    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: przetwornica i zasilanie układu analogowo cyfrowego
    Date: Sat, 17 Jan 2015 11:31:43 +0100

    news:a658d66f-d830-41de-ab11-e896045018ed@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 15 stycznia 2015 23:18:12 UTC+1 użytkownik Jakub Rakus
    napisał:
    > Jest sobie pewne urządzenie, które potrzebuje kilka mA na 5V do
    > zasilania analogówki (ADC, op-ampy) i kilkanaście mA na 3.3V do procka,
    > pamięci i wysyłania danych w świat. No i teraz pytanie jakby tu
    > rozwiązać zasilanie, żeby zachować jak największą sprawność i
    > jednocześnie nie zabić analogówki zakłóceniami z przetwornic.
    > Podstawowym źródłem zasilania jest przetwornica typu flyback, tylko
    > pytanie co będzie lepsze:
    > 1) zrobić na flybacku 5V i z niego wyprodukować 3.3V jakimś step-down -
    > wtedy na 5V będę miał syf, który tak czy siak przyjdzie z flybacka plus
> [...]
    ==============

    W dobrym kierunku podpowiada Ci Piotr. Masz jednak dwie masy, analogową i
    syfrową. B. ważnym jest projekt PCB i miejsce w którym te gleby w końcu się
    spotkają. I tak z rozpędu, w przeciwieństwie do RoMana, niestety jednak
    lajka na fucebuku Piotrkowi bym nie postawił.

    =========
    Pytanie dotyczyło mas, albo projektu PCB ?
    Flyback jest obecny z założenia.
    6V z flybacka jest izolowane od 3V3 więc nie wnosi nic do tematu mas.

    Jak chcesz się podzielić czymś ciekawym, ale nie na temat to nowy wątek
    będzie dobrym miejscem bo tu szukający tematu projektowania PCB i mas mogą
    Cię nie znaleźć.
    P.G.