    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: prawo
    <58715dd0$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58716ceb$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <58726d29$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5875fb2d$0$15198$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587623e1$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...v.pl>
    Date: Thu, 12 Jan 2017 14:26:34 +0100

    Pan slawek napisał:

    > Oczywiście. Ale nie wszystko da się opatentować. Np. algorytmy,
    > równania matematyczne.

    Jeśli nie patentować, to co z pomysłem dalej? Opcją jest utrzymanie
    sekretu -- tak jak w opowieściach o coca-coli albo ziółkach na dobre
    trawienie, co to mają recepturę od stuleci trzymaną w tajemnicy,
    znaną tylko dwóm gosiciom, którzy nigdy nie latają razem samolotem,
    a raz na kwartał spotykają się w pilnie strzeżonym pomieszczeniu, by
    mieszać ingrediencje.

    W każdym innym przypadku do wymyślonych mądrości zastosowanie ma prawo
    autorskie, którego warunkiem stosowania jest publikacja. Subiektywnym
    jest stwierdzenie, czy większym paranoikiem jest ten, co przy ochronie
    swoich praw rzeczowych boi się dziur w MD5, czy ten, co obawia się, że
    mu notariusz dziabnie pomysła. Ja też mam swoje dziwactwa, ale nie aż
    takie.

    --
    Jarek