  • 31. Data: 2020-01-28 20:47:52
    Temat: Re: poznaj Zdziśka
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 15:47, Shrek pisze:

    > Tym bardziej - czemu w takim razie miałoby wzrosnąć dwukrotnie. Choć
    > wróć - może u nich mniej zabitych i rannych. No to trudno Polak chce
    > zapiedalać szybko ale bezpiecznie, to będzie drogo.

    IMO wzrośnie dwukrotnie bo może, a nie ze względu na realne koszty

    > Nie wiem - nie podawałem.

    w *direct raczej nadal możesz podać adres nie związany z tym z dowodem
    osobistym/rejestracyjnym

    > Za stłuczkę tak. Za solidnego dzwona dostajesz niby 10% a w praktyce
    > dwukrotnioe drożej. Po prostu akurat tak wyszło, że dla ciebie podrożało;)

    ale to chyba w tej samej firmie, bo jak szukasz nowej, to raczej po
    prostu 10% drożej. A w tej samej to i bez stłuczki zwykle drożało

    > No to żeś mnie zastanowił. Bo dwoje znajomych składało papieryu do sądu,
    > to od ręki złożyli propozycję ugody.

    dam Ci znać na dniach - PZU otrzymało od mojego prawnika pismo z
    terminem zapłaty ok. 20 stycznia, do dziś nie odpowiedzieli więc za
    chwilę kolejne ruchy (nie pamiętam dokładnie jakie, chyba jakaś próba
    przepchania tego w szybkim trybie a jak nie to sąd)

    > Papugą to akurat można być samemu - w końcu trzeba tylko pismo napisać i
    > koszty wyszczególnić.

    i pojawić się na jednej albo 5 sprawach sądowych, a jak sędzia będzie po
    stronie ubezpieczyciela to się odwoływać. Nie żałuję że brałem papugę do
    poprzednich spraw, szkoda na to czasu (a pieniądze za papugę zwracają z
    tego co pamiętam z nadwyżką)

    Lukasz

  • 32. Data: 2020-01-28 20:54:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 20:47, ddddddddddddd pisze:

    > IMO wzrośnie dwukrotnie bo może, a nie ze względu na realne koszty

    Jak może, to i tak wzrośnie:P

    > w *direct raczej nadal możesz podać adres nie związany z tym z dowodem
    > osobistym/rejestracyjnym

    Może możesz. Nie podawałem lewych danych, więc nie potwierdzę i nie
    zaprzeczę.

    > ale to chyba w tej samej firmie, bo jak szukasz nowej, to raczej po
    > prostu 10% drożej. A w tej samej to i bez stłuczki zwykle drożało

    No właśnie brat narzekał, że mu dwukrotnie w górę poszło pod dzwonie
    (ale bez ofiar ani rannych) - jeszcze przed podwyżkami, więc jak były
    podwyżki to zmalało, bo mu szkodę przebaczyli;) Jak to działa to nie
    wiem, ale raczej wpadł na to żeby sprawdzić gdzie indziej. Inni widzą
    kwotę szkody?

> [...]
    > chwilę kolejne ruchy (nie pamiętam dokładnie jakie, chyba jakaś próba
    > przepchania tego w szybkim trybie a jak nie to sąd)

    Dawaj znać.

> [...]
    > stronie ubezpieczyciela to się odwoływać. Nie żałuję że brałem papugę do
    > poprzednich spraw, szkoda na to czasu (a pieniądze za papugę zwracają z

    W sumie możesz mieć rację. U mnie po prostu papugi nie chciały się
    sprawą zająć, bo mało typowa.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2020-01-28 21:21:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > stronie ubezpieczyciela to się odwoływać. Nie żałuję że brałem papugę do
    > poprzednich spraw, szkoda na to czasu (a pieniądze za papugę zwracają z

    Zależy ile kosztuje papuga.
    Zwracają koszty zastępstwa procesowego, ale przy drogiej papudze to może
    być tylko na frytki dla niego.
    Resztę musisz bulić sam.

  • 34. Data: 2020-01-29 07:22:57
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.01.2020 o 20:21, Cavallino pisze:

    > Zależy ile kosztuje papuga.
    > Zwracają koszty zastępstwa procesowego, ale przy drogiej papudze to może
    > być tylko na frytki dla niego.
    > Resztę musisz bulić sam.

    to chyba nie był drogi, bo dostał więcej niż chciał. Za dwie sprawy
    wybuliłem ok. 4000zł (ale ta jedna to drobna więc cena za dwie w
    promocji ;), a później dostał jeszcze może z 1000zł
    Teraz za jedną sprawę w sądzie bierze 3600zł (jak się skończy bez sądu
    to mniej)

    Lukasz

  • 35. Data: 2020-01-29 08:54:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-01-2020 o 07:22, ddddddddddddd pisze:

    > to chyba nie był drogi, bo dostał więcej niż chciał. Za dwie sprawy
    > wybuliłem ok. 4000zł (ale ta jedna to drobna więc cena za dwie w
    > promocji ;), a później dostał jeszcze może z 1000zł

    I sąd Ci zasądził zwrot tych kosztów?

