  • From: "Andrzej" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: postać na rozmytym tle
    Date: Thu, 10 Sep 2009 23:13:38 +0200

    Nie znam sie na tym , ale wiadomo , ze chodzi o zdjecia portretowe , gdzie
    tło jest rozmyte, a postac pierwszoplanowa jest wyrazna i ostra , np. twarz
    modelki itp.

    Testujac rozne aparaty, rozne kompakty czy to znajomych czy tez 3 swoje oraz
    bawiac sie 2 lustrzankami z obiektywami rzedu 28-70 lub tez 70-300
    zauwazylem , ze lustrzanką nawet z tym slabszym obiektywem latwiej uzyskac
    to rozmyte tlo. Jest ono inne, lepsze, postac pierwszoplanowa jest jakby
    bardziej odseparowana od tła.

    Czy mi sie wydaje, czy tez to faktycznie od obiektywu, od ilosci soczewek w
    nim ?. Oczywiscie pomijam tutaj ogniskową rzędy 200-300mm bo wtedy i takim
    powiedzmy Nikonem P90 czy jakims lustrem gdzie bedzie obiektyw 70-300
    rozmyte tło mozna zrobic bez problemu.

    Ale chodzi mi wlasnie o to ogniskowe rzedu 70-100 m, gdzie teraz
    praktycznie w wiekszosci kompaktow taki zoom jest w stosunku do szkla(
    ogniskowa taka sama) , ale przypietego do lustrzanki
    Czy to faktycznie tak jest czy mi sie po prostu wydaje?