    From: "ToMasz" <t...@u...poczta.fm>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: problem z filtrem polazyzacyjnym
    Date: Fri, 21 Aug 2009 15:15:24 +0200

    witam

    parę lat temu, miałem minolte z1. dokupiłem do niej tani filtr polaryzacyjny
    i.... kolory ożyły. Niebo stało sie granatowe, liście zamiast błyszczące-
    zielone. Wszystko wyglądało na bardziej zywe niż w naturze. mnie to
    specjalnie nie zaszokowało bo od lat uzywam okularów polaryzacyjnych, ale na
    fotkach różnica była widoczna. Nawet oglądający fotki nie wierzyli ze to
    zwykła minolta z1..

    teraz mam sony a200 obiektyw tamrona i dokupiłem filtr polaryzacyjny selco
    c-pl. sam filtr w ręce działa, w sensie - gdy nim kręce tracą sie refleksy.
    jednak po założeniu na obiektyw - skuteczność spada radyklanie. Kolory stają
    sie poprostu brudne. Np. bez filtra (lub z przekręconym filtrem tak aby nie
    filtrował)- na niebie widać smugi, autofokus niema na co sie ustawić. Z
    dobrze ustawionym filtrem pojawiają sie dobrze widoczne chmury, autofokus
    ustawia na nie ostrość, jednak chmury są nie białe ale żółte, brudno żółte,
    a niebo ma kolor brudnoniebieski. Kolory są wprost nienaturalne. nie do
    przyjęca. niezależnie jak przekręce filtr. już nawet zrobiłem porównanie,
    bez filtra, z filtrem i spróbowałem zrobić zdjęcie tak aby aparat patrzył
    przez szkło moich starych okularów. - kolory najlepsze bez filtów. najlepsze
    odwzorowanie, bo na piasku plaży,(którego kolor jest bliższy zółtemu niż
    kolor nieba) jest wieksza rozpiętość kolorów, wiecej różnch odcieni ma ten
    piasek.
    Wiem ze lepiej by było wystawic na fotosik 3 zdjęcia, ale nie mam ani
    programu do obróbki, ani nie chce wysyłać dużej ilości danych po gprsie.
    PRoszę o pomoc. czy może filtr który kupiłem nie nadaje sie do lustrzanki? a
    moze jakieś ustawienia muszę włączyc lub wyłączyć w aparacie.
    Dziekuje
    ToMasz