  • 11. Data: 2016-11-16 18:55:50
    Temat: Re: przedłużacz SMA
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Inne konselwencje niepdopasowania są przy odbiorze (GPS) a inne przy
    > nadawaniu o mocy rzędu kilku watów w GSM (fala odbita, grzanie się
    > stppnia mocy).

    no więc wydawałoby się, że to jeszcze są częstotliwości, na które można
    by pewnie samemu robić...

    Ale - nie mam czym pomierzyć, a jednakowoż zależy mi, żeby sygnału nie
    tracić, bo antenki są małe, potem będą jakieś problemy itp...

    Więc lepiej kupić i mieć pewność. Dzięki za namiar.

  • 12. Data: 2016-11-17 19:09:34
    Od: EdiM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-16 o 15:46, Marek pisze:
    > do
    >
    > Z przedłurzaczami to ostrożnie. Moduł oczekuje.impedancji falowej
    > 50ohm. Będące w sprzedazy anteny z kablem mają już 50 i nie należy ani
    > ich skracać ani przedłużać. Włączanie czegokolwiek dudatkowego miedzy
    > antena a modułem spowoduje niedopasowanie i znaczną degradację
    > sprawności toru nadawczego (problemy z zasięgiem).

    Skąd niedopasowanie? Przecież mówimy o przedłużaczu o odpowiedniej
    impedancji falowej.

    Ja kupowałem:
    http://www.tme.eu/pl/details/sma-smf_50_05/kable-pol
    aczeniowe-koncentryczne/bq-cable/

    SMA-SMF/50/05

    Nadaje się na panel.

    Pozdrawiam
    EdiM

  • 13. Data: 2016-11-17 20:07:24
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 16.11.2016 o 15:46, Marek pisze:
> [...]
    > antena a modułem spowoduje niedopasowanie i znaczną degradację
    > sprawności toru nadawczego (problemy z zasięgiem).

    Przedłużacz też ma 50 Ohm, więc impedancji raczej nie zmieni. Co
    najwyżej małe odbicie na dodatkowym połączeniu spowoduje spadek o np 1 dBm.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 14. Data: 2016-11-17 20:14:11
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 16.11.2016 o 14:31, sundayman pisze:
    > Ok, będę walczył z modułem z SIM800, ale potrzebowałbym małą przedłużkę
    > SMA.
    >
    > Znaczy coby przykręcić do złącza w module a drugą stronę przykręcić do
    > obudowy, żeby sobie można tam nakręcić antenkę.
    >
    > Widzę na Allegro przedłużacze, ale takie raczej z 1m, a tutaj potrzebne
    > z 15 cm. W dodatku ze złączem SMA "na panel".
    >
    > Widzieliście gdzieś toto ?
    >
    > A jeżeli nie - można samemu taki kabelek zmajstrować ?
    > Nie śmiać proszę, to moje pierwsze podrygi z GSM...

    Kupujesz koncentryk RG174 i odpowiednią wtyczkę SMA i gniazdo SMA. Tylko
    jeszcze trzeba zaciskarkę do koncentryków (w tym do RG174), a dla 1
    sztuki to trochę bez sensu. Zwróć uwagę czy to zwykłe SMA czy reverse.
    R-SMA ma wtyczkę żeńską, a gniazdko męskie. Tak jest np w Wifi.

    --
    pozdrawiam
    MD