  • 1. Data: 2015-01-15 23:18:11
    Temat: przetwornica i zasilanie układu analogowo cyfrowego
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Jest sobie pewne urządzenie, które potrzebuje kilka mA na 5V do
    zasilania analogówki (ADC, op-ampy) i kilkanaście mA na 3.3V do procka,
    pamięci i wysyłania danych w świat. No i teraz pytanie jakby tu
    rozwiązać zasilanie, żeby zachować jak największą sprawność i
    jednocześnie nie zabić analogówki zakłóceniami z przetwornic.
    Podstawowym źródłem zasilania jest przetwornica typu flyback, tylko
    pytanie co będzie lepsze:
    1) zrobić na flybacku 5V i z niego wyprodukować 3.3V jakimś step-down -
    wtedy na 5V będę miał syf, który tak czy siak przyjdzie z flybacka plus
    zakłócenia od kluczowania step-downa, no i sprawności się mnożą, ale za
    to jedno i drugie napięcie mam stabilizowane;
    2) zrobić od razu na flybacku na jednym transformatorku z dwoma
    uzwojeniami wtórnymi 5 i 3.3, sprawność będzie większa, tylko jak wtedy
    jednocześnie stabilizować (znaczy się objąć pętlą sprzężenia zwrotnego)
    obydwa napięcia?

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2015-01-16 09:09:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uzwojeniami wtórnymi 5 i 3.3, sprawność będzie większa, tylko jak wtedy
    > jednocześnie stabilizować (znaczy się objąć pętlą sprzężenia zwrotnego)

    Moim zdaniem: stabilizować 3V3, zrobić niestabilizowane 6V i LowDropem
    stabilizować 5V.
    P.G.

  • 3. Data: 2015-01-16 10:39:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Friday, January 16, 2015, 9:09:22 AM, you wrote:

    > Moim zdaniem: stabilizować 3V3, zrobić niestabilizowane 6V i LowDropem
    > stabilizować 5V.

    Jak by to był fejsbuk, to dostałbyś lajka ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-01-16 20:59:55
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 23:18:12 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus napisał:
> [...]
    > uzwojeniami wtórnymi 5 i 3.3, sprawność będzie większa, tylko jak wtedy
    > jednocześnie stabilizować (znaczy się objąć pętlą sprzężenia zwrotnego)

    ==============

    W dobrym kierunku podpowiada Ci Piotr. Masz jednak dwie masy, analogową i syfrową. B.
    ważnym jest projekt PCB i miejsce w którym te gleby w końcu się spotkają. I tak z
    rozpędu, w przeciwieństwie do RoMana, niestety jednak lajka na fucebuku Piotrkowi bym
    nie postawił.. Chociaż dobrze kombinuje przy opisanych przez Ciebie wymaganiach
    napięciowo/prądowych. Nawet wydawało by się najprostsze wymaganie pod względem poboru
    mocy może zostać spaprane przez spindolone PCB.
    W szczególności jeżeli mamy na PCB pożenione syfrowanie z analogówą (A-D).

    Warto poczytać:

    http://www.analog.com/library/analogDialogue/archive
    s/46-06/staying_well_grounded.html

    ============

    Przy okazji: Ekran-GND... Powinny być na tym samym potencjale? NIE !!
    Ekran do GND: Ekran => 1+MOhm||10+nF/750V => GND.

  • 5. Data: 2015-01-17 11:31:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

    ==============

[...]

    =========
    Pytanie dotyczyło mas, albo projektu PCB ?
    Flyback jest obecny z założenia.
    6V z flybacka jest izolowane od 3V3 więc nie wnosi nic do tematu mas.

    Jak chcesz się podzielić czymś ciekawym, ale nie na temat to nowy wątek
    będzie dobrym miejscem bo tu szukający tematu projektowania PCB i mas mogą
    Cię nie znaleźć.
    P.G.

  • 6. Data: 2015-01-17 11:52:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, January 17, 2015, 11:31:43 AM, you wrote:

> [...]

    > będzie dobrym miejscem bo tu szukający tematu projektowania PCB i mas mogą

    Problemem nie jest wspólna masa ale niemożność stabilizacji dwóch
    napięć za pomocą jednego regulatora.

    --
    Best regards,
    RoMan