  • 21. Data: 2020-01-26 22:51:45
    Temat: Re: poznaj Zdziśka
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na pl.misc.samochody.prawo Shrek pisze tak:

    > Postulujesz, żeby płacić OC a jak trzeba wypłacić to zaniżać?

    Skoro jest taka dysproporcja w szkodzie to powinni ukarać proponującego
    te 4k za próbę oszustwa z jego pieniedzy a nie ukarać go z naszych
    pieniędzy. Ciekawe skąd by wziął prawie 3mln.

    > Mogli wypłacić normalnie - nikt im nie kazał lecieć w człona.
    >
    > Mam podobną sytuację - sądzę się z państwem. Jak wygram, to nie
    > będę miał żadnych skrupułów, żeby wyciągnąć zaległą kasę
    > (wynagrodzenie żony za cały okres pomiędzy jej zwolnieniem a
    > prawomocnym wyrokiem) - mogli nie lecieć w chuja, a jak lecą to
    > niech płacą. I w pompie mam że to z podatków. Za to płacę podatki,
    > żeby państwo moich praw przestrzegało, jak nie to niech płacą.
    > Podobnie z ubezpieczeniami - przecież kasy za darmo nie biorą.

    Chcesz OC jak w Londynie mieć w Polsce? W pierwszym roku 6 tys zł? Mój
    kolega w pierwszym roku, bez zniżek, wiek 22 lata zapłacił za OC 11tys
    zł. Musi być jakiś limit odszkodowań np 1mln zł. To nie może być sposób
    na wyciąganie państwowej kasy przez prawników. Chyba żadna linia
    lotnicza nie wypłaca takiej kasy za śmierć w katastrofie.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 22. Data: 2020-01-27 06:36:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 22:51, PiteR pisze:

    > Skoro jest taka dysproporcja w szkodzie to powinni ukarać proponującego
    > te 4k za próbę oszustwa z jego pieniedzy a nie ukarać go z naszych
    > pieniędzy. Ciekawe skąd by wziął prawie 3mln.

    A umowę na OC to sprawca podpisywał z towarzystwem czy konkretnym
    pracownikiem, ze weźmie i wypłaci?

    > Chcesz OC jak w Londynie mieć w Polsce? W pierwszym roku 6 tys zł?

    Już raz był płacz, że jak trzeba będzie płacić naormalnie to albo polisy
    zdrożeją dwukrtonie albo firmy znikną z rynku - nic takiego się nie stało.

    > Musi być jakiś limit odszkodowań np 1mln zł.

    I jest. Chyba po milion na łebka.

    > To nie może być sposób
    > na wyciąganie państwowej kasy przez prawników. Chyba żadna linia
    > lotnicza nie wypłaca takiej kasy za śmierć w katastrofie.

    Zwykle za śmierć jest niższe odszkodowanie niż za zgon.

    Tak jak pisałem - mogli normalną kwotę wypłacić, a nie lecieć w chuja.
    Polecieli to teraz mają.

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2020-01-27 08:04:21
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 21:51, PiteR pisze:

    > Chcesz OC jak w Londynie mieć w Polsce?

    stać cię na mieszkanie w Londynie to płać ;)

    W pierwszym roku 6 tys zł? Mój
    > kolega w pierwszym roku, bez zniżek, wiek 22 lata zapłacił za OC 11tys
    > zł.

    A ja w UK w pierwszym roku zapłaciłem 3000zł (OC + AC bo samo OC
    niewiele tańsze) i to za auto z 3-litrowym dieslem którym przyjechałem z
    PL. Przy byle stłuczce jak cię coś boli to masz od +10.000zł od
    ubezpieczyciela w górę, a wiele obcierek to szkoda całkowita (bo jak
    auto warte 5.000 funtów, to byle zderzak + maska itp. to z robocizną w
    ASO ponad wartość auta)

    Lukasz

  • 24. Data: 2020-01-27 08:10:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 05:36, Shrek pisze:

    > Już raz był płacz, że jak trzeba będzie płacić naormalnie to albo polisy
    > zdrożeją dwukrtonie albo firmy znikną z rynku - nic takiego się nie stało.

    jak to nie? polisy zdrożały dwukrotnie, a wypłacają dalej g..wno...
    akurat w wakacje miałem stłuczkę w Polsce - "rzeczoznawca" PZU nawet nie
    chciał samochodu oglądać (przecież jak maski nie otworzy to będzie mniej
    szkód), wycenił na 3.500zł. Znając procedury wziąłem od razu swojego
    rzeczoznawcę - wycena na 22.000zł. Czekam właśnie na odpowiedź PZU i
    kieruję sprawę do sądu (myślę, że standardowo bez tego się nie obejdzie)

    Lukasz

  • 25. Data: 2020-01-27 13:00:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ddddddddddddd" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >razu swojego rzeczoznawcę - wycena na 22.000zł. Czekam właśnie na
    >odpowiedź PZU i kieruję sprawę do sądu (myślę, że standardowo bez

    Jest i druga strona niestety.
    Mialem delikatna kolizje, ale zderzak pekl.
    Cos tam jeszcze z tych plastikow popekalo, a one wszystkie drogie.

    Jak sie podsumuje z górką - szkoda calkowita.
    A ze auto prawie nie uszkodzone ... to do wyplaty grosze, bo wartosc
    przed szkodą minus wartosc "wraku" znikoma wyjdzie.

    I co gorsza - to jest w zasadzie uczciwie ...

    J.

  • 26. Data: 2020-01-27 19:10:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 08:10, ddddddddddddd pisze:

    > jak to nie? polisy zdrożały dwukrotnie, a wypłacają dalej g..wno...

