  • 1. Data: 2009-04-18 10:15:54
    Temat: problem z USB - dlaczego?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Przez dwa przewody 1.8m (w sumie 3.6m), mam podlaczony stale pendrive,
    niestety czasami pendrive sie zawiesza, nawet restart laptopa nic nie
    daje, tzn blokuje sie BIOS, zatrzymuje sie na logo producenta, dopiero
    wyjecie przewodu USB powoduje, ze BIOS idzie dalej ... problem pojawia
    sie raz na kilka tygodni

    dlaczego tak sie dzieje? jak sie tego pozbyc?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-04-18 13:12:19
    Temat: Re: problem z USB - dlaczego?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > dlaczego tak sie dzieje? jak sie tego pozbyc?

    Prawdopodobnie kabel jest kiepski. Tak bywa jak urzadzenie USB nie dostaje
    pelnego napiecia odrazu. Mialem tez ciekawe przejscia z urzadzeniem na
    FT232R, niektore egzemplaze albo nie byly wykrywane, albo zamrazaly
    system, albo "nieznane urzadzenie". Winnym okazal sie dlawik, ktory dalem
    celem lepszej filtracji zasilania i pozbycia sie ewentualnych EMI. Dlawik
    mial niestety spora opornosc (impedancje tez) i z kondziolkami powodowal,
    ze komp juz chcial gadac z FT232R, ale ta kosc jeszcze nie byla gotowa. U
    Ciebie prawdopodobnie ten kabel bruzdzi podobnie jak moj dlawik. Wlacz
    pena bezposrednio do USB i sprawa sie wyjasni.
    Byly tez w necie opisywane problemy z USB w plytach z chipem ICH7. Sam
    pen, lub ktores gniazdo USB moze miec brudne/obluzowane styki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-04-18 13:24:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel "O'Pajak" napisał:

    [...pendrajw na dwóch przedłużaczach po 1,8m...]

    > Prawdopodobnie kabel jest kiepski.

    Albo inaczej: kabel jest (za) dobry. Zdaje się, że w specyfikacji długość
    kabla ograniczona jest do 3 metrów, a tu jest 3,6 i w dodatku sztukowany.
    Czyli ma prawo w ogóle nie działać, choć czasem jednak działa. A rada na
    to jest taka, że w miejscu połączenia dwóch przedłużaczy można umieścić
    najprostszy hub regenerujący sygnał.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-04-18 14:12:50
    Od: "AK" <1...@p...onet.pl>

    > Albo inaczej: kabel jest (za) dobry. Zdaje się, że w specyfikacji długość
    > kabla ograniczona jest do 3 metrów, a tu jest 3,6 i w dodatku sztukowany.

    Źle Ci się zdaje. Max długość kabla to 5m.

  • 5. Data: 2009-04-18 14:18:49
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Pawel "O'Pajak" wrote:
> [...]
    > Byly tez w necie opisywane problemy z USB w plytach z chipem ICH7. Sam
    > pen, lub ktores gniazdo USB moze miec brudne/obluzowane styki.

    wlasnie o to chodzi, ze nie moge polaczyc bezposrednio - pendrive musi
    byc w odleglosci ok 4m od laptopa ...

    pisalo na przewodzie, ktory zakupilem (2x Belkin Pro):

    USB 1.x devices - max 10 feet = 10 * 0.30480 m = 3.0480 m
    USB 2.0 devices - max 16 feet = 16 * 0.30480 m = 4.8768 m

    urzadzenie pracuje w 2.0 wiec dlugosc wyglada na odpowiednia ...

  • 6. Data: 2009-04-18 14:51:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AK napisało:

    > Źle Ci się zdaje. Max długość kabla to 5m.

    Mnie się czasem dobrze wydaje, czasem źle. A na www.usb.org piszą w FAQ:

    Q1: How long of a cable can I use to connect my device?
    A1: In practice, the USB specification limits the length of
    a cable between full speed devices to 5 meters (a little
    under 16 feet 5 inches). For a low speed device the limit
    is 3 meters (9 feet 10 inches).

    Czyli w tym przypadku trudno określić jak mi się wydawało, bo nie wiadomo
    jakiego spida mają te diwajsy (z pendrajwami różnie bywa).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-04-18 20:02:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    >
    > Czyli w tym przypadku trudno określić jak mi się wydawało, bo nie wiadomo
    > jakiego spida mają te diwajsy (z pendrajwami różnie bywa).

    Low speed (1,5Mbps) to na pewno nie jest. Tak wolno chodzą tylko
    niektóre myszki i klawiatury. Full speed (12Mbps) to baardzo stare
    pendrive'y. Teraz wszystko ma raczej High speed (480Mbps) chociaż w
    połączeniu ze starym komputerem pójdzie na Full speed.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-04-19 14:27:07
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > blokuje sie BIOS, zatrzymuje sie na logo producenta, dopiero
    > wyjecie przewodu USB powoduje, ze BIOS idzie dalej ... problem pojawia
    > sie raz na kilka tygodni
    >
    > dlaczego tak sie dzieje? jak sie tego pozbyc?

    Czy przypadkiem w BIOS-ie nie jest ustawione USB jako jedno
    ze źródeł startu systemu? Czasem wadliwie działające urządzenie
    USB "przedstawia" się jako bootowalne no i BIOS czeka na
    ciąg dalszy... Rozwiązaniem problemu byłoby "odhaczenie"
    tej opcji w BIOS-ie.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 9. Data: 2009-04-19 15:22:42
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    MKi wrote:

> [...]
    > USB "przedstawia" się jako bootowalne no i BIOS czeka na
    > ciąg dalszy... Rozwiązaniem problemu byłoby "odhaczenie"

    nie, poniewaz zanim zrestartuje maszyne/wyjme przewod USB, dostep do
    partycji pendrive jest nie mozliwy

    po za tym nie chodzi mi o BIOS, ze blokuje, tylko oczywiscie o to, ze
    pendrive w systemie nagle sie robi niedostepny, a zapisuje na nim
    periodycznie/automatycznie dosc wazne zeczy

    mecze sie z tym, juz od bardzo dawna, moze jednak ktos wie, jak sie z
    tym uporac?