  • 11. Data: 2005-11-10 09:14:05
    Temat: Re: problemy z Chello
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dkv0gc$bqk$1@inews.gazeta.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > aut-num: AS6830
    > as-name: UPC
    > descr: UPC Distribution Services
    > descr:
    > descr: UPC provides broadband ISP services
    > descr: in Austria, Belgium, France, Netherlands, Czech Republic
    > descr: Sweden, Poland, Slovak Republic, Hungary and Norway
    > descr:
    >
    > i co oni sobie tam przycinaja ?

    szkielet kosztuje, i to jest jeden ze sposóbów na zmniejszenie jego kosztów :-)

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 12. Data: 2005-11-10 09:42:07
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > szkielet kosztuje, i to jest jeden ze sposóbów na zmniejszenie jego kosztów :-)

    z tego co wiem to maja wlokna, wiec 1 czy 20 GBit to juz nie roznica

    --
    Mateusz

  • 13. Data: 2005-11-10 10:09:43
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dkv4lf$t3u$1@inews.gazeta.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > z tego co wiem to maja wlokna, wiec 1 czy 20 GBit to juz nie roznica

    routery, karty, dwdmy to kwoty $ przekraczające nie jednokrotnie
    roczne budżety wielu firm w polsce. Rozszerzanie przepustowości szkieletu
    nie jest takie proste jak by się wydawało nawet jak się ma włókna.

    A tak pozatym to nie wierze w ciemne włókna UPC, co najwyżej
    mogą mieć lambde a i tak wydaje mi się, że mają SDH/PDH.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 14. Data: 2005-11-10 11:15:55
    Od: "Gryzio" <g...@n...neostrada.pl>

    Użytkownik "gato" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ludzie kochani ! Zawsze mi sie wydawalo, ze aby ocenic cos, trzeba tego
    > czegos sprobowac...ale skoro nie macie Chello, to opisze w skrocie:
    > transfer zza Wielkiej Wody i z Zach. Europy oscyluje w granicach 15-30
    > kB/s (lacze jest 2 Mbity). Z kraju jest ponad 200 kB/s. Wg. mnie cos jest
    > przycinane na styku Chello i Aorty, dlatego pytam, czy inni _USERZY_
    > Chello tez maja taki problem.
    > BTW, ping to nie wszystko..a o priorytyzacji ruchu sie slyszalo..?
    Zawsze mi się wydawało, że żeby porównać dane techniczne 2 rzeczy
    wystarczy wziąć do ręki dokumentację - samej rzeczy nie trzeba
    widzieć na oczy ;)
    Ja też powiem, że czasy są ok. Do tego skoro ping to nie wszystko,
    to trzeba było coś więcej dorzucić.

    Poza tym już bardziej w temacie - nie zauważyłem żeby coś było
    przycinane (z chaty gdzie mam chello). Wczoraj ciągnałem komplet
    poprawek po świeżej instalacji win2000 - średni czas około 80-90kB/s.
    Dostęp do newsów (news.giganews.com) w pojedyńczym wątku
    średnio 140kB/s - serwer USA, serwer europejski wolniejszy o
    około 10-15kB/s. Przy zastosowaniu wątków ośmiu pełne wysycenie
    łącza - 480kB/s (łącze 4Mb).

    Osobiście uważam, że testowanie prędkości sieci na podstawie
    serwerów microsoftu jest b. słabym pomysłem bo ich serwery są
    notorycznie przeciążone.

    pzdr
    gryzio

    --
    Czesław Gryzik
    c...@z...pl (z<->w)

  • 15. Data: 2005-11-10 16:47:56
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

> [...]
    > roczne budżety wielu firm w polsce. Rozszerzanie przepustowości szkieletu
    > nie jest takie proste jak by się wydawało nawet jak się ma włókna.

    sadze ze koszt sprzetu DWDM kontra koszt kupna lacz w polsce moze byc znaczaco
    nizszy

    szczegolnie przy tym rozmachu z jakim dziala chello na swiecie

    --
    Mateusz

  • 16. Data: 2005-11-10 20:59:06
    Od: gato <g...@w...pl>

    On Thu, 10 Nov 2005 09:31:07 +0100, Mateusz Swatek wrote:

> [...]
    > descr: in Austria, Belgium, France, Netherlands, Czech Republic
    > descr: Sweden, Poland, Slovak Republic, Hungary and Norway

    Ano dzis sie dowiedzialem (nieoficjalnie z "wnetrza" Chello").ze
    "przycinaja im koledzy z Amsterdamu".Chyba jednak jest to prawda..

  • 17. Data: 2005-11-11 13:07:27
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dkvt8e$su1$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > sadze ze koszt sprzetu DWDM kontra koszt kupna lacz w polsce moze byc znaczaco
    > nizszy
    >
    > szczegolnie przy tym rozmachu z jakim dziala chello na swiecie

    Taniej jest kupic telie/dtag w waie niz pchac caly ruch do franfkurtu czy
    amsterdamu.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 18. Data: 2005-11-11 13:29:58
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > Taniej jest kupic telie/dtag w waie niz pchac caly ruch do franfkurtu czy
    > amsterdamu.

    no wlasnie chyba niekoniecznie

    poniewaz telia czy dtag tez chyba korzysta z czyjegos medium
    wiec ich cena to cena medium + cena dostepu + marza
    jesli da sie zaterminowac sygnal w swojej sieci to omija sie cene dostepu +
    marze operatora

    rozumiem ze powyzsze jest prawdziwe w przypadku gdy potrzeby sa b.duze

    --
    Mateusz

  • 19. Data: 2005-11-12 22:01:49
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@._NOSPAM_PLEASE_.go2.pl>

    Dnia 11/10/2005 09:59 PM, Użytkownik gato napisał:
    > Ano dzis sie dowiedzialem (nieoficjalnie z "wnetrza" Chello").ze
    > "przycinaja im koledzy z Amsterdamu".Chyba jednak jest to prawda..

    Chyba sam się przyciąłeś.

  • 20. Data: 2005-11-12 22:57:55
    Od: "Cezary Ambroziak" <a...@p...onet.pl>

    Jacek Kalinski wrote: