  • 21. Data: 2015-02-24 11:36:51
    Temat: Re: polska bieda
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "depros" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ocknij się! Pracowałeś kiedy kol wiek na budowie?
    > Masz opcje taką: 5 zł /h z "ubezpieczeniem i legalnym zatrudnieniem" albo
    > 10 zł /h na czarnucha.

    ROTFL podajesz ceny gdzieś tak z końca lat 90-tych :-)

    200zł do łapy to minimalna dniówka dla niewykwalifikowanego pomocnika co
    podaje cegły albo sypie piasek do betoniarki.

    Jak ktoś ma _jakiekolwiek_ pojęcie o tym co robi to już sporo więcej.
    Tynkarza labo murarza za mniej niż 30zł za godzinę do pracy nie znajdziesz.
    Cieśla weźmie minimum 500 za dniówkę itd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 22. Data: 2015-02-24 12:33:37
    Od: depros <d...@g...com>

    W dniu 2015-02-24 o 11:36, Ergie pisze:
> [...]
    > Tynkarza labo murarza za mniej niż 30zł za godzinę do pracy nie
    > znajdziesz. Cieśla weźmie minimum 500 za dniówkę itd.

    200 pln powiadasz dniówka, to podaj gdzie szukać takiej pracy. Tynkarzy
    faktycznie widziałem 4000 pln ale są rozliczani za metry a nie za godziny
    1. Niewielu się do tego nadaje(Tynkarze mówili że watahy się przewinęły
    i została garstka) Na budowie której ich widziałem był skrupulatny
    kierownik i po 4 mieszkaniach się zwinęli be zapłaty.
    Domki budowane w mieszanej technologi -słupy żelbetowe - ściany bloczki
    silikatowe co powodowało że nigdzie nie było kątów a więc trzeba było by
    bardzo dużo tynku narzucać aby były kąty
    2. Nieregularne pieniądze (spóźnienia - byłem naocznym świadkiem jak
    zamiast 2000 do ręki było 200 pln bo nie doszedł przelew od Developera)
    3. Nikt nie wspomina jak często muszą robić poprawki(w zależności od
    upierdliwości klienta) trzeba poświecić czas i zalać do baku żeby ze wsi
    dojechać do miasta
    4. Robota w wodzie więc na jak długą karierę pozwolą im stawy?
    5. Pierwsze trzy lata robili za 1400 pln po 10h*6dnix4tygodnie
    żeby dojść do wprawy

    Cieśle Wrocław znam i 20 pln na czarnucha słyszałem ale z 50 osób
    "cieśli" okazało się 5 osób zdatnych za taką garze żeby zarobili na
    siebie więc wysoko ponad przeciętną. Skąd te 500 pln, Warszawa?

    Daj ogłoszenie że szukasz pomocnika budowlanego za 200 pln dniówka i
    napisz na grupie po ilu minutach je usunąłeś albo wyłączyłeś telefon.

    200pln/10 =20zł/h

  • 23. Data: 2015-02-24 15:21:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "depros" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > 200 pln powiadasz dniówka, to podaj gdzie szukać takiej pracy. Tynkarzy
    > faktycznie widziałem 4000 pln ale są rozliczani za metry a nie za godziny

    Wolisz za metry proszę: ceny u nas to od 27zł za m2 tynki wewnętrzne.
    Materiał poniżej 7zł za m2. 20zł za m2 to jest zarobek z fakturą. Dziennie
    dwóch tynkarzy robi lekko jakieś 100m2 (samych tynków robią więcej ale
    wcześniej jeden dzień poświęcają na przygotowania: listwy w narożnikach,
    gruntowanie itp.

    Czyli mamy 2 tysiące na dzień. Połowa idzie na koszty działalności zusy i
    inne pierdoły. Zostaje tysiąc do podziału na dwóch. 500 * 15 dni w miesiącu
    (bo nie zawsze jest robota czasem przestój) i już wiadomo dlaczego tynkarze
    na budowę przyjeżdżają BMW X-cośtam.

    > 1. Niewielu się do tego nadaje(Tynkarze mówili że watahy się przewinęły i
    > została garstka)

    Tak samo jak niewielu się nadaje by zostać lekarzem czy programistą.

    > 4. Robota w wodzie więc na jak długą karierę pozwolą im stawy?

    W jakiej wodzie. Tynkarz ręce ma suchutkie. Jak już to problemem nie są
    stawy ale skóra która od cementu się wysusza i pęka.

    > 5. Pierwsze trzy lata robili za 1400 pln po 10h*6dnix4tygodnie
    > żeby dojść do wprawy

    Pod koniec lat 90-tych dorabiałem sobie robiąc gładzie i malując. Już wtedy
    brałem 8zł za godzinę. (od tego oczywiście płaciłem podatek). I to było
    mniej niż brali fachowcy.

    > Cieśle Wrocław znam i 20 pln na czarnucha słyszałem ale z 50 osób "cieśli"
    > okazało się 5 osób zdatnych za taką garze żeby zarobili na siebie więc
    > wysoko ponad przeciętną. Skąd te 500 pln, Warszawa?

    Z praktyki. Nie warszawa, a Śląsk. Postawienie prostej więźby dwuspadowego
    dachu to koszt 5-10 tysięcy. 4 osobowa ekipa (dwóch cieśli i dwóch
    "fizycznych") robi to w dwa dni.

