  • 11. Data: 2016-03-19 14:35:17
    Temat: Re: przekaźnik
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    platformowe głupki napisały:

    > pojawiło się takie pytanie, czy tranzystorem 2N7000 można sterować mały
    > przekaźnik na 12V... ja myślałem, że nie można, bo zdawało mi się, że
    > taki przekaźnik to ciągnie z 0,5A... ale podłączyłem do zasilacza przez
    > miernik i widzę, 10mA... jakim cudem 10mA może przełączać przekaźnik?
    > niepojęte...

    Tusk i Gronkiewicz dostali grant na badania nad obniżenim poboru prądu
    przez przekaźniki z 500 mA do 10 mA. Czy tak trudno takie proste rzeczy
    pojąć?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2016-03-19 16:04:22
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    trudne, bo po europie to ja raczej spodziewał bym się "metody
    interpretacji" [R]...

  • 13. Data: 2016-03-20 07:15:14
    Od: "Jacek" <d...@g...com>

    Użytkownik "platformowe głupki" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:nchf7j$mml$1@node2.news.atman.pl...
    > czy to już obecnie norma, że przekaźniki na 12V pobierają 10mA (słownie:
    > dziesięć miliamperów)?
    Wtam,
    nie wszystkie takie są ale np.:
    w TME jest 14 szt miniaturowych przekaźników i 19 szt kontraktonowych
    na 12V z rezystancją cewki podad 1k.
    Nadal jest dużo przekaźników z cewkami o mocy 0,5W na większe prądy.
    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2016-03-20 17:23:01
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie chodzi o to, chodzi o to jak 10mA może przełączyć tak duże styki?
    a przekaźniki na prąd zmienny to już w ogóle dla mnie czarna magia...

  • 15. Data: 2016-03-20 19:43:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    na prad zmienny sa takie same jak na staly. Na przemienny sa inne. Maja w obwodzie
    magnetycznym dodatkowy zwarty zwoj zeby nie brzeczaly.

  • 16. Data: 2016-03-20 19:58:39
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    taaaaaaaaaaaaaaaaaaaa?
    ale i tak nie rozumiem jak działa przekaźnić na prąd PrzemiennY!

  • 17. Data: 2016-03-20 20:13:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Normalnie dziala. Wlaczasz prad przyciaga wylaczasz puszcza.

  • 18. Data: 2016-03-21 17:01:26
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja wiem,że w europie nie jest normalnie,
    ale poza europą to takie sterowanie musi powodować, że raz przyciąga raz
    odpycha...

  • 19. Data: 2016-03-21 17:40:13
    Od: szod <b...@a...pl>

    > ja wiem,że w europie nie jest normalnie,
    > ale poza europą to takie sterowanie musi powodować, że raz przyciąga raz
    > odpycha...

    Na magnes tak by działało, ale czy stal jest przyciągana przez jeden
    biegun pola magnetycznego, a odpychana przez drugi? :P

  • 20. Data: 2016-03-21 17:48:58
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a skąd mam wiedzieć, ja nie miałem przeszkolenia na integrację...