam enter owszem - ale czasami mi kot wlaczy bude...) Ladniej
    chyba sie nie da.

    > - zasilanie komputera - jak wiadomo zasilacz niby 400W a realia ze
    > poniżej 150W wychodzi)

    Zasilacz ATX chodzi w standby caly czas ale nie mierzylem ile zjada, moze byc
    sens...

    > - dysk twardy SATA (czy warto)?

    Programowo mozna uspic jesli to dodatkowy dysk a nie systemowy (czy na pliki
    wymiany). Inaczej sensu nie widze.

    > - poszczególne urządzenia USB
    > - HiFi, Drukarkę, drugi monitor

    Listwa zasilajaca ze specjalnym gniazdem ktore reaguje na pobor pradu i wlacza
    reszte, no tak ale nie zawsze sie drukuje hmm

    > Do tego kilka ledów przeniesionych z komputera - możliwe rozwiązania
    > programowe np z wykorzystaniem LPT.

    Za kilka lat moze o LPT bedziesz uczyl wnuki

    > - praca dysku/dysków (o ile się da),
    > - sieciówek,
    > - użycia CPU/RAM

    Takich projektow i gotych paneli sa tysiace ale po co to, jesli komputer ukryty
    to zwykle one sa w zatoke 5,25 - naprawde Ci to potrzebne? Kabine mysliwca
    chcesz miec na biurku? Ja bardzo mysle nad opisywana listwa (ciekawe ile ona
    sama z siebie pobiera ale chyba pomijalnie malo).

    U mnie pasozytami sa: zasialcz transfotmatorowy od glosnikow, chodzi caly czas,
    monitor w standby (chyba 1-2W ale zawsze), zasilacze od drukarki (ta sie sama
    wylacza tj standby ale przetwornica chodzic musi, chyba tez 1-2W), do tego
    zasilacz od komorki i od telefonu DECT (tu nie wiem czy jest sens bo bateria
    sie rozladuje ale znow trzeba bedzie ja ladowac). UPS tak po prostu odlaczyc
    nie moge wiec zostaje... Moze 5W oszczednosci - oplaca sie? Po roku zwroci mi
    sie listwa, pozniej bede oszczedzac :)