    > Daj ogłoszenie że szukasz pomocnika budowlanego za 200 pln dniówka i
    > napisz na grupie po ilu minutach je usunąłeś albo wyłączyłeś telefon.

    Szukałem nie raz. Telefon za każdym razem milczy jak zaklęty :-)

    Niemal codziennie wysłuchuję skarg właścicieli że nie mają kim robić.
    Bezrobocie w pobliskich Gliwicach już spadło poniżej 6%.

    > 200pln/10 =20zł/h

    Ano, tak to jakoś wychodzi :-)
    Ale w DE ten sam budowlaniec zarobi te same 20 ale EUR :-) A busy z
    pracownikami kursują w tę i z powrotem :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 24. Data: 2015-02-24 15:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-24 o 11:12, Adam pisze:

    >Kreatywna księgowość to się nazywa;] Np załatwiasz fakturę na
    >transport którego faktycznie nie było. Np bierzesz faktury z hurtowni
    >których nie wzięli ludzie kupujący w detalu, np masz Panią na stacji
    >co zbiera paragony których nie biorą ludzie i robi Ci fakturę na
    >paliwo którego faktycznie nie kupiłeś. Tyle niech Ci starczy
    >przykładów;)
    >W Spółce wypisujesz umowy o dzieło np na członków rodziny itd itp

    Ale po co ?
    przedsiebiorca z wlasna dzialalnoscia placi PIT w wysokosci CIT - 19%.
    Nikt go nie rozlicza co z pieniedzmi robi, spokojnie moze z tego
    odpalic pracownikowi.
    Ktoremu tez musialby zaplacic zaliczke na PIT.

    Oczywiscie zostaje VAT, ale normalnie tez musialby go zaplacic.

    A co "zaoszczedzi" na lewych kosztach, albo co sprzeda bez faktury,
    to dodatkowy zysk.

    I nawet majac spzoo mozna sobie zorganizowac takiego kontrahenta -
    firma zony, syna, brata, a moze i samego siebie na umowie
    menadzerskiej.

    J.

  • 25. Data: 2015-02-24 16:25:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Ale po co ?
    > przedsiebiorca z wlasna dzialalnoscia placi PIT w wysokosci CIT - 19%.
    > Nikt go nie rozlicza co z pieniedzmi robi, spokojnie moze z tego
    > odpalic pracownikowi.

    słyszałeś o czymś takim jak księgowość?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 26. Data: 2015-02-24 16:52:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-24 o 11:07, depros pisze:

    > Wiek jak wiek ale stan techniczny;/ Nawet Krokodyle zdając sobie sprawę
    > z przeglądów zaocznych zakupili mobilną stację kontroli pojazdów(jak
    > ktoś nie wie jak wygląda niech wpisze w google).

    Łatwiej zapuścić oszczędzając grosze kilkunastoletniego lanosa
    niż dwuletnie porshe. A te mobilne stacje nie są przypadkiem
    do kontroli tirów czy ogólnie ciężarówek ? bo tylko taką fotkę
    znalazłem.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2015-02-24 17:47:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .net...

    > A nie calkiem - np jak w kraju, gdzie 52% rodzin ma problem z naglym
    > wyskrobaniem 1000zl, a prawie 60% nie stac na tygodniowe wczasy ...
    > moze byc 25mln samochodow, w tym 19 mln osobowych ...

    Odpowiedź jest prosta - większość z tego to nie samochody, tylko ich
    wspomnienie.
    Które tylko dzięki corocznym łapówkom jeszcze nie są tam gdzie ich miejsce -
    czyli na złomowisku.

  • 28. Data: 2015-02-24 17:53:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    net...
    rtykuly/dziewi%c4%99%c4%87-statystyk-gus-kt%c3%b3re-
    pokazuj%c4%85-smutn%c4%85-polsk%c4%85-rzeczywisto%c5
    %9b%c4%87-dane/ar-BBhOS4Y
    >>> Tylko ... ja bym tak calkiem nie ufal tej ilosci otrzymujcej place

    > Srednia krajowa rosnie. Juz ponad 4000 brutto.
    > A ona tego co pod stolem nie wlicza.

    Podobnie jak WSZYSTKICH zarobków w małych firmach.
    Czyli spoooooorej części rynku.

  • 29. Data: 2015-02-24 18:04:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >>> Tylko ... ja bym tak calkiem nie ufal tej ilosci otrzymujcej place

    > Srednia krajowa rosnie. Juz ponad 4000 brutto.

    Gdzieś ostatnio czytałem, że ta nasza statystyczna średnia krajowa pensja
    jest liczona tylko z firm mających więcej niż 9 pracowników na etacie, czyli
    obejmuje tylko 40% pracujących. 60% pracujących nie jest branych pod uwagę w
    tej statystyce.
    Powinni podawać średni dochód osoby pracującej, ale wtedy juz by tak różowo
    nie było.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 30. Data: 2015-02-24 19:45:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Cavallino"

> [...]

    wspomnienie.
    Które tylko dzięki corocznym łapówkom jeszcze nie są tam gdzie ich miejsce -
    ---
    Jakieś badania ...

    ...psychiatryczne ? :-)