  • 36. Data: 2020-01-29 14:24:53
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-01-29 08:54, Cavallino wrote:
    [...]
    > I sąd Ci zasądził zwrot tych kosztów?
    A dlaczego nie? Przecież w pozwie możesz podać (albo i nie jeśli nie
    chcesz zwrotu :-) ), że oprócz normalnego odszkodowania/zadośćuczynienia
    żądasz też zwrotu kosztów procesowych. Więc dlaczego sąd miałby tego nie
    przyklepać jeśli te koszty jakoś rażąco nie odbiegają od cen rynkowych?

  • 37. Data: 2020-01-29 18:19:12
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 07:54, Cavallino pisze:

    > I sąd Ci zasądził zwrot tych kosztów?

    sprawdziłem wyrok - "II. zasądza od strony pozwanej na rzecz powoda
    kwotę 6.898 (sześć tysięcy osiemset dziewięćdziesiąt osiem) złotych
    tytułem zwrotu kosztów postępowania, w tym kwotę 4.817 (cztery tysiące
    osiemset siedemnaście) złotych tytułem zwrotu kosztów zastępstwa
    procesowego"

    czyli ja dostałem ~6900zł, z czego 4800 dla papugi (czyli na wzięciu
    papugi "zarobiłem" 2100zł)

    Lukasz

  • 38. Data: 2020-01-29 20:53:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-01-2020 o 14:24, JDX pisze:
> [...]
    > A dlaczego nie? Przecież w pozwie możesz podać (albo i nie jeśli nie
    > chcesz zwrotu :-) ), że oprócz normalnego odszkodowania/zadośćuczynienia

    Właśnie dlatego, że koszty procesowe, to nie jest wynagrodzenie Twojego
    prawnika.
    Ich katalog jest ściśle określony.

  • 39. Data: 2020-01-29 20:56:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-01-2020 o 18:19, ddddddddddddd pisze:

> [...]
    > procesowego"
    >
    > czyli ja dostałem ~6900zł, z czego 4800 dla papugi

    Nie - to zryczałtowane koszty zastępstwa procesowego, ustalane przez
    polskie prawo.
    Nijak nie mają nic wpsólnego z rzeczywistym wynagrodzeniem prawnika.
    Mogą być wyższe, niższe niż wynagrodzenie - bez znaczenia.

    BTW: to była sprawa w kilku instancjach?
    Bo za każdą z nich należy się osobny wpis i koszty zastępstwa.

    > (czyli na wzięciu
    > papugi "zarobiłem" 2100zł)

    Nie - te 2100 to zapewne były koszty zaliczek i koszty pozwu, które
    musiałeś ponieść wcześniej.
    Dostałbyś je w każdym przypadku, zakończonym tym samym wynikiem.

  • 40. Data: 2020-01-29 22:19:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 29.01.2020 o 19:56, Cavallino pisze:

    > Nie - to zryczałtowane koszty zastępstwa procesowego, ustalane przez
    > polskie prawo.

    raczej wnioskowane przez stronę, a sąd może je jedynie zmienić (u mnie
    zmienił na plus)

> [...]
    >
    > BTW: to była sprawa w kilku instancjach?
    > Bo za każdą z nich należy się osobny wpis i koszty zastępstwa.

    ta sprawa była w pierwszej instancji, ale było kilka rozpraw, PZU nawet
    wzięło na przesłuchanie poprzedniego właściciela auta (bo może naprawiał
    na nieoryginalnych częściach) oraz kolejnego rzeczoznawcę...którego
    wycena była jeszcze minimalnie wyższa niż mojego rzeczoznawcy ;)

    Druga sprawa była z apelacją i z tego co znalazłem to w pozwie tej
    drugiej było:
    "III. zasądzenie od pozwanej Spółki na rzecz powoda kosztów procesu
    według norm przepisanych wraz z kosztami zastępstwa procesowego w kwocie
    1200 zł i 17,00 zł tytułem opłaty skarbowej od pełnomocnictwa,"
    Po czym w mailu o wypłacie odszkodowania, że zostanie wypłacone:
    "koszty procesu w kwocie 1.429 zł i jeszcze 638 zł za postępowanie
    odwoławcze" (za odwołanie płaciłem dodatkowo 180zł)

    > Nie - te 2100 to zapewne były koszty zaliczek i koszty pozwu, które
    > musiałeś ponieść wcześniej.

    Wydaje mi się, że zasądzona kwota wynika z norm (i kwoty wnioskowanej
    mieszczącej się w tych normach), a nie z tego jakie koszty są ponoszone.
    zaliczek wpłaciłem 4000zł za dwie sprawy (to 2015 czy 2016 rok był) -
    czyli za tą sprawę max ok. 3000zł- a po rozprawie dopłaciłem te 800zł.
    Znalazłem jeszcze w mailach, że wpłaciłem dodatkowo 1280zł opłat sądowych
    No i mi prawnik ot-tak nie podniesie ceny - jestem z góry umówiony na
    kwotę za daną czynność i kwota ta mieści się widocznie w ramach norm
    (tzn jak będzie szedł do drugiej instancji to się będzie mieścił w
    normach, chyba że się do Strasburgera będę odwoływał ;)

    Lukasz