  • 21. Data: 2010-03-08 10:41:11
    Temat: Re: procesor rownolegly
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:hn2eil$s9v$1@mx1.internetia.pl...
    > probowalem
    > C=A+B
    > "Nawet jeśli A dąży do 0, to i tak nic z tego, bo jeszcze jest B?"

    Taaa, cos z tymi ziolami jest na rzeczy.

  • 22. Data: 2010-03-08 11:11:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 08.03.2010 11:25, schrieb Ghost:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:7vk1e4F56mU1@mid.uni-berlin.de...

    > No to obawiam sie, ze watek poszedl w inna asynchronicznosc, ale
    > oczywiscie nie masz obowiazaku synchronizowac sie z nim.

    A jaka jest różnica między twoją a moją asynchronicznością? Wielkość i
    kompleksowość instrukcji?

    Waldek

  • 23. Data: 2010-03-08 11:29:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7vk44aF56mU3@mid.uni-berlin.de...

    > A jaka jest różnica między twoją a moją asynchronicznością? Wielkość i
    > kompleksowość instrukcji?

    To nie moja asynchronicznosc, ale w ramach watka, procesor asynchroniczny ma
    nie miec zegara. A Ty po prostu piszesz o rownoleglosci.

  • 24. Data: 2010-03-08 13:06:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w

    > I pytanie po co?

    Zeby instrukcje sie wykonywaly jak najszybciej mozna, a nie w takt
    ktory umozliwia dokonczenie najdluzszej.
    Zeby na sygnal zegara nie pulsowalo pare tysiecy [milionow ?]
    bramek, a tylko te ktore trzeba.
    I w koncu - bo nikt do tej pory tego nie zrobil, a potem sie opisze
    co wyszlo.

    J.

  • 25. Data: 2010-03-08 13:59:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w

    > Zeby instrukcje sie wykonywaly jak najszybciej mozna, a nie w takt ktory
    > umozliwia dokonczenie najdluzszej.

    Przeciez w synchronicznym rozne instrukcje wykonuja sie w roznym tepie.

    > Zeby na sygnal zegara nie pulsowalo pare tysiecy [milionow ?] bramek, a
    > tylko te ktore trzeba.

    Pulsowanie nie wynika z (nie)synchronicznosci.

  • 26. Data: 2010-03-08 21:45:42
    Temat: Mityczny K202
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Sylwester Łazar pisze:

    > Może lepiej od razu zrezygnować z programów pisanych sekwencyjnie.
    > Zdaje się, że objektowość rodzi pewne nadzieje,
    > ale wygląda na to, że sam komputer jest nieobiektowy.
    > Może warto pokusić się, o zbudowanie szybkiej- obiektowej maszyny, jak
    > zapewne próbował Pan Karpiński,

    A tak przy okazji, czy ktokolwiek widział mityczną maszynę K-202? I nie
    30 lat temu, tylko niedawno.

    --
    Filip.

  • 27. Data: 2010-03-08 22:48:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ghost wrote:

> [...]
    >
    > To nie moja asynchronicznosc, ale w ramach watka, procesor asynchroniczny
    > ma nie miec zegara. A Ty po prostu piszesz o rownoleglosci.

    A windows prawda. Jeżeli potraktujesz pcta jako procesor z atomami CPU/Karta
    graficzna/klawiatura/... to mie masz centralnego zegara. Te atomy pracują ze
    sobą asynchronicznie.

    Waldek

  • 28. Data: 2010-03-08 23:11:11
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Ghost wrote:

    > Użytkownik "Jerry1111" <j...@w...pl.pl.wp> napisał
    > w wiadomości news:hn042l$v7t$1@news.onet.pl...

    > Inaczej nie ma szans - ale korzysci z takiej architektury obawiam sie, ze
    > zostana zjedzone przez komplikacje i niewiele na koncu uzyskamy, a nawet
    > troche stracimy. Np. wspomniana juz mozliwosc ograniczenia czestotliwosci
    > zegara w razie zbyt wysokiej temperatury, oczywiscie mozna to protezowac,
    > ale lawinowo wzrosnie stopien komplikacji .

    Nie dla siurpryzy najszybsze magistrale/procesory są robione synchronicznie.
    Oprócz oczywistości w bardziej skomplikowanym kompilacie (choć w sumie nie
    dużo większej niż dla procesorów równoległych) również w maszynach
    asynchronicznych potrzebujesz w końcu semaforowania, by przekazać
    następującej części maszyny, że dane wejściowe są ważne. Oprócz tego
    decyzja, czy dany element procesora może zostać wykorzystany do obróbki
    następnej instrukcji zależy od tego, czy już przetworzył poprzednie dane.
    Dla systemów synchronicznych jest to łatwe, bo wiadomo z góry ile taktów
    kosztuje dana instrukcja. Dla asynchronicznych tego nie stwierdzisz tak
    łatwo. Trzeba dodać rezerwę na racing conditions. Wystarczy, że temperatura
    czipa będzie nierównomierna i już sypią się problemy (i programy). Da się to
    zrobić dla systemów pracujących stosunkowo wolno, ale wchodząc w GHz masz
    poważne z tym problemy.
    Tak na serio, to uważam za możliwe, i może nawet warte zastosowania maszyn
    asynchronicznych do wykonywania specyficznych operacji. Na przykład używałem
    kiedyś (1984 rok) asynchronicznego multiplikatora zmiennoprzecinkowego,bo
    był wybitnie szybszy od koprocesora numerycznego, ale zajmował dużą płytkę
    (wraz z obwodem wejściowym, dwoma równoległymi ADC, układem logarytmującym i
    filtrem). Płytkę robił kumpel jako pracę dyplomową. Reszta była
    synchroniczna (na MC68000) z taktem 16MHz. Ale mnożenie 24.8x24.8 z
    normalizacją do 16.16 zajmowało jeden takt. Po prostu pobierałem 32 bity z
    obszaru pamięci i gotowe.

    Waldek

  • 29. Data: 2010-03-09 07:28:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:7vld6pFju2U1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > CPU/Karta
    > graficzna/klawiatura/... to mie masz centralnego zegara. Te atomy pracują

    Sylwester podzielil sie zielem?

  • 30. Data: 2010-03-09 07:40:07
    Temat: Re: Mityczny K202
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pon, 08 mar 2010 22:45:42 in article news:<hn3r74$s00$1@inews.gazeta.pl>
    Filip Ozimek wrote:
    > A tak przy okazji, czy ktokolwiek widział mityczną maszynę K-202? I nie
    > 30 lat temu, tylko niedawno.

    Wg wikipedii wyprodukowano poniżej 30 egzemplarzy, więc już w swoich czasach
    był białym krukiem :)

    Podobno jest w Muzeum Techniki w Warszawie:
    http://www.kobidz.pl/UserFiles/File/Publikacje/Ochro
    na%20Zabytk%C3%B3w/Ochrona%20Zabytk%C3%B3w%202006/2_
    2006-5.pdf