  • 1. Data: 2013-09-22 19:37:24
    Temat: przekręt nigeryjski
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Na portalu motogratka.pl umieszczone zostało ogłoszenie:
    http://moto.gratka.pl/tresc/citroen-c6-15813066.html
    #dae7df4973e957c5,1
    Niska cena i pozostałe okoliczności wzbudziły we mnie podejrzenie, że
    chodzi o tzw. "przekret nigeryjski", tzn próbę wyłudzenia pieniędzy.
    Wdałem się z ciekawości co do "modus operandi" przestępców w
    korespondencję, która potwierdziła moje obawy,- wystawiający zażądał,
    abym na swoje nazwisko przelał do Lublina za pomocą Western Union całą
    żądaną kwotę na swoje nazwisko i przekazał mu dane tego trasferu ( a one
    wystarczają do podjęcia pieniędzy!).
    Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na
    gorącym uczynku?

  • 2. Data: 2013-09-22 19:52:37
    Temat: Re: przekręt nigeryjski
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 19:37:24 +0200, p47 napisał(a):
> [...]
    > wystarczają do podjęcia pieniędzy!).
    > Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na

    Lublin, to przeciez teren naszej znakomitej polskiej Policji.
    Chcesz przetestowac swoja komende rejonowa, czy wolisz od razu do CBS?

    W sumie to powinno wystarczyc zadzwonic do Lublina, niech sami
    pociagna.

    No chyba ze chcesz grupowiczow poprosic o pomoc - zawsze mozemy mu
    podeslac kilkadziesiat numerow transferow, jak sie zacznie meldowac w
    lokalnym biurze co chwila z innym nazwiskiem ... to go w koncu pogonia
    :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-09-22 19:56:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    p47 wrote:

    > Do kogo zgłosić tę próbę wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na
    > gorącym uczynku?

    Akurat nie sądzę, żeby kogoś (a już na pewno policję)
    interesowało łapanie. Kiedyś przy okazji zgłaszania własnej sprawy
    kantu w sklepie internetowym podałem im na tacy inny sklep
    z funkcjonującym mechanizmem naciągania klientów, z numerem
    telefonu, to kazali mi wyraźnie napisać, że ten akurat sklep nic mi nie
    zrobił
    i że nie ma podstaw go ścigać.
    Więc dopóki ktoś tam nie umoczy i nie pójdzie z tym na policję,
    to nie ma żadnego wyłudzenia.
    Jeszcze sam możesz oberwać za jakieś pomówienie.

  • 4. Data: 2013-09-22 20:06:00
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-09-22 19:52, J.F. pisze:
> [...]
    > podeslac kilkadziesiat numerow transferow, jak sie zacznie meldowac w
    > lokalnym biurze co chwila z innym nazwiskiem ... to go w koncu pogonia

    Poczytałem sobie o przekazach WU i wydaje się, ze przestępca musi mieć
    wspólnika w lubelskim WU,- w Polsce do odbioru przekazu trzeba
    wylegitymować się dowodem tożsamości i znać tzw. MTCN, czyli numer
    kontrolny transakcji.
    Wystawiający chce, aby mu przemailować dowód nadania pieniędzy, a więc
    stad znać będzie nr dowodu nadawcy i ten MTCN. Ale wciąż pracownik WU
    będzie musiał wypłacić pieniądze komuś BEZ mojego dowodu tożsamości i
    potem poświadczyć nieprawdę, że odbiorca przedstawił mu taki dowód.

  • 5. Data: 2013-09-22 20:29:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 19:56:41 +0200, cef napisał(a):

    > Akurat nie sądzę, żeby kogoś (a już na pewno policję)
    > interesowało łapanie.

    Statystyke mozna sobie poprawic ...

> [...]
    > zrobił i że nie ma podstaw go ścigać.
    > Więc dopóki ktoś tam nie umoczy i nie pójdzie z tym na policję,

    Usilowanie jest tak samo karalne jak dokonane przestepstwo.

    A tu byc moze dojda inne zarzuty, np falszywe dokumenty, czy wlasnie
    poswiadczenie nieprawdy - przy odbiorze :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-09-22 21:21:56
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-09-22 20:06, p47 pisze:

> [...]
    > będzie musiał wypłacić pieniądze komuś BEZ mojego dowodu tożsamości i
    > potem poświadczyć nieprawdę, że odbiorca przedstawił mu taki dowód.

    Chyba nie :)
    W niektórych bankomatach można odebrać transfery WU - nie powiesz mi, że
    bankomat sprawdza twój ID?

  • 7. Data: 2013-09-22 21:41:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 22 Sep 2013 20:29:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > Usilowanie jest tak samo karalne jak dokonane przestepstwo.

    Myślę że oni bazują na tym, że póki co o żadnym przestępstwie nie można
    mówić.
    Mówić o tym będzie można dopiero jak samochód nie zostanie w termini
    przekazany nabywcy.

    > A tu byc moze dojda inne zarzuty, np falszywe dokumenty, czy wlasnie
    > poswiadczenie nieprawdy - przy odbiorze :-)

    No myślę że jedynie tyle.
    Ale ten kto przyjdzie odebrać pieniądze to będzie zapewne jakiś słup który
    ma obiecane że dostanie za to na wino.

  • 8. Data: 2013-09-22 21:53:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 22 Sep 2013 19:37:24 +0200 osobnik zwany p47 napisał:

> [...]
    > wystarczają do podjęcia pieniędzy!). Do kogo zgłosić tę próbę
    > wyłudzenia, bo można by złapać złodzieja na gorącym uczynku?

    to jest wyłudzenie, ale to nie jest nigeryjski przekręt
    Że też jeszcze ktoś w ogóle czyta takie ogłoszenia

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2013-09-22 22:21:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** masti pisze tak:

    > Że też jeszcze ktoś w ogóle czyta takie ogłoszenia

    pośmiać się można ;)

    "Ludzie zawrócic na ulicy i patrzec na tego pojazdu"

    akurat mi na tym zależy :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 10. Data: 2013-09-22 23:01:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Statystyke mozna sobie poprawic ...

    Jak by było już przestępstwo, to może by poprawiło statystykę to
    łapanie (skoro "podane" na tacy), ale dopóki nikt nikomu krzywdy nie zrobił,
    to statystyka się sama poprawia - tzn działa prewencja i jest mniej
    przestępstw.
    Więc nikogo łapać nie będą.

    > Usilowanie jest tak samo karalne jak dokonane przestepstwo.
    >
    > A tu byc moze dojda inne zarzuty, np falszywe dokumenty, czy wlasnie
    > poswiadczenie nieprawdy - przy odbiorze :-)

    Juz oni dobrze wiedzą kogo tam ujmą w tym WU. :-)