  • Data: 2010-04-23 19:09:18
    Temat: [pomoc potrzebna] Fotoradary, policje i mandaty
    Od: Soulsick <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam po długiej przerwie. Jakoś tak wyszło, że nie pisałem bo "czasu
    nie miałem".

    Sprawa jest taka, że naczytałem się pewnie już ogólnie znanego
    artykułu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/407251,fotorad
    ary_nieczytelne_zdjecie_wyklucza_mandat.html,3

    A dla tych co się nie boją skrócony:
    http://www.tinyurl.pl?o4a9Ikk3

    W skrócie:
    Podobno Policja i Straż Miejska/Gminna nakłada na nas mandaty za
    niewskazanie sprawcy wykroczenia nie zupełnie słusznie.
    Piszą tu, że osoba ukarana takim mandatem może wnieść do sądu "wniosek
    o uchylenie mandatu".

    Właśnie kilka dni temu Straż Miejska w Wejherowie przysłała zdjęcie
    kogoś na moim motocyklu w trakcie lekceważenia ograniczenia prędkości
    na obszarze zabudowanym. Ponieważ nie mam pojęcia, kto by chciał
    przytulić 10 punktów karnych, więc dostałem mandat za "niewiedzenie
    kto kierował" i tematem odwołania zrobiłem się żywo zainteresowany.

    A moja prośba brzmi następująco.
    Ma ktoś wniosek o uchylenie mandatu? Nie mogę za cholerę nic wygooglać
    a mój adwokat jest na wakacjach ;-). Może jakiś zmotoryzowany prawnik
    pomoże? Nie mam za bardzo pojęcia jak wniosek do sądu powinien
    wyglądać.

    pozdawiam

    --
    Soulsick