    From: Mirek <i...@z...adres>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: przetwornica do led - przeróbka na sciemnianie
    Date: Tue, 17 Sep 2013 13:32:46 +0200

    Jest sobie przetwornica do modułu led 50W. Z 230 robi jakieś 36V i prąd
    1.6A. Chcę dorobić możliwość regulacji. Przetwornica była zalana taką
    jakby pianką silikonową - już dobrałem się do tego, ale niestety nie
    jest zbyt przyjazna do przeróbki, bo zasadnicze układy ma na dwóch
    mikroskopijnych modułach wlutowanych kantem do głównej płytki.
    Od strony wtórnej jest oczywiście pomiar prądu na rezystorach i jakiś
    układ pomiarowy na takiej płyteczce - podwójny op-amp z napięciem
    referencyjnym i z tego idzie na transoptor. Po stronie pierwotnej nie
    jestem w stanie nic zobaczyć bez wylutowania kolejnego modułu - ale
    pytanie - czy jest to niezbędne? Chcę dorobić regulację tak powiedzmy od
    20 - 100% jak się da od prawie 0 to jeszcze lepiej. Oczywiście
    najprościej wstawić większy rezystor do pomiaru prądu i obok niego
    potencjometr - ale to będzie się wiązało z większymi stratami no i
    ciężko będzie zejść w dół z regulacją. Bez ingerencji w ten układ na
    płyteczce się nie obejdzie. Ktoś mi coś podpowie?

    --
    Mirek.