-
21. Data: 2012-01-11 23:07:05
Temat: Re: polsprzeglo
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Wed, 11 Jan 2012 14:07:35 +0100, Stefan wrote:
> W dniu 10.01.2012 22:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
>> Jak można w ogóle wpaść na takie pomysły?
>>
>
> No coz, nie ucza tego na nauce jazdy :D A pytam sie bo slyszalem opinie
> ze hamowanie na polsprzegle nie zuzywa go wcale 'bardziej'.
Nie ma tak - praca sprzęgła w pozycji innej niż całokiwte wysprzęglenie
albo zasprzęglenie powoduje że strony tarczy trą o docisk i zamach.
A jak trą, to się to wszystko grzeje i zużywa.
Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też hamować
silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania prędkości
samochodu.
-
22. Data: 2012-01-12 00:53:48
Temat: Re: polsprzeglo
Od: to <t...@i...pl>
begin Tomasz Pyra
> Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
> hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
> prędkości samochodu.
A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
23. Data: 2012-01-12 00:54:02
Temat: Re: polsprzeglo
Od: "G Nowak" <g...@g...com>
>> Nieokiełznane stado njutonów ;)
>
> Karzdy ma tysionc niutufff!!1 Szczegulnie po czipsie!!!1jeden
Jak to mowia "you made my day". LOL ;)
--
Pozdr
-
24. Data: 2012-01-12 00:55:09
Temat: Re: polsprzeglo
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-11, to <t...@i...pl> wrote:
>> Do regulowania prędkości w dół służą hamulce, w górę gaz, można też
>> hamować silnikiem - sprzęgło w żaden sposób nie służy do regulowania
>> prędkości samochodu.
>
> A co zrobić, jak na 1 biegu już ryczy, a na 2 jeszcze nie chce jechać? ;)
>
Naprawic samochod?
--
Artur
ZZR 1200
-
25. Data: 2012-01-12 01:02:05
Temat: Re: polsprzeglo
Od: to <t...@i...pl>
begin AZ
> Naprawic samochod?
Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
26. Data: 2012-01-12 11:39:15
Temat: Re: polsprzeglo
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
> begin AZ
>
>> Naprawic samochod?
>
> Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej prędkości
> nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z kolei
> na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.
Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.
-
27. Data: 2012-01-12 12:32:43
Temat: Re: polsprzeglo
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-01-12 01:02, to pisze:
> begin AZ
>>> Naprawic samochod?
>
>> Sporo diesli ma strasznie krótką jedynkę, w efekcie przy pewnej
>> prędkości
>> nie da się w zasadzie jechać, bo na 1 są już dość wysokie obroty, z
>> kolei
>> na dwójce są poniżej minimalnych dla ecu, który sam przyspiesza.
>Konkretnie. Jaka to prędkość i jaki samochód.
Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej.
Dosc typowa roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2, czyli jak auto na 2
ma 850 rpm, to na 1 ma raptem 1700, a chocby nawet i 2000 - to ciagle
nie jest duzo.
Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
"za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie.
Z kolei na 2 minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za
szybko.
Ba - wystarczy remont na gierkowce zeby i na jedynce bylo za szybko.
J.
-
28. Data: 2012-01-12 14:16:54
Temat: Re: polsprzeglo
Od: gregor <c...@g...pl>
W dniu 2012-01-10 22:11, AZ pisze:
> Oczywiscie, dziwne by bylo gdyby mialo sie nie zuzywac. Pytanie jeszcze:
> po co tak robic?
>
Ostatnio ktoś też mnie o to pytał i mówił, że w TV/bądź w gazecie było,
że ruszanie na 1 biegu bez gazu powoduje mniejsze zużycie paliwa
przy cenach ~6 zł ludzie popadają w paranoję
gregor
-
29. Data: 2012-01-12 14:31:11
Temat: Re: polsprzeglo
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 10.01.2012 20:54, Stefan pisze:
> 1. Czy jazda w korku na półsprzęgle (2gi bieg, wciśnięte sprzęgło do
> połowy) jest szkodliwa/zużywa szybciej sprzęgło w porównaniu do jazdy
> np. na 1szym biegu z puszczonym sprzęgłem?
Tak. Samochody mają z reguły suche sprzęgła tarczowe i "półsprzęgło"
powoduje szybkie ścieranie się okładzin i wzrost temperatury.
Przy innych konstrukcjach sprzęgła (np. hydrokinetyczne, ewentualnie
cierne ale "mokre") problemu może nie być lub być dużo mniejszy.
> 2. Czy hamowanie silnikiem, na wciśniętym do połowy sprzęgle, jest
> szkodliwe/zużywa szybciej sprzęgło?
Tak. I jest bezsensowne.
Swoją drogą ciekaw jestem, czy nie byłoby sensowne wprowadzenie do
konstrukcji samochodów "napędu pełzającego" - nieduży silnik elektryczny
napędzający koła podczas jazdy w korkach. Albo właśnie jakieś
hydrauliczne lub hydrokinetyczne przeniesienie momentu z silnika.
W wielu zatorach do napędu wystarczyłby... rozrusznik (pomijam jego
trwałość przy takim wykorzystaniu ;) )
-
30. Data: 2012-01-12 21:58:43
Temat: Re: polsprzeglo
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F
> Tak mowiac szczerze to wszystkie, tylko troche inaczej. Dosc typowa
> roznica przelozen miedzy 1 a 2 to 1:2,
Takiego to jeszcze nie widziałem.
> Tylko ze na 1 sie bardzo nieprzyjemnie jezdzi - polaczenie z silnikiem
> "za sztywne", auto za bardzo reaguje na gaz, szarpie. Z kolei na 2
> minimalna predkosc jest okolo 10-15km/h, i to jest juz za szybko.
o to właśnie chodzi.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway