  • 1. Data: 2011-01-10 14:43:41
    Temat: przejściówka DVI ->VGA
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,

    Ja wciąż w kontekście tego mojego nowego laptopa (Dell XPS 15)... Niby fajna
    maszynka, ale masa dziwnych problemów. Oczywiście support Dell Polska sucks
    :( Więc pozostajecie mi Wy.

    XPS nie posiada wyjścia VGA, tylko HDMI oraz miniDisplayPort. Do tego
    ostatniego mam przejściówkę na DVI, i mój monitor działa poprawnie na
    wejściu cyfrowym. Ale czasem muszę podłączyć laptopa do projektora u
    Klienta, a większość projektorów wciąż posiada jedynie wejścia D-Sub (VGA).

    No więc zakupiłem prostą przejściówkę DVI->VGA, i gdy ją włączę do wyjścia
    karty graficznej innego komputera, działa poprawnie (tzn. wyświetla na moim
    monitorze Samsung po wejściu D-Sub). Ale niestety, nie w przypadku laptopa
    XPS. Przy czym objawy są dziwne, bo:

    - laptop "widzi" monitor (pokazuje go w Device Manager, a w panelu
    sterowania nVidia rozpoznaje poprawnie jego model i rozdzielczość)

    - monitor nie widzi laptopa, tzn. nie wyświetla niczego i po kilku sekundach
    przechodzi w stan uśpienia.

    Szukałem w Internecie, i np. tu:
    http://www.nokaut.pl/kable-komputerowe/adapter-dvi-v
    ga.html

    widzę, że są przejściówki DVI->VGA 24M / 15F oraz 24+5 F / 15M. Moja
    przejściówka jest na pewno żeńska (F) po stronie VGA, męska (M) po stronie
    DVI - ale ile ma aktywnych pinów to Bóg raczy wiedzieć.

    Czy ktoś ma praktyczne, z pierwszej ręki doświadczenie, i mógłby mi coś
    doradzić? Sprawa pilna!

    Piotr

  • 2. Data: 2011-01-10 15:31:44
    Temat: Re: przejściówka DVI ->VGA
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-01-10 15:43, Piotr Wozniacki pisze:

> [...]
    > stronie DVI - ale ile ma aktywnych pinów to Bóg raczy wiedzieć.
    >
    > Czy ktoś ma praktyczne, z pierwszej ręki doświadczenie, i mógłby mi coś

    A zadam jedno proste pytanie, czy jesteś pewien że twój laptop wystawia
    na ten mini port sygnał analogowy ? bp coś nie jestem pewien

  • 3. Data: 2011-01-10 15:34:20
    Od: "meepmeeep" <...@x...pl>

    Zeby się nie rozpisywać musisz kupić coś takiego
    http://allegro.pl/konwerter-mini-display-port-vga-wu
    xga-fullhd-i1375107796.html

    żadne przejściówki nie pomogą

  • 4. Data: 2011-01-10 22:41:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011, boxfish wrote:

    > A zadam jedno proste pytanie, czy jesteś pewien że twój laptop wystawia na
    > ten mini port sygnał analogowy ?

    ...wymienił dwa porty, na których nie ma miejsca na analogowy, to skąd
    by go miał wziąć :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-01-10 22:46:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jan 2011, Piotr Wozniacki wrote:

    > No więc zakupiłem prostą przejściówkę DVI->VGA, i gdy ją włączę do wyjścia
    > karty graficznej innego komputera, działa poprawnie

    Jak chcesz ściślej wiedzieć "dlaczego", to rzuć okiem do wikipedii albo
    gdzieś pod hasła:
    DVI-A
    DVI-I (z odmianą dual)
    DVI-D (j.w.)

    W Twoim sprzęcie masz *tylko* wyjścia *cyfrowe*!
    Przejściówkami nie zrobisz analoga z cyfry, potrzeby jest konwerter.

    > - laptop "widzi" monitor (pokazuje go w Device Manager, a w panelu sterowania
    > nVidia rozpoznaje poprawnie jego model i rozdzielczość)

    A bo jakby to głupio nie brzmiało, informacje o monitorze są na VGA
    od zarania przesyłane cyfrowo (włącznie z postacią "zworka na stałe" :P
    w najprymitywniejszych najstarszych specyfikacjach sprzed DDC)

    > widzę, że są przejściówki DVI->VGA 24M / 15F oraz 24+5 F / 15M. Moja
    > przejściówka jest na pewno żeńska (F) po stronie VGA, męska (M) po stronie
    > DVI - ale ile ma aktywnych pinów to Bóg raczy wiedzieć.

    O toto.
    DVI ma pinów od metra, a tym kilka analogowych, rysunek z wikipedii:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/
    5/5b/DVI_Connector_Pinout.svg/300px-DVI_Connector_Pi
    nout.svg.png
    ...z prawej są "analogi".
    I Ciebie ich nie ma i już.

    pzdr, Gotfryd