  • 1. Data: 2009-01-19 15:54:59
    Temat: protel 99 se - projekt wielo płytkowy
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    czy Ktoś może mi podpowiedzieć jak w protelu 99 se tworzy
    się projekt wielopłytkowy? czy trzeba podzielić schemat
    ideowy tak, żeby każdy fragment opisywał inną płytkę?
    czy da się załadować kilka netlist do jednego projektu pcb?
    jak to zrobić?

  • 2. Data: 2009-01-20 08:33:34
    Temat: Re: protel 99 se - projekt wielo płytkowy
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > czy Ktoś może mi podpowiedzieć jak w protelu 99 se tworzy się projekt
    > wielopłytkowy? czy trzeba podzielić schemat ideowy tak, żeby każdy
    > fragment opisywał inną płytkę?
    Ja tak robię.

    > czy da się załadować kilka netlist do jednego projektu pcb? jak to zrobić?
    Jeżeli masz kilka arkuszy ze schematami obwodów, które mają znalezc sie
    na jednej płytce PCB, to najprosciej uzyc struktury hierarchicznej.
    Stworzyc arkusz, na którym poszczególne schematy ("podarkusze") są
    przywołane (jako "sheet symbol") i liste polaczen generowac dla tego
    nadrzednego arkusza, z zanaczeniem opcji "plus sub sheets". Oczywiscie
    trzeba zachowac porzadek, np. nie moga sie powtarzac oznaczenia
    elementów na podarkuszach (designator). Czyli po ludzku rezystor R1 może
    być tylko jeden na wszystkich schematach :-).

    Pozdrawiam.

    --
    Stasiek_T

  • 3. Data: 2009-01-20 19:23:45
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Stasiek_T wrote:
    > Ja tak robię.

    No ale 'by default' w Protelu robi sie jedna plytka-jeden projekt.

> [...]
    > przywołane (jako "sheet symbol") i liste polaczen generowac dla tego
    > nadrzednego arkusza, z zanaczeniem opcji "plus sub sheets".

    Ale tak powstaje jedna netlista (dl acalej struktury schematow). Autor
    chcial kilka netlist wczytac - nie jestem pewien czy sie da. Nie jestem
    takze pewien jak je miedzy soba synchronizowac.

    --
    Jerry1111

  • 4. Data: 2009-01-21 13:20:05
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    wiem że jest coś takiego jak create symbol from sheet, ale
    czy Ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak łączy się sygnały w takim
    wieloschematowym projekcie? i jak łączy sie szyny
    wielosygnałowe?

  • 5. Data: 2009-01-21 19:28:27
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

> [...]
    > mógłby mi wytłumaczyć jak łączy się sygnały w takim wieloschematowym
    > projekcie? i jak łączy sie szyny wielosygnałowe?

    Gdzies w protelu 99 (nie pamietam gdzie, bo uzywam nowszej wersji)
    musisz poszukac opcji zeby nety o tych samych nazwach we wszystkich
    schematach byly elektrycznie polaczone. To bedzie najprostsze na
    poczatek. Potem mozesz eksperymentowac z laczeniem netow wg innych
    kryteriow (np: porty od sheetow).

    --
    Jerry1111

  • 6. Data: 2009-01-21 21:12:13
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Gdzies w protelu 99 (nie pamietam gdzie, bo uzywam nowszej wersji)
    > musisz poszukac opcji zeby nety o tych samych nazwach we wszystkich
    > schematach byly elektrycznie polaczone.

    To nie jest zbyt dobre rozwiązanie. Proponuję raczej wyprowadzać sygnały
    na zewnątrz schemacików przy pomocy portów (Place / Port) a w bloczkach
    schematów Place / Add Sheet Entry.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-01-21 21:17:40
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > To nie jest zbyt dobre rozwiązanie. Proponuję raczej wyprowadzać sygnały
    > na zewnątrz schemacików przy pomocy portów (Place / Port) a w bloczkach
    > schematów Place / Add Sheet Entry.

    Zaproponowalem najprostsze. Ja juz naprawde P99 nie pamietam ;-(

    --
    Jerry1111

  • 8. Data: 2009-01-22 10:52:37
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dzięki, a może wiesz jak dodać szyny - np. danych
    mikroprocesora?

  • 9. Data: 2009-01-22 16:24:54
    Od: "Dino" <din0@[spamerownielubie]gazeta.pl>

    identyfikator: 20040501 napisawszy:

    > dzięki, a może wiesz jak dodać szyny - np. danych
    > mikroprocesora?

    Rany, chlopie!
    Jak napiszesz, ze masz 9 lat, to moze bede bardziej wyrozumialy.

    http://www.google.pl/search?hl=pl&rlz=1C1CHMB_plPL30
    6PL306&q=protel+kurs&btnG=Szukaj&lr=

    naprawde nie znasz www.google.pl ?

    Dino