    Może dla ciebie, u mnie zdrożało z 700 na 900. Z tym, że zmieniłem w tym
    czasie brykę na mocniejszą o 80 koni i miałem parkingówkę. Raczej wzięli
    się za tych co kombinowali z miejscem rejestracji albo zaliczali solidne
    dzwony.

> [...]
    > rzeczoznawcę - wycena na 22.000zł. Czekam właśnie na odpowiedź PZU i
    > kieruję sprawę do sądu (myślę, że standardowo bez tego się nie obejdzie)

    Nie ma na co czekać - kierujesz i spokojnie czekasz aż zaproponują ugodę
    po tym jak dostaną odpis. Wada, że trzeba wpisowe zapłacić.

    No ale skoro ludzie uważają, ze mają kombinować przy wypłatach żeby było
    tanio, to masz takie skutki.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-01-27 19:13:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 13:00, J.F. pisze:

    > Jak sie podsumuje z górką - szkoda calkowita.
    > A ze auto prawie nie uszkodzone ... to do wyplaty grosze, bo wartosc
    > przed szkodą minus wartosc "wraku" znikoma wyjdzie.
    >
    > I co gorsza - to jest w zasadzie uczciwie ...

    A nie możesz ich zmusić do wykupu "wraku"? Bo czytałem, że wcale nie tak
    trudno - wystawiasz na otomoto za "ich" jak nie to piszesz pismo i jak
    nie skutkuje, to tradycyjnie - pismo procesowe i czekasz na ugodę.

    Inna sprawa, że mi też moto wycenili na szkodę całkowitą, a tylko klamkę
    od hampla zmieniłem i za to bilety dla dwóch osób do tajlandii kupiłem;)

    --
    Shrek

  • 28. Data: 2020-01-28 08:10:13
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.01.2020 o 18:10, Shrek pisze:

    > Może dla ciebie, u mnie zdrożało z 700 na 900. Z tym, że zmieniłem w tym
    > czasie brykę na mocniejszą o 80 koni i miałem parkingówkę.

    to nie zmienia faktu, że w UK (pomijając Londyn) wcale dużo drożej nie
    jest (za to są inne zasady naliczania, np. pełny pakiet na takie samo
    auto 10-letnie i dwuletnie kosztuje bardzo podobne pieniądze)

    Raczej wzięli
    > się za tych co kombinowali z miejscem rejestracji albo zaliczali solidne
    > dzwony.

    a tu się coś zmieniło? bo zwykle można było podać dowolny adres, a za
    dowolną stłuczkę zabierali na starcie 10%

    > Znając procedury wziąłem od razu
    >
    > Nie ma na co czekać - kierujesz i spokojnie czekasz aż zaproponują ugodę
    > po tym jak dostaną odpis.

    no nie wiem, na razie wytoczyłem im dwie sprawy i obydwie skończyły się
    w sądzie. Jedna na śmieszne 3 czy 4 tysiące skończyła się po ~1.5 roku
    (w drugiej instancji), druga na ~>30.000 skończyła się.... po 4 latach
    (co ma swoje plusy- już zapomniałeś, że płaciłeś papudze itp., a kwota
    do wypłaty wzrosła o ok. 8.000zł )
    Ta będzie ciekawsza i mogę się założyć że polubownie nie zechcą wypłacić
    - mam chociażby fakturę na 1.500zł na prostowanie pogiętych blach w celu
    dojechania do kraju, podliczyłem każdą godzinę spędzoną w związku z tą
    szkodą... nie odpuszczę im.

    Wada, że trzeba wpisowe zapłacić.

    no i papudze i rzeczoznawcy...

    Lukasz

  • 29. Data: 2020-01-28 10:49:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-25 o 13:01, PiteR pisze:
    > i jego historię
    >
    > W wypadku upierdoliło mu obie nogi.
    > Uzyskał 7381zł dopłaty do odszkodowania.
    >
    > Sprawdź już dziś ile Ty możesz uzyskać

    Jak?

  • 30. Data: 2020-01-28 16:47:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 08:10, ddddddddddddd pisze:

    > to nie zmienia faktu, że w UK (pomijając Londyn) wcale dużo drożej nie
    > jest (za to są inne zasady naliczania, np. pełny pakiet na takie samo
    > auto 10-letnie i dwuletnie kosztuje bardzo podobne pieniądze)

    Tym bardziej - czemu w takim razie miałoby wzrosnąć dwukrotnie. Choć
    wróć - może u nich mniej zabitych i rannych. No to trudno Polak chce
    zapiedalać szybko ale bezpiecznie, to będzie drogo.

    >  Raczej wzięli
    >
    > a tu się coś zmieniło? bo zwykle można było podać dowolny adres

    Nie wiem - nie podawałem.

    > a za
    > dowolną stłuczkę zabierali na starcie 10%

    Za stłuczkę tak. Za solidnego dzwona dostajesz niby 10% a w praktyce
    dwukrotnioe drożej. Po prostu akurat tak wyszło, że dla ciebie podrożało;)

> [...]
    > (w drugiej instancji), druga na ~>30.000 skończyła się.... po 4 latach
    > (co ma swoje plusy- już zapomniałeś, że płaciłeś papudze itp., a kwota

    No to żeś mnie zastanowił. Bo dwoje znajomych składało papieryu do sądu,
    to od ręki złożyli propozycję ugody.

    >  Wada, że trzeba wpisowe zapłacić.
    >>

    > no i papudze i rzeczoznawcy...

    Papugą to akurat można być samemu - w końcu trzeba tylko pismo napisać i
    koszty wyszczególnić.

    --
    Shrek