  • 121. Data: 2017-01-11 16:39:57
    Temat: Re: prawo
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Luke napisał:

    > Było o zabezpieczeniu przed kradzieżą... takim paranoidalnym.
    >
    > Przy podejściu paranoidalnym należy się zabezpieczać nawet przed
    > kradzieżą przez urzędnika tegoż urzędu :D Więc przed zaniesieniem
    > drapiemy hashe !!!

    Na to nie wpadłem! W takim razie idę zrobić sobie beret (bez antenki)
    wyłożony folią alumniową. Żeby mi ktoś nie próbował odczytywać
    pomysłów z fal mózgowych.

    Jarek

    --
    Jeśli myślisz, że wszyscy na świecie działają przeciwko tobie, to
    jest normalne. Manią by było, gdybyś uważał, że działają w zmowie.

  • 122. Data: 2017-01-12 07:30:26
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jan 2017 10:16:35 +0100, Luke <l...@l...net> wrote:
    > Na researchgate uruchomiono ostatnio coś co się...

    A zauważyłeś że jest Arxiv?

    Tyle że na takie serwisy nie puszcza się rzeczy które powinny
    pozostać poufne.

  • 123. Data: 2017-01-12 07:31:25
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jan 2017 11:11:56 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Z pewnościa jakoś się ci cwaniacy zabezpieczyli...

    Zdziwisz się jeżeli?

  • 124. Data: 2017-01-12 07:34:10
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jan 2017 11:08:06 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > do gościa za każdym razem, przebywać w XIX-wiecznej atmosferze, co
    może
    > samo w sobie jest ciekawym przeżyciem, ale nie musi dobrze
    konweniować

    Zdziwisz się: skanery, komputery etc.

  • 125. Data: 2017-01-12 07:36:05
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jan 2017 13:43:51 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > to trzeba w te pędy lecieć do urzędu patentowego, a nie ganiać
    > po notariuszach, generować hasze i drapać gwoździem po drzwiach

    Oczywiście. Ale nie wszystko da się opatentować. Np. algorytmy,
    równania matematyczne.

  • 126. Data: 2017-01-12 07:37:49
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Wed, 11 Jan 2017 16:39:57 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Na to nie wpadłem! W takim razie idę zrobić sobie beret (bez
    antenki)
    > wyłożony folią alumniową. Żeby mi ktoś nie próbował odczytywać
    > pomysłów z fal mózgowych.

    Jednak niektórzy mają ekrany na zblizeniowkach.

  • 127. Data: 2017-01-12 14:26:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Oczywiście. Ale nie wszystko da się opatentować. Np. algorytmy,
    > równania matematyczne.

    Jeśli nie patentować, to co z pomysłem dalej? Opcją jest utrzymanie
    sekretu -- tak jak w opowieściach o coca-coli albo ziółkach na dobre
    trawienie, co to mają recepturę od stuleci trzymaną w tajemnicy,
    znaną tylko dwóm gosiciom, którzy nigdy nie latają razem samolotem,
    a raz na kwartał spotykają się w pilnie strzeżonym pomieszczeniu, by
    mieszać ingrediencje.

    W każdym innym przypadku do wymyślonych mądrości zastosowanie ma prawo
    autorskie, którego warunkiem stosowania jest publikacja. Subiektywnym
    jest stwierdzenie, czy większym paranoikiem jest ten, co przy ochronie
    swoich praw rzeczowych boi się dziur w MD5, czy ten, co obawia się, że
    mu notariusz dziabnie pomysła. Ja też mam swoje dziwactwa, ale nie aż
    takie.

    --
    Jarek

  • 128. Data: 2017-01-12 14:28:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan slawek napisał:

    > Zdziwisz się: skanery, komputery etc.

    Konflikty poznawcze zwalczajmy w zarodku, nim przerodzą się
    w zapamiętały spór. Wyjaśniajmy wszystko od razu: ja dobrze
    wiem jak wyglądają kancelarie notariuszy. Nie dziwią mnie
    tam ani XIX-wieczne solidne meble, ani współczesna awangarda
    wnętrzarska. Skanery, komputery, bajery -- wszystkie do siebie
    podobne, na to nawet nie zwracam uwagi. Ja do tej mniejszości
    należę, której zdarzało się korzystać z owych szacownych
    przybytków i ich gospodarzy w sposób mniej standardowy. Jako
    to na przykład do odbywania posiedzeń, sporządzania protokołów
    i liczenia podniesionych rąk (do trzech, więc 64-bitowy komputer
    nie jest potrzebny). To też mi się kojarzy z XIX wiekiem.

    Jarek

    --
    Tu pieści oko słodkie rokoko,
    Tam śliczny gracik, dyrektoriacik,

  • 129. Data: 2017-01-12 14:56:35
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Thu, 12 Jan 2017 14:26:34 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Jeśli nie patentować, to co z pomysłem dalej?

    Zwróć uwagę że twórczość to nie tylko wynalazki.

    Np. możesz napisać wiersz. Twórczość? Tak. Wynalazek? Nie. I być może
    nie chciałbyś aby ktoś ci go "ukradł".

    Inny przykład: opracowałeś coś elektronicznego. Chcesz schemat
    udostępniać jako public domain. Ale chcesz też mieć gwarancję, że
    jakaś firma nie będzie wmawiała że to nie twój, ale ich pomysł.

  • 130. Data: 2017-01-12 15:01:44
    Od: slawek <f...@f...com>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > W każdym innym przypadku do wymyślonych mądrości zastosowanie ma
    prawo
    > autorskie, którego warunkiem stosowania jest publikacja.

    Tyle że publikacja (poważna) jest poprzedzona przez recenzje. A te
    robią ludzie potencjalnie bardzo zainteresowani tematem i będący
    bezpośrednio twoimi konkurentami w walce o pierwszeństwo.

    Czy przez MD5, czy przez notariusza, czy jeszcze w inny sposób... Ale
    warto zabezpieczyć się na wszelki wypadek.