  • 31. Data: 2017-01-11 17:32:01
    Temat: Re: postulat o nakaz montowania podgrzewania
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > 70???
    >
    > Pomijam, ze niezly wynik w kranie, ale nie boisz sie tego lac na sprzet
    > schlodzony do -10?
    >
    > Odpalenie auta na 2 min i zaatakowanie zmarzliny po tym czasie tez powinno
    > dac rade.

    Polewam stopniowo dość wolno, małym strumieniem. Szyba ogrzewa się powoli i
    w miarę równomiernie. Robię tak od kilku lat i zero problemów :). Nie
    słyszałem żeby kiedyś komuś pękła szyba od polewania gorącą wodą. Szyby
    hartowane są wyjątkowo wytrzymałe. Podejrzewam, że gdybym nawet chlupnął
    wiadrem wrzątku na szybę zamarzniętą do -20 stopni to i tak nic by się nie
    stało. Ale próbować nie będę ;)

    Pzdr

  • 32. Data: 2017-01-11 17:35:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >W Selgrosie widziałem 5L koncentratu do -80 stopni poniżej 20 zł.

    Dzieki za info, ale choroba - na drugim koncu miasta.
    Moze kiedys przy okazji.

    No i znajac Selgros - przy kasie dolicza VAT :-)

    J.

  • 33. Data: 2017-01-11 17:48:45
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2017-01-11 o 16:51, Scobowski pisze:
    > Jesteś z Lublina, Białegostoku? ;-)
    Ja myślę, że z Siedlec.

  • 34. Data: 2017-01-11 18:12:07
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 11.01.2017 o 14:26 quent <x...@x...com> pisze:

    > Jak skończy się jeździć autem danego dnia to nagrzane wnętrze należy
    > schłodzić wietrząc przez kilka minut.

    Tylko jak w trakcie chłodzenia jest +5 a rano -5 to i tak się trochę
    skropli. Oczywiście mniej niż przy braku wietrzenia.

    --
    SW3
    ----

  • 35. Data: 2017-01-11 20:37:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 11 Jan 2017 17:23:29 +0100, adam

    > Mozesz napisac cos wiecej o podgrzewanych spryskiwaczach?

    To nie są podgrzewane spryskiwacze -- to rozwiązanie jest IMO o kant dupy
    potłuc. Chodzi o podgrzewacz płynu do spryskiwacza. Kupiłem w US na
    amazonie i jakimś cudem sam sobie zamontowałem. :P Działa to już 5 rok:

    https://www.amazon.com/AlphaTherm-AT-38OD-Windshield
    -Washer-Heater/dp/B0034GW1WW

    Zmieniłem też oryginalne dysze na mgłowe (także zamówiłem na amazonie, bo w
    PL brak takich rzeczy), co akurat nie było najlepszym rozwiązaniem na zimę
    do kompletu z podgrzewaczem, bo płyn jest grzany do 50-60sC, co przy dużym
    mrozie powoduje generowanie mgły w pierwszej fazie sprysku. Ale ostatecznie
    całość sprawdza się i nawet w lato, dzięki podgrzanemu płynowi, lepiej
    ścierwa z szyby złażą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2017-01-11 21:16:45
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 11 Jan 2017 12:21:12 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Tzw koncentrat ... rzadki widok w polskich supermarketach.

    W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 37. Data: 2017-01-11 23:56:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    Co prawda ... duzo tu winy kierowcy - a kto pozalowal i nie nalal
    zimowego plynu do spryskiwaczy ?

    Co prawda najlepsze w handlu sa tylko do -22C, jak sobie radza w
    Suwalkach ?
    ---
    Są koncentraty

  • 38. Data: 2017-01-11 23:57:28
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ghost"

    ..

    tylko u trolli - sorry ze przez ramię, ale trzymam trolla w kiblu
    ---
    No, zachowujesz się jak klasyczny trol

  • 39. Data: 2017-01-12 08:17:32
    Od: p...@g...com

    podgrzewane sa np dysze spryskiwaczy (Golf IV) bo one zatykaja sie jako pierwsze i to
    dziala dosc dobrze ... jesli leje sie dobry plyn (zadne tam mieszanki) to cos takiego
    nie powinno zamarznac oczywiscie przy wlaczonym nawiewie ... czy dysze mglowe
    sprawdzaja sie lepiej niz klasyczne nie wiem ale np nie ma problemu z przelozeniem
    mglowych od insignii do zafiry b

    P.

  • 40. Data: 2017-01-12 08:22:00
    Od: p...@g...com

    --W Selgrosie do kupienia w bańkach 5l. Niecałe 20 zł. za bańkę.

    selgros to hurtownia malo kto tam bywa ale czemu Lidl/Aldi sprzedaje jakiegos
    szczocha zamiast koncentratu to juz zagadka

    P.